Philips 4K UHD LCD 27"

Dobry monitor z rozdzielczością 4K

Więcej...

Edimax N300

Mały, bardzo mały stacjonarny router

Więcej...

Navitel E500

Mała i tania nawigacja dla każdego

Więcej...

AOC U2879VF

Monitor 28" do codziennych zastosowań

Więcej...

Zalman ZM-VE350

Solidna obudowa na dyski 2.5"

Więcej...

Ciekawe statystyki


W naszym kraju telefon komórkowy ma już 74% Polaków, czyli 28,4 miliona osób. Z kolei 6,6 miliona z nich gra w gry mobilne.
Obecnie gracze najchętniej  wykorzystują podczas gamingu komputery PC (ponad 80%), jednak badanie AVM pokazuje bardzo szybki rozwój i wzrost zainteresowania grami na urządzeniach mobilnych. 
Z raportu BSA Global Software Survey opublikowanego w 2014 roku wynika, że 51 proc. oprogramowania zainstalowanego w Polsce w poprzednim roku nie miało licencji, w porównaniu z 43 proc. w skali ...
Rynek aplikacji i gier mobilnych w 2016 roku będzie wart 44,8 mld dolarów i ponad 80 mld w 2020 roku Rynek aplikacji i gier mobilnych w 2016 roku będzie wart 44,8 mld dolarów i ponad 80 mld w 2020 roku
Według najnowszych prognoz Newzoo, rynek gier i aplikacji mobilnych wygeneruje w 2016 roku przychód na poziomie 44,8 mld dolarów a w 2020 ponad 80 miliardów dolarów.
Według danych przywoływanych przez Urząd Komunikacji Elektronicznej przeciętny aktywny użytkownik w Polsce wysyła 83 SMS-y miesięcznie.

Kalendarz

Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Podziel się ze mną swoimi uwagami na temat mojego bloga, co Ci się podoba, co Ci się nie podoba, jakie recenzje chciałbyś tu zobaczyć itp.

Kliknij mnie

 

Sklep muzyczny

Stereo czy Virtual – który system dźwiękowy sprawdza się lepiej?

Słuchawki Mionix

Jedna z największych bitew wśród graczy toczy się właśnie wokół problemu przytoczonego w tytule artykułu. Fora pękają wręcz od tematów z tym związanych, a użytkownicy spierają się, jakie rozwiązanie dla słuchawek jest lepsze. 

Jak to zwykle bywa, oba rozwiązania mają swoje wady i zalety, a wybór najczęściej powinien być uzależniony od indywidualnych preferencji użytkownika. Warto więc ustalić, czym w ogóle różnią się od siebie systemy Stereo i Virtual. 

Stereo
W przypadku systemu stereo słuchawki – których przedstawicielem jest np. Nash 20 od Mionixa - wyposażone są w dwa przetworniki, dodatkowo jakość dźwięku zależy od posiadanej karty dźwiękowej. Zwolennicy stereo przekonują, że przy dwóch nausznikach i tak nie ma mowy o realnie przestrzennym wrażeniu, zaś dźwięk stereo – pozbawiony zbędnych bajerów - jest znacznie wyraźniejszy i nie wprowadza chaosu jak w przypadku systemu Virtual. Dlatego w słuchawkach stereo gustują m.in. profesjonalni gracze Counter-Strike: Global Offensive.
Virtual 7.1
Po przeciwnej stronie znajdują się zwolennicy Virtual, w tym przede wszystkim Virtual7.1. Cyfry na końcu oznaczają, iż słuchawki posiadają osiem przetworników (z czego jeden kanał jest niskoczęstotliwościowy, stąd 7+1). W tym przypadku dźwięk rozchodzi się wielokanałowo i – zdaniem wielu - pozwala lepiej wychwycić, z której strony dochodzą poszczególne dźwięki. Co ważne, słuchawki takie jak MasterPulse Pro, posiadają własną kartę dźwiękową, a gracz nie musi dokupywać drogiej karty do komputera.
Które lepsze?
Słuchawki stereo to w większości przypadków rozwiązanie tańsze. Z drugiej strony system Virtual stosowany jest chociażby w kinie domowym. Pozostaje też kwestia karty dźwiękowej: jeśli ktoś już ma bardzo dobry podzespół zamontowany w komputerze, powinien rozważyć zakup urządzenia z systemem Stereo. Z drugiej strony jeśli komuś naprawdę zależy na poczuciu przestrzennego rozchodzenia się dźwięków, wtedy lepszym rozwiązaniem będą słuchawki Virtual 7.1. Przed zakupem urządzenia warto więc poświęcić tych kilka chwil nad rozważaniem powyższych plusów i minusów, i dopiero na tej podstawie podjąć właściwą decyzję.

 

Znajdziesz mnie:

Sign in with Google+ Subscribe on YouTube