ERATO Verse

Małe koreczki w uszach od dobrej muzyki

Więcej...

Lanberg RO-120GE

Mały router do prostych zastosowań

Więcej...

Sennheiser IE 80S

Słuchawki bardzo uniwersalne

Więcej...

TP-LINK Archer C6

Transmisja danych z prędkością 1200 Mbp

Więcej...

UPS PowerWalker DC Secure Adapter 12V

Zasilacz z funkcją UPS-a

Więcej...

Ciekawe statystyki


61% firm odnotowało co najmniej jeden incydent związany z nieuprawnionym dostępem do danych z poziomu urządzeń drukujących
Najnowszy raport NASK wskazuje, że w Polsce zarejestrowanych jest prawie 2,6 mln nazw domen. W porównaniu z wynikiem sprzed roku liczba ta wzrosła o ponad 20 tys. W czwartym kwartale 2018 r. dziennie rejestrowano ...
Jak wynika z danych Gemiusa w styczniu 2019 roku niemal 16 proc. komputerów używanych w Polsce działało z systemem Windows 7, zaś  Windows 10 oraz Windows 8.1 miały po 20 proc. udziału
Obecnie gracze najchętniej  wykorzystują podczas gamingu komputery PC (ponad 80%), jednak badanie AVM pokazuje bardzo szybki rozwój i wzrost zainteresowania grami na urządzeniach mobilnych. 
Z raportu BSA Global Software Survey opublikowanego w 2014 roku wynika, że 51 proc. oprogramowania zainstalowanego w Polsce w poprzednim roku nie miało licencji, w porównaniu z 43 proc. w skali ...
Z najnowszych badań przeprowadzonych na próbie ponad 600 tys. serwisów WWW wynika, że 41% z nich odwiedzanych jest spoza terytorium Polski
Obecnie, zgodnie ze statystykami podawanymi przez Newzoo, gry są rozrywką już dla przeszło 2,2 miliarda osób, które tylko w zeszłym roku wygenerowały przychód na poziomie 110 miliardów dolarów
W 2016 roku aż 43 % ankietowanych uważało, że zakupy w internecie są ryzykowne. Rok później liczba ta spadła do 38 %,

Kalendarz

Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

Podziel się ze mną swoimi uwagami na temat mojego bloga, co Ci się podoba, co Ci się nie podoba, jakie recenzje chciałbyś tu zobaczyć itp.

Kliknij mnie

 

Rzeczywistość wirtualna pomoże w walce z depresją

Wirtualna rzeczywistość

Jak to zwykle bywa, coś co wynaleziono w jednej branży, z powodzeniem może być wykorzystane w całkiem innym celu w innej dziedzinie. Przykładem był Kinect, a teraz wirtualna rzeczywistość. Pierwotnie stworzona do rozrywki, teraz ma pomóc leczyć depresję.

Na pomysł leczenia depresji przy pomocy VR wpadli naukowcy z University College London (UCL) i the Catalan Institution for Research and Advanced Studies (ICREA). Oba ośrodki naukowe opracowały badania pilotażowe, w których wzięło udział 15 pacjentów w wieku od 23 do 61 lat. U 60 procent z nich terapie zakończyły się pozytywnie.
W rzeczywistości badania nad leczeniem przy pomocy rzeczywistości wirtualnej trwają już od kilku lat, głównie dzięki temu, że urządzenia wykorzystywane w tej technologii znacznie potaniały. A depresja to nie jedyna choroba, która jest leczona przy pomocy wirtualnej rzeczywistości. Pozytywne wyniki osiągnięto również przy leczeniu zespołu stresu pourazowego.
W tym przypadku leczenie polega na wyświetleniu pacjentowi jego własnego wirtualnego ciała, tak jakby było widziane w lustrze. Zadaniem tego awatara jest pomóc dziecku, okazać mu współczucie. Dzięki zaangażowaniu się w takie działania pacjent jest w stanie poradzić sobie ze swoim stresem. W kolejnym etapie pacjent przełącza się na widok dziecka obserwując dorosłego, który kieruje do nich sygnały współczucia - słowa i gesty. 8 minutowy scenariusz powtarzano trzy razy w ciągu trzech tygodni. Dziewięciu z piętnastu pacjentów zgłosiło, że objawy depresyjne zmalały, a czterech poinformowało, że nasilenie depresji znacząco zmalało.
Ponieważ jednak skala badań była niewielka, trudno jednoznacznie powiedzieć, że to właśnie terapia VR była odpowiedzialna za poprawę stanu pacjentów. Mimo wszystko naukowcy będą kontynuować swoje badania, po to by uzyskać niezbite dowody na to, że wykorzystanie technologii VR jest skuteczne w leczeniu depresji i innych schorzeń.

Znajdziesz mnie:

Subscribe on YouTube