Acer Aspire VX 15

Notebook dla graczy w przystępnej cenie

Więcej...

D-LINK DIR-895L/R AC5300

3-zakresowy router z futurstycznym wyglądem

Więcej...

ADATA SSD SD700

Kieszonkowy dysk SSD

Więcej...

AOC I2781FH

27-calowy monitor dla każdego

Więcej...

TP-LINK AV2000

2-gigabitowe adaptery sieciowe

Więcej...

Ciekawe statystyki


W naszym kraju telefon komórkowy ma już 74% Polaków, czyli 28,4 miliona osób. Z kolei 6,6 miliona z nich gra w gry mobilne.
Obecnie gracze najchętniej  wykorzystują podczas gamingu komputery PC (ponad 80%), jednak badanie AVM pokazuje bardzo szybki rozwój i wzrost zainteresowania grami na urządzeniach mobilnych. 
Z raportu BSA Global Software Survey opublikowanego w 2014 roku wynika, że 51 proc. oprogramowania zainstalowanego w Polsce w poprzednim roku nie miało licencji, w porównaniu z 43 proc. w skali ...
Rynek aplikacji i gier mobilnych w 2016 roku będzie wart 44,8 mld dolarów i ponad 80 mld w 2020 roku Rynek aplikacji i gier mobilnych w 2016 roku będzie wart 44,8 mld dolarów i ponad 80 mld w 2020 roku
Według najnowszych prognoz Newzoo, rynek gier i aplikacji mobilnych wygeneruje w 2016 roku przychód na poziomie 44,8 mld dolarów a w 2020 ponad 80 miliardów dolarów.
Według danych przywoływanych przez Urząd Komunikacji Elektronicznej przeciętny aktywny użytkownik w Polsce wysyła 83 SMS-y miesięcznie.

Kalendarz

Sklep z dronami

Gearbest  promotion

Podziel się ze mną swoimi uwagami na temat mojego bloga, co Ci się podoba, co Ci się nie podoba, jakie recenzje chciałbyś tu zobaczyć itp.

Kliknij mnie

 

Test słuchawek Somic VRH 360

  • Opublikowano: środa, 22, marzec 2017 10:15
  • 22 Mar

A co jeszcze oferują te słuchawki?

Wibracje to interesująca opcja. Niestety, generowane są one przez akumulator wbudowany w jeden z nauszników, co oznacza konieczność jego ładowania. A ponieważ nie ma żadnego włącznika, akumulator cały czas pozostaje w stanie czuwania, co jak się zapewne domyślacie przekłada się na jego żywotność. Aby uruchomić wibracje trzeba przejść do trybu VR, co robimy przy pomocy opisanego wcześniej przełącznika na lewym nauszniku. W tym trybie gry wydają się ciekawsze, a wynika to zarówno z wibracji, jak i podbicia częstotliwości odpowiedzialnych za dźwięki wykorzystywane w efektach.

suchawki somic vrh 360 6 20170321 1820207370

Gniazda słuchawkowe i zasilające akumulator

Do tej pory poświęciłem niewiele czasu przewodowi. Wspomniałem, że zakończony jest pozłacanymi wtykami jack 3.5mm, wiecie też, że ma on długość 1.2 metra (tak na marginesie, przydałby się dłuższy). Na tym przewodzie zamocowany jest kontroler, który szybko pozwala przełączać się pomiędzy utworami. W przypadku gier nie przyda się to na wiele, ale w przypadku słuchania "zwykłej" muzyki, jest to przydatny element. Kontroler ma niewielki rozmiar i tak jak słuchawki, ma elegancki wygląd. Obok przycisku zmiany utworów znajduje się suwak regulujący głośność. Tutaj też zlokalizowano mikrofon. Przyznam, że zastosowany tu sposób regulacji głośności nie przypadł mi do gustu. Przesuwający się lekko suwak cały czas groził zmianą natężenia dźwięku, a i skala zmian nie jest za duża. Również jak na słuchawki dedykowane graczom, umiejscowienie mikrofonu jest raczej nietypowe. Każde otarcie mikrofonu o ubranie powoduje powstanie szumu. A to nie wpływa dobrze na rozmowy w czasie gry.

Porozmawiajmy teraz na temat brzmienia

Zanim zacznę opowiadać o swoich wrażeniach z użytkowania, powiem że producent nie przygotował żadnego programu, który pozwoliłby na modyfikację generowanych tonów. Nie zmienimy więc swojego głosu w piękny żeński alt czy rubaszny śmiech krasnoluda. Nie dodamy efektów dużego pokoju, groty skalnej czy kabiny prysznica, jak to oferują inne programy - również te przygotowane dla innych modelu słuchawek tego producenta.

suchawki somic vrh 360 12 20170321 1150692470

Kontroler z suwakiem regulującym głośność

Patrząc na brzmienie czysto technicznie, mogę powiedzieć, że bas mnie trochę rozczarował. Miałem nadzieję na mocnego kopa, który zatrząsłby mną i zjeżył wszystkie włoski na moim ciele, niestety nie zrobił tego. Niemniej jest wyrazisty, jest ciepły, jest głęboki i chociaż brakuje w nim drapieżności, którą tak lubię, to jednak nie zniechęca mnie, a nawet powiem więcej, nie przechodzę obok niego obojętnie. Jest dobrze kontrolowany i chociaż lekko depcze po piętach średnicy, to jednak nie można o nim powiedzieć, że jest namolny. Z kolei średnica dobrze harmonizuje się z niższym pasmem, jest równie ciepła i równie intensywna. Nie narzuca się, ale przenika do głębi, pokazuje też kto tu rządzi. Górne pasmo jest trochę mniej wyraziste, jest wycofane, ale dobrze dopełnia swoim brzmieniem pozostałe pasma. I jak dwa pozostałe, jest równie ciepłe. Gdyby ktoś pytał - sylabizantów nie zauważyłem.
Scena jest duża. Nikogo to chyba nie dziwi biorąc pod uwagę, że słuchawki zapewniają dźwięk przestrzenny. Instrumenty są szeroko rozstawione, nie ma problemu z ich separacją. I nie ma problemu ze zlokalizowaniem dźwięków dochodzących z różnych stron.
Wspomniałem już, że dźwięk jest ciepły i miły dla ucha. Bardzo dobrze sprawdza się on przy grach z gatunku MMO, ale gdybyśmy chcieli posłuchać muzyki heavy metalowej, jazzu itp. gatunków, wrażenia nie będą już tak dobre. Teoretycznie Somic VRH 360 są dedykowane graczom, ale będą z nich zadowoleni również miłośnicy dobrego brzmienia. Warto jednak pamiętać, że o ile w przypadku rocka czy popu będą dobrze brzmiały, o tyle tam gdzie trzeba trochę więcej odcieni metalowych urok tych słuchawek trochę osłabnie.

suchawki somic vrh 360 9 20170321 1367293276

Nauszniki z grubymi padami

Skoro jednak słuchawki są dedykowane graczom, warto sprawdzić ich brzmienie w grach. Uruchomiłem więc swój pakiet gier testowych: Lord of the Rings Online, The Old Republic, Star Trek Online, Tron: Evolution i Gears of War, który wzbogaciłem Amnezją oraz World of Warships. Nie dysponuję niestety goglami VR, nie powiem więc jak słuchawki sprawują się w grach w środowisku wirtualnej rzeczywistości. Jedno jednak mogę powiedzieć - w trybie VR naprawdę słychać przestrzeń. Dźwięk otacza, obejmuje swoim brzmieniem i pozwala identyfikować stronę, z której dochodzi. Przydaje się to w czasie walki, bo wiemy skąd nadciąga zagrożenie. Z kolei wibracje generowane w czasie strzałów dział pancernika w World of Warships...I te odgłosy strzałów dobiegające z różnych stron... To po prostu trzeba przeżyć.

Znajdziesz mnie:

Sign in with Google+ Subscribe on YouTube