Tracer Torn

Bojowa mysz w natarciu

Więcej...

Lenovo Yoga 920-13IKB Glass

Uniwersalizm pełną gębą

Więcej...

Lioncast LX20

Proste ale dobre słuchawki dla graczy

Więcej...

A4TECH Bloody B180 RGB

Klawiatura z szeroką gamą podświetleń

Więcej...

Sennheiser GSP 500

Sennheiser to również słuchawki dla graczy

Więcej...

Ciekawe statystyki


61% firm odnotowało co najmniej jeden incydent związany z nieuprawnionym dostępem do danych z poziomu urządzeń drukujących
Najnowszy raport NASK wskazuje, że w Polsce zarejestrowanych jest prawie 2,6 mln nazw domen. W porównaniu z wynikiem sprzed roku liczba ta wzrosła o ponad 20 tys. W czwartym kwartale 2018 r. dziennie rejestrowano ...
Jak wynika z danych Gemiusa w styczniu 2019 roku niemal 16 proc. komputerów używanych w Polsce działało z systemem Windows 7, zaś  Windows 10 oraz Windows 8.1 miały po 20 proc. udziału
Obecnie gracze najchętniej  wykorzystują podczas gamingu komputery PC (ponad 80%), jednak badanie AVM pokazuje bardzo szybki rozwój i wzrost zainteresowania grami na urządzeniach mobilnych. 
Z raportu BSA Global Software Survey opublikowanego w 2014 roku wynika, że 51 proc. oprogramowania zainstalowanego w Polsce w poprzednim roku nie miało licencji, w porównaniu z 43 proc. w skali ...
Z najnowszych badań przeprowadzonych na próbie ponad 600 tys. serwisów WWW wynika, że 41% z nich odwiedzanych jest spoza terytorium Polski
Obecnie, zgodnie ze statystykami podawanymi przez Newzoo, gry są rozrywką już dla przeszło 2,2 miliarda osób, które tylko w zeszłym roku wygenerowały przychód na poziomie 110 miliardów dolarów
W 2016 roku aż 43 % ankietowanych uważało, że zakupy w internecie są ryzykowne. Rok później liczba ta spadła do 38 %,

Kalendarz

Podziel się ze mną swoimi uwagami na temat mojego bloga, co Ci się podoba, co Ci się nie podoba, jakie recenzje chciałbyś tu zobaczyć itp.

Kliknij mnie

 

Rękawice do wirtualnych przedmiotów

Rękawica do wirtualnej rzeczywistości

Jednym z największych ograniczeń wirtualnej rzeczywistości jest problem z „poczuciem” cyfrowych obiektów, z którymi chcemy wejść w interakcję. Oczywiście różnej maści naukowcy chcą to zmienić projektując zaawansowane technologicznie rękawiczki, które mają zapewnić „niezwykle realistyczne wrażenia dotykowe”. Specjaliści z EPFL i ETH w Zurichu mają już prototyp, który wygląda bardzo obiecująco.

Przygotowana przez nich rękawiczka, nazwana DextrES, nie przypomina innych rękawic, nad którymi pracują inni inżynierowie. Jest żejsza, nie ma egzoszkieletu ani żadnych innych cięższych elementów. Wykonano ją z nylonu, a grubość 2 mm i waży zaledwie 8 gramów. Najważniejsze jednak, że do funkcjonowania nie potrzebuje wiele energii, dzięki czemu do jej zasilania wystarczy mała bateria. Na palcach rękawiczki zamontowane cienkie, elastyczne metalowe paski. Kiedy dotykamy obiektu w wirtualnej rzeczywistości, system wykorzystuje różnicę napięć do tego, by spowodować sklejenie się pasków. Powoduje to zablokowanie ruchu palców stwarzając uczucie dotykania rzeczywistego przedmiotu. Ponieważ zastosowane rozwiązanie blokuje ruch, zamiast to tworzyć, rękawiczka potrzebuje niewiele mocy do działania.
Naukowcy przewidują, że w przyszłości, z uwagi na małą baterię, niewielką grubość i inne tego typu zalety, ich projekt będzie mógł być wykorzystany do różnych precyzyjnych prac np. do szkolenia chirurgów w rzeczywistości rozszerzonej.

Znajdziesz mnie:

Sign in with Google+ Subscribe on YouTube