uGo Hover Ball

Bezpieczna piłka w domu

Więcej...

Goclever smart band Max Fit Premium

Prosta opaska dla miłośników zdrowia

Więcej...

AOC AGON AG271QG

Monitor dla graczy z ciekawostkami

Więcej...

SanDisk Extreme Pro USB 3.1 Flash Drive 128 GB

Dobra pamięć zawsze się przyda

Więcej...

MyKronoz ZeTime

Elegancki smartwatch z dużymi możliwościami

Więcej...

Ciekawe statystyki


61% firm odnotowało co najmniej jeden incydent związany z nieuprawnionym dostępem do danych z poziomu urządzeń drukujących
Najnowszy raport NASK wskazuje, że w Polsce zarejestrowanych jest prawie 2,6 mln nazw domen. W porównaniu z wynikiem sprzed roku liczba ta wzrosła o ponad 20 tys. W czwartym kwartale 2018 r. dziennie rejestrowano ...
Obecnie gracze najchętniej  wykorzystują podczas gamingu komputery PC (ponad 80%), jednak badanie AVM pokazuje bardzo szybki rozwój i wzrost zainteresowania grami na urządzeniach mobilnych. 
Z raportu BSA Global Software Survey opublikowanego w 2014 roku wynika, że 51 proc. oprogramowania zainstalowanego w Polsce w poprzednim roku nie miało licencji, w porównaniu z 43 proc. w skali ...
Z najnowszych badań przeprowadzonych na próbie ponad 600 tys. serwisów WWW wynika, że 41% z nich odwiedzanych jest spoza terytorium Polski
Obecnie, zgodnie ze statystykami podawanymi przez Newzoo, gry są rozrywką już dla przeszło 2,2 miliarda osób, które tylko w zeszłym roku wygenerowały przychód na poziomie 110 miliardów dolarów
W 2016 roku aż 43 % ankietowanych uważało, że zakupy w internecie są ryzykowne. Rok później liczba ta spadła do 38 %,

Kalendarz

Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28

Podziel się ze mną swoimi uwagami na temat mojego bloga, co Ci się podoba, co Ci się nie podoba, jakie recenzje chciałbyś tu zobaczyć itp.

Kliknij mnie

 

DeepMind gra w Quake III Arena

DeepMind gra w Quake III Arena

Sztuczna inteligencja w grach to nic dziwnego, wie o tym każdy gracz. Jednak to co steruje postaciami w grach to tak naprawdę zaprogramowane algorytmy, które reagują na określone zachowania graczy. Całkiem inaczej wygląda gra w przypadku takich sztucznych inteligencji jak DeepMind. Do tej pory walczyły one z człowiekiem w klasycznych grach typu szachy czy Go, ale teraz powoli wchodzą również do innych, bardziej dynamicznych gier takich, jak Quake III Arena.

Udział DeepMind w meczach z realnymi graczami w zmiennym środowisku ma na celu poprawienie zarówno gier, jak i samej SI. Ta ostatnia sterując NPC-ami (czyli postaciami sterowanymi przez grę) nadaje im bardziej przekonujące ruchy, a jednocześnie zwiększa poziom trudności reagując mniej przewidywalnie.
Zespół rozwijający DeepMine skupił się na meczach polegających na przechwytywaniu flagi. W trybie tym każdy mecz to inna mapa, co oznacz, że SI musi ciągle dostosowywać się do zmiennych warunków. Drużyna sterowana przez sztuczną inteligencję musiała współpracować a jednocześnie rywalizować z przeciwną drużyną, każdym meczu inną. To oznaczało również inne style gry, z którymi AI musiała się zmierzyć.
Każdy mecz to oczywiście nowa dawka wiedzy dla sieci neuronowej. Z każdą grą współpraca członków zespołu jest lepsza, co pewnie nikogo nie dziwi. Za to wnioski wyciągnięte przez naukowców są dość zaskakujące. Specjaliści odkryli, że postacie sterowane przez SI wygrywają częściej niż ludzkie zespoły, co pewnie nikogo nie dziwi, ale są też bardziej nastawione na współpracę.
Quake III Arena to nie jedyna gra, dzięki której naukowcy chcą usprawnić DeepMind. Mają w planach rozszerzyć ją na bardziej złożone gry takie jak StarCraft II czy Dota 2. Nietrudno sobie wyobrazić przyszłość, w której drużyny e-sportowe korzystają z SI by poprawić swoje umiejętności.

Znajdziesz mnie:

Sign in with Google+ Subscribe on YouTube