Acer Aspire VX 15

Notebook dla graczy w przystępnej cenie

Więcej...

D-LINK DIR-895L/R AC5300

3-zakresowy router z futurstycznym wyglądem

Więcej...

ADATA SSD SD700

Kieszonkowy dysk SSD

Więcej...

AOC I2781FH

27-calowy monitor dla każdego

Więcej...

TP-LINK AV2000

2-gigabitowe adaptery sieciowe

Więcej...

Ciekawe statystyki


W naszym kraju telefon komórkowy ma już 74% Polaków, czyli 28,4 miliona osób. Z kolei 6,6 miliona z nich gra w gry mobilne.
Obecnie gracze najchętniej  wykorzystują podczas gamingu komputery PC (ponad 80%), jednak badanie AVM pokazuje bardzo szybki rozwój i wzrost zainteresowania grami na urządzeniach mobilnych. 
Z raportu BSA Global Software Survey opublikowanego w 2014 roku wynika, że 51 proc. oprogramowania zainstalowanego w Polsce w poprzednim roku nie miało licencji, w porównaniu z 43 proc. w skali ...
Rynek aplikacji i gier mobilnych w 2016 roku będzie wart 44,8 mld dolarów i ponad 80 mld w 2020 roku Rynek aplikacji i gier mobilnych w 2016 roku będzie wart 44,8 mld dolarów i ponad 80 mld w 2020 roku
Według najnowszych prognoz Newzoo, rynek gier i aplikacji mobilnych wygeneruje w 2016 roku przychód na poziomie 44,8 mld dolarów a w 2020 ponad 80 miliardów dolarów.
Według danych przywoływanych przez Urząd Komunikacji Elektronicznej przeciętny aktywny użytkownik w Polsce wysyła 83 SMS-y miesięcznie.

Kalendarz

Sklep z dronami

Gearbest  promotion

Podziel się ze mną swoimi uwagami na temat mojego bloga, co Ci się podoba, co Ci się nie podoba, jakie recenzje chciałbyś tu zobaczyć itp.

Kliknij mnie

 

Test lokalizatora GPS Trackimo

  • Opublikowano: niedziela, 14, grudzień 2014 14:14
  • 14 Gru

Mapa, którą się posługujemy oferuje dwa widoki: mapę i satelitę. Są one identyczne z tym co znamy z Google Maps - podejrzewam, że producent oparł się właśnie na mapie Google. W prawym górnym rogu mapy pojawiają się powiadomienia wysyłane przez urządzenie lub administratora systemu.
Jeśli spodziewacie się, że mapa pokaże jakimi ulicami się przemieszczaliśmy - będziecie niestety w błędzie. Jak widać na załączonych zrzutach ekranowych, pokazane są tylko punkty pomiarowe, które zostały zarejestrowane w określonych odstępach czasowych. Połączono je liniami, ze strzałkami, które pokazują, w która stronę się przemieszczaliśmy. Przyznam, że wolałbym by na mapie widać było dokładną ścieżkę (czyli ulice), którymi chodziłem, w tym celu trzeba by jednak śledzić położenie lokalizatora z większą częstotliwością (ja ustawiłem 10 minut).

capture 001 12122014 184629 capture 002 12122014 184824

Gdy naciśniemy przycisk SOS natychmiast wysyłana jest aktualna pozycja, mailem i SMS-em na adresy i numery telefoniczne, które przypisaliśmy do tego alarmu. Automatycznie też na mapie pojawia się punkt stanowiący środek rozchodzących się czerwonych kółek. Zwracają one na siebie uwagę i o to chodzi.
Producent przygotował aplikacje również na systemy iOS i Androida. Funkcjonalnością nie odbiegają od tego co mamy na komputerze stacjonarnym, chociaż oczywiście obsługa - z racji np. ekranów dotykowych - wygląda trochę inaczej.
Bateria o pojemności 600mAg wystarcza na ok. 6 dni, czas ten jednak ulega skróceniu w przypadku częstszej komunikacji z satelitą. Np. przy komunikacji z satelitą co minutę, urządzenie popracuje ok. 36 godzin.

capture 006 13122014 213924Przykładowy komunikat wysłany na maila

Nie wszystko oczywiście jest idealne. Największym problemem tego urządzenia - na dziś - jest problem z określeniem pozycji w miejscu, gdzie nie sięga sygnał satelity. Budynki z grubymi ścianami, tunele, podziemne parkingi - tam nie uda się określić dokładnej pozycji urządzenia. Jeśli więc liczycie, że wyposażycie samochód swojej kobiety w taki lokalizator i dacie jej smartfona z aplikacją - niestety, dalej będzie szukać samochodu na podziemnym parkingu centrum handlowego. Jest jednak światełko w tunelu, producent zapowiedział, że w roku 2015 (czyli już niedługo) uruchomi pozycjonowanie przy pomocy sieci komórkowej. Tak więc, część niedostępnych miejsc zostanie w ten sposób włączona do systemu pozwalając na jeszcze lepszą i precyzyjniejszą lokalizację. A skoro już padło precyzja - przy pomocy satelity jesteśmy w stanie określić położenie lokalizatora z dokładnością od metra do kilku metrów. Zależy to od częstości i gęstości satelit, które obejmują swoim zasięgiem dany obszar.

 capture 007 14122014 123733 capture 008 14122014 123745

Przykładowe komunikaty wysłane na maila

Na koniec kilka słów o tym, dla kogo ten lokalizator jest przeznaczony. Przede wszystkim dla starszych osób - mogą przy jego pomocy śledzić swojego czworonożnego pupila, który lubi wybierać samodzielne spacery (on raczej nie naciśnie przycisku SOS), można też w taki lokalizator wyposażyć osoby, które mają problemy z pamięcią i nie zawsze potrafią znaleźć drogę powrotną do domu. Innym zastosowaniem jest wyposażenie w taki lokalizator dziecko, jeśli chcemy kontrolować to gdzie chodzi. I oczywiście warto wziąć takie urządzenie na zimową (i nie tylko) wycieczkę w góry. Również osoby podróżujące samolotami, które boją się utraty bagażu, mogą w nim zamontować Trackimo i w ten sposób pomóc służbom lotniczym odszukać bagaż.

Komentarze   

# Mechnes 2015-09-03 05:38
Ja ze swojej strony mogę polecić lokalizator Alfatrack, jezdzę z nim już ponad pół roku i juz nie raz okazał się potrzebny. Jezdze dosc duzo po kraju, wiec takie urzadzenie sie przydaje.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
# BT 2015-09-05 11:37
@Mechnes a do czego wykorzystujesz lokalizator?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
# Danny 2015-09-27 20:04
Czy ktoś z was wie gdzie mogę znaleźć prawdziwy test tego urządzenia? A nie tak jak tu jakiś opis marketingowy
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
# BT 2015-09-29 16:22
a czego oczekujesz od takiego testu? (napisz do mnie na
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
# robert 2016-11-12 12:19
Mój trackimo nie działa przez karoserię (WV Tiguan). jak jest w bagażniku w komorze lampy tylnej to nie odczytuje satelitów GPS. Chętnie usłyszałbym jakieś opinie krytyczne. zaleta, że sam się konfiguruje. Dopiero kupiłem z rocznym abonamentem i nie wiem, czy jak nie chcę SMSów to czy mogę nie doładowywać i przez rok będzie wysyłał dane po gprs?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
# Ryszard_Koszalin 2015-12-24 13:38
Zięć kupił w zeszłym roku Trakimo naszej mamie na gwiazdkę po tym jak kilkakrotnie nam uciekała spowodu Alzhaimera. Od tamtej pory powtorzylo sie to cztery razy. Za każdym razem traker pomógł nam namierzyć mamę. W naszej sytuacji sprawdza sie doskonale.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
# BT 2016-04-05 16:34
świetny pomysł
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
# Mariola 2016-04-05 10:05
Fajna rzecz na wakacje. My głównie uzbrajamy w nie nasze dzieci. No i sprawdziło się na wycieczce fakultatywnej, gdzie jedna z Pań pomyliła plecak a mąż nie wyjął z niego urządzenia... :lol:
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
# BT 2016-04-05 16:34
hm... śledziłaś męża? :) Ciekawy pomysł :)
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
# romero 2016-11-22 19:28
Z początku byłem zadowolony. Teraz od trzech miesiecy płacę nie wiem za co. Opłata regularnie pobierana z konta a gdy włączam lokalizacje mam komunikat "abonament anulowany" moje monity (16 z dzisiejszym) zostają zlewane stwierdzeniem "zbadamy problem", ale sytuacja się nie zmienia. Zdecydowanie odradzam.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
# BT 2016-11-22 22:03
nie możesz zablokowac konta, w profilu? Tak by nie były pobierane pieniądze? Zawsze też możesz poinformowac obsługujących tę usługę o planach skierowania sprawy do sądu.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
# Trackimo 2017-04-20 11:58
Zapraszamy do skorzystania z rabatu dla czytelników Blogotech.eu!

Kup Trackimo w oficjalnym sklepie http://trackimo.pro/

Przy zamówieniu użyj kodu blogotech aby otrzymać 10% rabatu na wszystkie produkty Trackimo!
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
# BT 2017-04-20 18:14
Dziękuję i zachęcam do korzystania :)
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować

Znajdziesz mnie:

Sign in with Google+ Subscribe on YouTube