Goclever Sound Club Rugged Mini

Głośnik na majówkę

Więcej...

Somic VRH 360

Słuchawki do gier VR

Więcej...

Elegancki dysk SSD

ADATA SE730 250GB

Więcej...

MiVia Essential 350

Opaska z technologią NASA

Więcej...

ADATA SC660H 256GB

Dysk SSD "do normalnej" pracy

Więcej...

Ciekawe statystyki


W naszym kraju telefon komórkowy ma już 74% Polaków, czyli 28,4 miliona osób. Z kolei 6,6 miliona z nich gra w gry mobilne.
Obecnie gracze najchętniej  wykorzystują podczas gamingu komputery PC (ponad 80%), jednak badanie AVM pokazuje bardzo szybki rozwój i wzrost zainteresowania grami na urządzeniach mobilnych. 
Z raportu BSA Global Software Survey opublikowanego w 2014 roku wynika, że 51 proc. oprogramowania zainstalowanego w Polsce w poprzednim roku nie miało licencji, w porównaniu z 43 proc. w skali ...
Rynek aplikacji i gier mobilnych w 2016 roku będzie wart 44,8 mld dolarów i ponad 80 mld w 2020 roku Rynek aplikacji i gier mobilnych w 2016 roku będzie wart 44,8 mld dolarów i ponad 80 mld w 2020 roku
Według najnowszych prognoz Newzoo, rynek gier i aplikacji mobilnych wygeneruje w 2016 roku przychód na poziomie 44,8 mld dolarów a w 2020 ponad 80 miliardów dolarów.
Według danych przywoływanych przez Urząd Komunikacji Elektronicznej przeciętny aktywny użytkownik w Polsce wysyła 83 SMS-y miesięcznie.

Kalendarz

Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

Podziel się ze mną swoimi uwagami na temat mojego bloga, co Ci się podoba, co Ci się nie podoba, jakie recenzje chciałbyś tu zobaczyć itp.

Kliknij mnie

 

Test okularów Goclever 3D ELYSIUM VR

  • Opublikowano: niedziela, 13, marzec 2016 07:19
  • 13 Mar

Wirtualna rzeczywistość to dziś "miodny" temat. Każde medium zajmujące się technologiami, w ten czy inny sposób zamieszcza informacje o VR (virtual reality, czyli wirtualna rzeczywistość). I wiele firm na różne sposoby chce skorzystać na tej technologii - pisząc programy, projektując urządzenia, akcesoria itp. Na rynek już trafiają pierwsze aplikacje i oczywiście pierwsze gogle VR. W moje ręce trafił oferowany przez polską firmę Goclever okular 3D Elysium VR.

Od razu zaznaczę, że nie będę oceniał programów przygotowanych w technologii wirtualnej rzeczywistości. W praktyce, to czy urządzenie nadaje się do VR, w dużym stopniu zależy zarówno od samych gogli, jak i aplikacji, którą na nich uruchamiamy. Okulary mogą być rewelacyjne, jeśli jednak aplikacja będzie słaba, rozczarujemy się. I odwrotnie, jeśli okulary będą słabe, a aplikacja dobra, ogólne odczucie może być pozytywne. Podobnie jest przypadku obrazów 3D, chociaż są one mniej skomplikowane niż wirtualna rzeczywistość.

goclever 3d elysium vr 3 20160312 1810576837

Goclever 3D Elysium VR

Wróćmy jednak do 3D Elysium VR. To co znajdziemy w pudełku producent zaprezentował nam na górnej powierzchni opakowania. Oczywiście smartfon nie wchodzi w skład zestawu (chociaż, skoro operatorzy komórkowi oferują smartfony za złotówkę, to nie byłby to duży wydatek dla Goclever by nam dorzucić w komplecie smartfona). Zamiast telefonu mamy za to ściereczkę do czyszczenia i instrukcję. Oczywiście nie zabrakło na obwolucie informacji o cechach urządzenia i skróconej specyfikacji w kilku językach.
3D Elysium VR na pierwszy rzut oka prezentuje się elegancko. Czarny okular ze srebrną obręczą, eleganckim logo na panelu czołowym i miękkimi poduszkami w miejscach styku z głową naprawdę może się podobać. Niestety, bliższe oględziny pokazują, że materiał który wykorzystano na konstrukcję nie należy do najlepszych. Na pewno spełnia swoje zadanie - utrzymuje całość w jednej części, nie ugina się, nie trzeszczy... pod tym kątem jest OK. Widać w nim jednak niskobudżetowość.

goclever 3d elysium vr 4 20160312 2072367545

Gogle VR Goclever

Konstrukcja 3D Elysium VR jest prawie identyczna jak innych okularów do wirtualnej rzeczywistości. Tak jak inni producenci, tak i Goclever wzorował się na prekursorze - Oculus Rift. Do gogli przymocowano opaskę z gumy, której zadaniem jest utrzymanie ich na głowie. Trzyczęściowa, ma możliwość regulacji z każdej strony, możemy więc dopasować ją do każdego rozmiaru głowy. Połączenie pasków zabezpieczono miękką gąbką dzięki czemu opaska założona na głowę nie uciska. Muszę przyznać, że pod tym katem producent się postarał, okulary nosi się wygodnie.
Na górnej części, znajduje się ząbkowane pokrętło, które zmienia rozstaw umieszczonych w obudowie soczewek. Dzięki temu możemy dostosować ich rozmieszczenie do rozstawu oczu. Kolejne pokrętła znajdują się po lewej i prawej stronie gogli. One z kolei pozwalają na odsunięcie panelu przedniego dalej od oczu. Nie jest to duża odległość, bo raptem niecały centymetr, wystarczy jednak by skorygować niewielkie wady wzroku. Panel przedni zamontowano na zawiasie dzięki czemu można go odchylić otwierając wnętrze okularu. Na wewnętrznej stronie panelu przygotowano uchwyty, w których montujemy smartfona. W celu poprawnego działania trzeba umieścić go w odpowiedniej orientacji (górna krawędź skierowana w lewo). Sprężynujące uchwyty trzymają telefon solidnie i pewnie, nie ma się tu do czego przyczepić.

goclever 3d elysium vr 7 20160312 1753962731

Soczewki w okulrach Elysium VR

Jest jednak pewien minus. Pokrętła umieszczone na bokach obudowy... wylatują. Wystarczy przechylić okular i ustawić go pionowo by zarówno lewe, jak i prawe pokrętło wypadło. Być może dotyczy to tylko mojego, testowego egzemplarza, niemniej nie jest to coś, co chciałbym widziec w takich okularach. Ponieważ mogą one łatwo wypaść, możemy je szybko zgubić. A jak je zgubimy..regulacja nie będzie już taka prosta.

goclever 3d elysium vr 2 20160312 1195086606

Wypadające z obudowy Elysium VR pokrętła

Moja ocena

robot blogotech ocena 2

Znajdziesz mnie:

Sign in with Google+ Subscribe on YouTube