ERATO Verse

Małe koreczki w uszach od dobrej muzyki

Więcej...

Lanberg RO-120GE

Mały router do prostych zastosowań

Więcej...

Sennheiser IE 80S

Słuchawki bardzo uniwersalne

Więcej...

TP-LINK Archer C6

Transmisja danych z prędkością 1200 Mbp

Więcej...

UPS PowerWalker DC Secure Adapter 12V

Zasilacz z funkcją UPS-a

Więcej...

Ciekawe statystyki


61% firm odnotowało co najmniej jeden incydent związany z nieuprawnionym dostępem do danych z poziomu urządzeń drukujących
Najnowszy raport NASK wskazuje, że w Polsce zarejestrowanych jest prawie 2,6 mln nazw domen. W porównaniu z wynikiem sprzed roku liczba ta wzrosła o ponad 20 tys. W czwartym kwartale 2018 r. dziennie rejestrowano ...
Jak wynika z danych Gemiusa w styczniu 2019 roku niemal 16 proc. komputerów używanych w Polsce działało z systemem Windows 7, zaś  Windows 10 oraz Windows 8.1 miały po 20 proc. udziału
Obecnie gracze najchętniej  wykorzystują podczas gamingu komputery PC (ponad 80%), jednak badanie AVM pokazuje bardzo szybki rozwój i wzrost zainteresowania grami na urządzeniach mobilnych. 
Z raportu BSA Global Software Survey opublikowanego w 2014 roku wynika, że 51 proc. oprogramowania zainstalowanego w Polsce w poprzednim roku nie miało licencji, w porównaniu z 43 proc. w skali ...
Z najnowszych badań przeprowadzonych na próbie ponad 600 tys. serwisów WWW wynika, że 41% z nich odwiedzanych jest spoza terytorium Polski
Obecnie, zgodnie ze statystykami podawanymi przez Newzoo, gry są rozrywką już dla przeszło 2,2 miliarda osób, które tylko w zeszłym roku wygenerowały przychód na poziomie 110 miliardów dolarów
W 2016 roku aż 43 % ankietowanych uważało, że zakupy w internecie są ryzykowne. Rok później liczba ta spadła do 38 %,

Kalendarz

Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Podziel się ze mną swoimi uwagami na temat mojego bloga, co Ci się podoba, co Ci się nie podoba, jakie recenzje chciałbyś tu zobaczyć itp.

Kliknij mnie

 

Brytyjczycy zarabiają więcej na winylu niż YouTubie

Złota płyta - duze zdjęcie

YouTube stał się niekwestionowanym liderem, jeśli chodzi o udostępnianie filmów. Od niedawna oglądanie niektórych kanałów jest płatne, ale już wcześniej za oglądanie najnowszych teledysków trzeba było płacić. Rzecz w tym, że artyści więcej zarabiają na sprzedaży tradycyjnych płyt niż na płatnym publikowaniu swoich materiałów na platformie YouTube'a. I to im się nie podoba.

Geoff Taylor, szef brytyjskiego stowarzyszenia muzycznego na konferencji Przyszłość Muzyki stwierdził, że odsłony na YouTube nie przekładają się na zyski dla brytyjskich muzyków. W 2014 roku zarejestrowano 14 miliardów odsłon, tymczasem w roku 2013 artyści sprzedali tyle tradycyjnych płyt że zarobili na tym 12.1 miliona funtów (ok. 18.4 miliona dolarów), co stanowi rekord od 1994 roku. Według Taylora przychody z 2013 roku były więcej warte niż odsłony z 2014 roku. W 2014 roku sprzedano 1.3 miliona płyt winylowych, tu jednak już Taylor nie przedstawił kwoty przychodu. Nie podał również przychodu z publikacji materiałów muzycznych na YT.
W odpowiedzi na uwagi szefa brytyjskiego BPI, rzecznik YouTube zauważył, że teledyski publikowane na YT mogą być oglądane przez ponad miliard ludzi z ponad 80 krajów. Do tej pory firma wypłaciła firmom z branży muzycznej ponad 3 miliardy dolarów, a liczba ta rośnie z roku na rok. Duże nadzieje są też wiązane z uruchomioną niedawno w USA usługą YouTube Music, która powiązana jest z płatnym YouTube Red (9.99$ miesięcznej subskrypcji).
Tymczasem Taylorowi nie podoba się również obecne prawo, które niedostatecznie chroni prawa twórców już po opublikowaniu materiałów w sieci. Obecne prawo zwalnia platformy, takie jak YouTube czy SoundCloud z odpowiedzialności za przesyłanie i udostępnianie materiałów muzycznych i filmowych dalej. Według niego, niektóre usługi cyfrowe świadomie chowają się "za bezpiecznymi portami" by nie ponosić opłat licencyjnych lub by po prostu płacić mniej.
Taylor w swojej wypowiedzi podkreślał, że jest zwolennikiem wolnego przesyłania muzyki za wpływy z reklam, jak np. w usłudze Spotify, ale nie podoba mu się, że pieniądze z tych reklam, które wracają do przemysłu muzycznego nie rosną w takim tempie jak odsłony.
Nie jest to pierwszy głos, który mówi, że wpływy z internetowej publikacji materiałów muzycznych są niezadowalające. Z drugiej stron muzycy rzadko kiedy są zadowoleni.

Znajdziesz mnie:

Subscribe on YouTube