Natec Maxi Mouse Pad – Time Zone Map

Podkładka pod mysz z edukacyjnym akcentem

Więcej...

Rapoo 8200P

Klawiatura i mysz - zestaw dla każdego

Więcej...

Genesis Titan 660 Plus

Prosta obudowa o sporych możliwościach

Więcej...

Genesis Xenon 200

Mysz dla graczy

Więcej...

Natec Zebu

Prosty plecak na laptopa i coś jeszcze

Więcej...

Ciekawe statystyki


Ogólna liczba rejestrowanych domen wzrosła o 11,8 miliona, rodzimy rynek domen z rozszerzeniem .pl nieprzerwanie się kurczy. Według najnowszego raportu NASK liczba nowych rejestracji z końcówką .pl - w ...
Domeny krajowe są popularne w europejskim biznesie. W krajach takich jak Niemcy, Włochy, Francja czy Rosja, liczba stron z adresem zawierającym oznaczenie danego kraju (odpowiednio .de, .it, .fr oraz .ru) urosła pod ...
W naszym kraju telefon komórkowy ma już 74% Polaków, czyli 28,4 miliona osób. Z kolei 6,6 miliona z nich gra w gry mobilne.
2.57 mln domen z końcówką pl jest utrzymywanych w Polsce
Obecnie gracze najchętniej  wykorzystują podczas gamingu komputery PC (ponad 80%), jednak badanie AVM pokazuje bardzo szybki rozwój i wzrost zainteresowania grami na urządzeniach mobilnych. 
Z raportu BSA Global Software Survey opublikowanego w 2014 roku wynika, że 51 proc. oprogramowania zainstalowanego w Polsce w poprzednim roku nie miało licencji, w porównaniu z 43 proc. w skali ...
Z najnowszych badań przeprowadzonych na próbie ponad 600 tys. serwisów WWW wynika, że 41% z nich odwiedzanych jest spoza terytorium Polski
Rynek aplikacji i gier mobilnych w 2016 roku będzie wart 44,8 mld dolarów i ponad 80 mld w 2020 roku Rynek aplikacji i gier mobilnych w 2016 roku będzie wart 44,8 mld dolarów i ponad 80 mld w 2020 roku
Według najnowszych prognoz Newzoo, rynek gier i aplikacji mobilnych wygeneruje w 2016 roku przychód na poziomie 44,8 mld dolarów a w 2020 ponad 80 miliardów dolarów.
Obecnie, zgodnie ze statystykami podawanymi przez Newzoo, gry są rozrywką już dla przeszło 2,2 miliarda osób, które tylko w zeszłym roku wygenerowały przychód na poziomie 110 miliardów dolarów

Kalendarz

Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

Podziel się ze mną swoimi uwagami na temat mojego bloga, co Ci się podoba, co Ci się nie podoba, jakie recenzje chciałbyś tu zobaczyć itp.

Kliknij mnie

 

Test słuchawek Sennheiser GSP 600

  • Opublikowano: środa, 05, wrzesień 2018 13:36
  • 05 Wrz

Spójrzmy teraz jak GSP 600 sprawuje się w praktyce.

Tradycyjnie zanim powiem o brzmieniu, kilka słów na temat użytkowania i wygody korzystania z tych słuchawek. Pomimo tego, że są one masywne i dość ciężkie – przypomnę ciężar: 395g – są bardzo wygodne. Miękkie pady bardzo dobrze przylegają do głowy zapewniając dobą separację od otoczenia. Niestety, nie przepuszczają powietrza, co oznacza, że uszy mogą się w nich pocić. Ale to domena większości słuchawek z dużymi nausznikami. Bardzo dobrze sprawdza się regulowany pałąk. Możliwość dostosowania docisku to spory atut, przyznaję, że zastosowany przez Sennheiser patent bardzo mi się spodobał. Jedyną wadą jest tak naprawdę ciężar, który przy dłuższej grze może dać się we znaki. Trzeba się przyzwyczaić do sterowania głośnością z prawej strony, większość producentów umieszcza kontroler na lewej słuchawce, gdzie najczęściej podłączany jest przewód. To niestety powoduje, że trzeba prawą rękę oderwać od myszki by wyregulować dźwięk. W czasie meczu sportowego może to zaważyć o zwycięstwie lub przegranej. O ile, więc rozwiązanie jest ciekawe, o tyle jego funkcjonalność stoi pod znakiem zapytania. Chętnie posłucham zawodowych graczy, co oni myślą o umieszczeniu potencjometru w prawej słuchawce. Może moje obawy są nieuzasadnione?

suchawki sennheiser gsp 600 9 20180904 1595457546

Mikrofon w stanie "spoczynku"

Jeśli chodzi o brzmienie to jest tak, jak można było się spodziewać po jednym z liderów w produkcji urządzeń audio. Wspomniałem już o dobrej izolacji od otoczenia. Dzięki temu nic nie zakłóca doznań podczas słuchania muzyki czy zabawy. Warto tu dodać, że słuchawki możemy wykorzystać nie tylko w czasie gry. Co prawda mikrofon nie jest zbyt wygodny przy relaksowaniu się muzyką, ale można go przecież podnieść.
Tony generowane przez przetworniki mają ciepłą barwę. Są miłe dla ucha, nie mają jakichś ostrych, szarpiących brzmień, które wprowadzałyby jakiś dyskomfort. Mocniej zaakcentowany jest bas, nie jest jednak taki ostry, jakbym sobie tego życzył. Czuć w nim pewien pazur, ale wolałbym by był on bardziej widoczny. Takie podejście powoduje, że słychać mniejszą detaliczność utworów, mają one mniejszą rozdzielczość. To sprawdza się przy utworach spokojnych, rytmicznych, czyli takich właśnie, z jakimi mamy do czynienia w grach. Czyli jest dobrze.

suchawki sennheiser gsp 600 14 20180904 1884465093

Bliższy rzut oka na mikrofon

Patrząc syntetycznie na brzmienie i rozkładając je na poszczególne warstwy widać, że bas jest pasmem najbardziej wyrazistym, dominującym. Nie oznacza to, że mamy do czynienia z boomboxem, w którym liczy się tylko dudnienie. Dolne pasmo jest dominujące, ale dobrze kontrolowane, nie wychodzi (za bardzo) poza swoje granice. Średnica niestety jest dość płaska, trochę zbyt neutralna jak na mój gust. Czasami – w zależności od utworu – potrafi wyrwać się na wolność i pokazać co potrafi, ale przeważnie pozostaje w cieniu niskich tonów. Trochę lepiej wyglądają wysokie tony, ale sprawiają wrażenie lekko wycofanych. Ale to właśnie to cofnięcie pozwala zamaskować niedociągnięcia niektórych utworów.
Na plus na pewno warto zaliczyć szeroką scenę. Muzyka ma przestrzeń by rozwinąć skrzydła i porwać użytkownika ze sobą. Separacja jest bez zarzutu, można więc bez problemów rozróżnić poszczególne instrumenty, każdy z nich ma swoje miejsce, które można łatwo zlokalizować. Warto też zwrócić uwagę na dynamikę – bardzo istotną w przypadku gier. Muzyka ma podkreślać akcję, a przecież bardzo często w grze przechodzimy od spokojnych wydarzeń do szybkich, dynamicznych działań.

suchawki sennheiser gsp 600 11 20180904 1197507444

Specyficzny mechanizm dopasowywania pałąka

Oczywiście najważniejsze jest to, jak słuchawki radzą sobie w grach. Sennheiser GSP 600 przetestowałem więc w The Old Republic, Star Trek Online, Warframe, The Lord of the Ring Online, Gears of War, Tron: Evolution i Warface. Jak widzicie są to przedstawiciele MMO i FPS-ów. Wynika to z faktu, że MMO to mój ulubiony gatunek, ale to w FPS-ach słuchawki najlepiej pokazują, co potrafią. W tym przypadku w obu gatunkach ten model sprawdził się doskonale. W przypadku MMO balladowy charakter bardzo dobrze podkreślał akcję, piękne widoki itp. Ciepłe brzmienie doskonale harmonizowało ze spokojem Śródziemia czy gwiezdną pustką uniwersum Star Wars czy Star Trek-a. Również w przypadku FPS-ów, pomimo ciepłego basu odgłosy strzałów i wybuchów brzmią bardzo naturalistycznie. Najważniejsze, że bardzo dobrze budowana jest scena, dzięki czemu można usłyszeć dość szybko zbliżającego się przeciwnika czy np. określić kierunek miejsca, w którym ktoś ładuje broń. To zachęciło mnie do sprawdzenia słuchawek w Amnezji – thrillerze, w którym badamy opuszczony dom. Kapiąca woda, skrzypiące drzwi… efekty powodowały ciarki na ciele.

Znajdziesz mnie:

Sign in with Google+ Subscribe on YouTube