ZOTAC Zbox PI225 pico

Komputer kieszonkowy

Więcej...

PocketBook InkPad 3

Nowy czytnik PocketBoook

Więcej...

Philips 245C

Ultra cienki monitor

Więcej...

MyKronoz ZeFit 4HR

Wodoodporna opaska z dużymi możliwościami

Więcej...

Rapoo V210

Mała, sprytna mysz dla graczy

Więcej...

Ciekawe statystyki


Ogólna liczba rejestrowanych domen wzrosła o 11,8 miliona, rodzimy rynek domen z rozszerzeniem .pl nieprzerwanie się kurczy. Według najnowszego raportu NASK liczba nowych rejestracji z końcówką .pl - w ...
Domeny krajowe są popularne w europejskim biznesie. W krajach takich jak Niemcy, Włochy, Francja czy Rosja, liczba stron z adresem zawierającym oznaczenie danego kraju (odpowiednio .de, .it, .fr oraz .ru) urosła pod ...
W naszym kraju telefon komórkowy ma już 74% Polaków, czyli 28,4 miliona osób. Z kolei 6,6 miliona z nich gra w gry mobilne.
Obecnie gracze najchętniej  wykorzystują podczas gamingu komputery PC (ponad 80%), jednak badanie AVM pokazuje bardzo szybki rozwój i wzrost zainteresowania grami na urządzeniach mobilnych. 
Z raportu BSA Global Software Survey opublikowanego w 2014 roku wynika, że 51 proc. oprogramowania zainstalowanego w Polsce w poprzednim roku nie miało licencji, w porównaniu z 43 proc. w skali ...
Rynek aplikacji i gier mobilnych w 2016 roku będzie wart 44,8 mld dolarów i ponad 80 mld w 2020 roku Rynek aplikacji i gier mobilnych w 2016 roku będzie wart 44,8 mld dolarów i ponad 80 mld w 2020 roku
Według najnowszych prognoz Newzoo, rynek gier i aplikacji mobilnych wygeneruje w 2016 roku przychód na poziomie 44,8 mld dolarów a w 2020 ponad 80 miliardów dolarów.
Obecnie, zgodnie ze statystykami podawanymi przez Newzoo, gry są rozrywką już dla przeszło 2,2 miliarda osób, które tylko w zeszłym roku wygenerowały przychód na poziomie 110 miliardów dolarów
Według danych przywoływanych przez Urząd Komunikacji Elektronicznej przeciętny aktywny użytkownik w Polsce wysyła 83 SMS-y miesięcznie.

Kalendarz

Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

Podziel się ze mną swoimi uwagami na temat mojego bloga, co Ci się podoba, co Ci się nie podoba, jakie recenzje chciałbyś tu zobaczyć itp.

Kliknij mnie

 

Test monitora Philips LCD Curved Ultrawide 349X7FJEW/00

  • Opublikowano: niedziela, 03, czerwiec 2018 00:40
  • 03 Cze

Spójrzmy teraz na użytkowanie

Oczywiście obsługa jest banalnie prosta, po podłączeniu monitora do komputera, wystarczy włączyć ten ostatni, by monitor się uruchomił. Włącznik umieszczony z tyłu jest łatwo osiągalny, bardzo prosto się nim manipuluje. Z drugiej strony ustawień nie zmieniamy często. Kolory są faktycznie intensywne a kontrast bardzo dobry. Czy jest on na poziomie 50 milionów do 1 jak to wymienia specyfikacja, nie jestem w stanie sprawdzić "gołym okiem" i myślę, że nikt nie jest w stanie tego sprawdzić. Można natomiast sprawdzić jak się zachowuje monitor w testach benchmarkowych: Pixel Persistence Analyzer oraz Monitest. Pierwszy sprawdza szybkość wyświetlania obrazu, drugi jego poprawność. Oprócz dedykowanych do testowania monitorów programów, do sprawdzenia jakości monitora wykorzystałem również filmy, gry i muzykę. Przykładowy zrzut ekranowy z testów prezentuję poniżej.

Zrzut z programu testowego

 Zrzut ekranowy

Osoby, które miały już do czynienia z monitorami Philipsa, szybko zauważą, że oprogramowanie do konfiguracji tego modelu nie różni od tego, które było stosowane w starszych konstrukcjach. Są te same czarne okienka z białymi literami, które możemy przesuwać po ekranie ustawiając je w dogodnym dla nas miejscu. W ten sposób wyeliminowano przypadłość, na którą cierpiały wcześniejsze modele monitorów. Tam (tak jak np. w przypadku 237EQHA) menu umieszczono w prawym dolnym rogu i nie było możliwości zmiany jego położenia. Ale tę wersję oprogramowania można spotkać w monitorach sprzed kilku lat, których raczej nie kupicie już w sklepach. Nawigacja po menu odbywa się przy pomocy umieszczonego z tyłu kontrolera, który w wygodny sposób pozwala przemieszczać się w górę, na dół, na lewo i na prawo. Oczywiście każdy taki ruch może aktywować jedną z dwóch przypisanych do niego funkcji, w zależności od tego czy menu główne jest już wywołane na ekranie czy nie. W przypadku, gdy na ekranie nie ma menu, możemy wywołać podręczne opcje, takie jak SmartImage, MultiView czy źródło sygnału. Dzięki temu możemy szybko przełączyć monitor w odpowiadający nam tryb pracy. Natomiast w głównym menu możemy zmodyfikować ustawienia wyświetlania samego interfejsu - czas jego wyświetlania, przezroczystość itp., jak również zmodyfikować kolory, głośność, format obrazu, jasność, kontrast itd.

monitor philips lcd curved ultrawide 349x7fjew 00 13 20180602 1383902861

Menu ekranowe

Oczywiście przygotowano ustawienia dedykowane do konkretnych zastosowań. W oknie SmartImage znaleźć można takie pozycje jak: FPS, Wyścigi, RTS, Gracz 1, Gracz 2, Tryb LowBlue – co wyraźnie wskazuje dla kogo producent przeznacza ten monitor. Można też wyłączyć tę opcję, co wydaje się trochę dziwnym podejściem, skoro możemy samodzielnie zdefiniować własne ustawienia. Zdefiniowane przez Philipsa tryby różnią się między sobą kontrastem i jasnością.
Interfejs działa sprawnie i szybko. Aby ułatwić sobie obsługę można ustawić dłuższy czas wyświetlania okienka oraz ewentualnie zwiększyć jego przezroczystość. Nie znalazłem w nim żadnych błędów, co raczej nie dziwi biorąc pod uwagę to, jak długo jest już wykorzystywany.

monitor philips lcd curved ultrawide 349x7fjew 00 12 20180602 1994701311

Podręczne menu SmartImage

Jak już wspomniałem, działanie monitora przetestowałem również na filmach i w grach, czyli w tych aplikacjach, które najwięcej od monitora wymagają. Niestety, nie dysponuję żadną aplikacją, która pozwala na pracę 4K, mogłem więc jedynie obejrzeć sobie zdjęcia i wybrane gry, które są już przygotowane do tak dużej rozdzielczości. Jedną z nich jest The Old Republic i to na jej przykładzie powiem, jak monitor się sprawował. Nie posiadam jednak superhiper karty graficznej, na co dzień pracuję na modelu Asus GeForce GTX660, która może wygenerować obraz w rozdzielczości 2560x1600. Brakuje jej trochę do 4K, ale z drugiej strony niewiele osób może sobie jeszcze pozwolić na grafikę w rodzaju GIGABYTE GeForce GTX 970 4GBz czy np. tych z serii ROG Asusa, które mogą generować obraz Ultra HD. Dzięki wykorzystaniu mojej karty przedstawione wrażenia są więc bardziej zbliżone (dziś) do tego z czym spotyka się większość z Was. Po uruchomieniu The Old Republic zmieniłem rozdzielczość w grze na maksymalną i w przeciwieństwie do tego, co mnie spotkało w modelu 288P6LJEB zaowocowało to w miarę szybkim odświeżaniem ekranu i oczywiście bogatszą w szczegóły grafiką. Obraz był trochę ostrzejszy, trochę bardziej szczegółowy i bardziej płynny. Być może jest to zasługa Windows 10 (wspomniany model 288P6LJEB testowałem na komputerze z Windows 8) ale przejścia pomiędzy scenami praktycznie realizowane były bez opóźnień. Krótko mówiąc grafika doskonale sobie radziła z generowanie obrazu a monitor nadążał z odświeżaniem obrazu w wysokiej jakości.

monitor philips lcd curved ultrawide 349x7fjew 00 21 20180602 1870850682

Monitor od tyłu

Zakrzywiony ekran dodatkowo zwiększa komfort z użytkowania tego monitora. Myślę, że każdy kto siedział przed monitorem typu „curved” zgodzi się ze mną, że nie tylko zabawa (gry i oglądanie filmów), ale i praca na takim ekranie jest znacznie bardziej komfortowa. A szeroki ekran 21:9 pozwala na otwarcie naprawdę wielu okienek i śledzenie różnych, pojawiających się tam informacji.
Jeśli chodzi o dźwięk - jest OK. Oczywiście nie powala na nogi, audiofile nie siądą do monitora by słuchać muzyki, ale bardzo dobrze wpływa na wrażenia w czasie grania czy oglądania filmów. Nie bez znaczenie jest też to, że wbudowano tu głośniki o mocy 5W, które potrafią zabrzmieć.

Znajdziesz mnie:

Sign in with Google+ Subscribe on YouTube