Mio Pilot 15LM

Nawigacje ciągle na topie

Więcej...

Audictus Explorer

Słuchawki godne uwagi

Więcej...

Cooler Master CM310

Szyk i elegancja

Więcej...

Plantronics BackBeat FIT 305

Nie liczy się rozmiar tylko jakość

Więcej...

Audictus Winner

Winner znaczy zwycięzca

Więcej...

Ciekawe statystyki


61% firm odnotowało co najmniej jeden incydent związany z nieuprawnionym dostępem do danych z poziomu urządzeń drukujących
Najnowszy raport NASK wskazuje, że w Polsce zarejestrowanych jest prawie 2,6 mln nazw domen. W porównaniu z wynikiem sprzed roku liczba ta wzrosła o ponad 20 tys. W czwartym kwartale 2018 r. dziennie rejestrowano ...
Jak wynika z danych Gemiusa w styczniu 2019 roku niemal 16 proc. komputerów używanych w Polsce działało z systemem Windows 7, zaś  Windows 10 oraz Windows 8.1 miały po 20 proc. udziału
Obecnie gracze najchętniej  wykorzystują podczas gamingu komputery PC (ponad 80%), jednak badanie AVM pokazuje bardzo szybki rozwój i wzrost zainteresowania grami na urządzeniach mobilnych. 
Z raportu BSA Global Software Survey opublikowanego w 2014 roku wynika, że 51 proc. oprogramowania zainstalowanego w Polsce w poprzednim roku nie miało licencji, w porównaniu z 43 proc. w skali ...
Z najnowszych badań przeprowadzonych na próbie ponad 600 tys. serwisów WWW wynika, że 41% z nich odwiedzanych jest spoza terytorium Polski
Obecnie, zgodnie ze statystykami podawanymi przez Newzoo, gry są rozrywką już dla przeszło 2,2 miliarda osób, które tylko w zeszłym roku wygenerowały przychód na poziomie 110 miliardów dolarów
W 2016 roku aż 43 % ankietowanych uważało, że zakupy w internecie są ryzykowne. Rok później liczba ta spadła do 38 %,

Kalendarz

Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

Podziel się ze mną swoimi uwagami na temat mojego bloga, co Ci się podoba, co Ci się nie podoba, jakie recenzje chciałbyś tu zobaczyć itp.

Kliknij mnie

 

Jak sztuczna inteligencja zdominowała przestrzeń gier

IBM Watson

Andrew Ng, Profesor Stanford University, i jeden z czołowych naukowców w dziedzinie sztucznej inteligencji (AI) napisał w swoim Tweecie: "Fajną rzeczą pracy w AI jest to że nie pracuje się wyłącznie w AI, ale także w opiece zdrowotnej, logistyce, finansach, mediach..." I rzeczywiście, profesor ma tutaj rację nazywając AI "nowym prądem", i porównując obecną rewolucję AI ze zmianami jakie wprowadziło zastosowanie elektryczności ponad sto lat temu.

Jedną dziedziną w której technologia AI nadal robi ogromne postępy to gry strategiczne. Już w połowie lat 90'tych komputery wyprzedziły możliwości ludzkie. Przypomnijmy że komputer Deep Blue firmy IBM pokonał arcymistrza Garii Kasparowa w 1997. Szachy to zaledwie gra deterministyczna, gdzie istnieje wybór optymalnych ruchów, ale przez ostatnie dwie dekady postęp sięgnął dalej, przynosząc coraz to kolejne osiągnięcia. Dwa dość znamienne osiągnięcia związane z postępem rozwoju AI to zwycięstwo Watson'a (też IBM'u), w teleturnieju Jeopardy! w 2011 z ówczesnymi mistrzami, i ostatnie zwycięstwo DeepMind firmy Google w chińską grę Go w zeszłym roku z ówczesnym mistrzem świata. Ten postęp stale kontynuuje, we wzrastającym tempie, między innymi ze względu na prawo Moore'a.

Dzisiejsze możliwości AI zaczynają wkraczać w sfery gatunków gier, które w przeciwieństwie do szachów, czy Go, zawierają element przypadku, oraz w których intuicja odgrywa znaczącą rolę.
Zaledwie kilka tygodni temu rozpoczął się turniej pokerowy no-limit Hold'Em (gatunek pokera, który nie stawia ograniczeń na częstotliwość oraz wielkość stawek) w Pittsburgh USA, pomiędzy czterema obecnie najlepiej zarabiającymi pokerzystami a AI o nazwie Libratus, stworzonej przez zespół naukowców z politechniki Carnegie Mellon University. Według magazynu Wired, wygląda na to że Libratus ma wielką przewagę i prawdopodobnie wygra turniej. Magazyn The Verge donosi, z wywiadów z graczami, że kluczowym elementem przewagi Libratus'a jest jego nieprzewidywalność. Nie powinno więc dziwić że wiele platform gier online zabrania korzystania z pomocy programów analitycznych podczas gry, w ten sposób ograniczając potencjalne oszustwa. To podobnie działa jak kwestia dopingu w sporcie.
Obecne technologia AI już odnalazła zastosowanie w szerokiej gamie dziedzin naszego życia (rozrywki, przemysłu i nauki) a o kolejnych dowiadujemy się z tygodnia na tydzień. Wystarczy spojrzeć na doniesienia z ubiegłego tygodnia, gdzie się dowiadujemy o innowacyjnych zastosowaniach technologii AI w diagnostyce raka, robotyce, czy symulacjach życia morskiego. Perspektywa rozwoju technologii AI maluje się więc bardzo obiecująco.

Znajdziesz mnie:

Sign in with Google+ Subscribe on YouTube