Genesis Radon 720 Virtual 7.1 Headset

Słuchawki z mocnym powerem

Więcej...

Natec Crake

Mysz o nietypowym, bardzo nietypowym kształcie

Więcej...

Monitor Lenovo L24q

Elegancki monitor o nietuzinkowych możliwościach

Więcej...

Router TP-LINK M7200

Sieć WiFi w kieszeni

Więcej...

Genesis Xenon 400

Gamingowa elegancja w dłoni

Więcej...

Ciekawe statystyki


61% firm odnotowało co najmniej jeden incydent związany z nieuprawnionym dostępem do danych z poziomu urządzeń drukujących
Ogólna liczba rejestrowanych domen wzrosła o 11,8 miliona, rodzimy rynek domen z rozszerzeniem .pl nieprzerwanie się kurczy. Według najnowszego raportu NASK liczba nowych rejestracji z końcówką .pl - w ...
Domeny krajowe są popularne w europejskim biznesie. W krajach takich jak Niemcy, Włochy, Francja czy Rosja, liczba stron z adresem zawierającym oznaczenie danego kraju (odpowiednio .de, .it, .fr oraz .ru) urosła pod ...
W naszym kraju telefon komórkowy ma już 74% Polaków, czyli 28,4 miliona osób. Z kolei 6,6 miliona z nich gra w gry mobilne.
2.57 mln domen z końcówką pl jest utrzymywanych w Polsce
Obecnie gracze najchętniej  wykorzystują podczas gamingu komputery PC (ponad 80%), jednak badanie AVM pokazuje bardzo szybki rozwój i wzrost zainteresowania grami na urządzeniach mobilnych. 
Z raportu BSA Global Software Survey opublikowanego w 2014 roku wynika, że 51 proc. oprogramowania zainstalowanego w Polsce w poprzednim roku nie miało licencji, w porównaniu z 43 proc. w skali ...
Z najnowszych badań przeprowadzonych na próbie ponad 600 tys. serwisów WWW wynika, że 41% z nich odwiedzanych jest spoza terytorium Polski
Rynek aplikacji i gier mobilnych w 2016 roku będzie wart 44,8 mld dolarów i ponad 80 mld w 2020 roku Rynek aplikacji i gier mobilnych w 2016 roku będzie wart 44,8 mld dolarów i ponad 80 mld w 2020 roku
Według najnowszych prognoz Newzoo, rynek gier i aplikacji mobilnych wygeneruje w 2016 roku przychód na poziomie 44,8 mld dolarów a w 2020 ponad 80 miliardów dolarów.

Kalendarz

Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

Podziel się ze mną swoimi uwagami na temat mojego bloga, co Ci się podoba, co Ci się nie podoba, jakie recenzje chciałbyś tu zobaczyć itp.

Kliknij mnie

 

Ryba robot ruszający się jak ryba?

Projektanci robotów bardzo często podczas swoich prac wzorują się na organizmach, które istnieją w naszym świecie. Wszyscy dążą do tego, by ich konstrukt miał miękkie, jak najbardziej naturalne ruchy. O ile w przypadku humanoidalnych robotów jest to już prawie dopracowane, o tyle w przypadku zwierząt, a zwłaszcza ryb, wciąż nie jest to łatwe.

Zrobić rybę robota, która będzie się przemieszczać tak szybko jak oryginał, nie jest trudno. Ale zrobić rybę robota, w taki sposób, by poruszał się on z takim wdziękiem… to już nie takie proste. Niemniej projektanci próbują i wygląda na to, że czeka nas kolejny przełom. Nowe modele przygotowane przez MIT są już bardzo bliskie swoich pierwowzorów. W ich konstrukcjach zrezygnowano ze sztywnych stawów i silników napędzających robota. Zamiast tego płetwy ryby robota wypełniono kanałami z dwutlenkiem węgla. Wyrzut gazu z kanału powoduje gwałtowny skręt, który może obrócić robota nawet o 100 stopni w ułamku sekundy. Odpowiednie oprogramowanie sterujące wypuszczaniem gazu z kanałów pozwoli na zasymulowanie ruchów prawdziwej ryby.
Naukowcy chcą wykorzystać takiego robota do śledzenia ławic ryb i studiowania ich życia bez zwracania uwagi na siebie. Do tej pory, ryby roboty swoim nienaturalnym ruchem odstraszały od siebie „obiekt badań naukowych”.
Czy tę metodę symulacji ruchów uda się przenieść na roboty humanoidalne?

)

Komentarze zostały wyłączone

Znajdziesz mnie:

Sign in with Google+ Subscribe on YouTube