Natec Maxi Mouse Pad – Time Zone Map

Podkładka pod mysz z edukacyjnym akcentem

Więcej...

Rapoo 8200P

Klawiatura i mysz - zestaw dla każdego

Więcej...

Genesis Titan 660 Plus

Prosta obudowa o sporych możliwościach

Więcej...

Genesis Xenon 200

Mysz dla graczy

Więcej...

Natec Zebu

Prosty plecak na laptopa i coś jeszcze

Więcej...

Ciekawe statystyki


Ogólna liczba rejestrowanych domen wzrosła o 11,8 miliona, rodzimy rynek domen z rozszerzeniem .pl nieprzerwanie się kurczy. Według najnowszego raportu NASK liczba nowych rejestracji z końcówką .pl - w ...
Domeny krajowe są popularne w europejskim biznesie. W krajach takich jak Niemcy, Włochy, Francja czy Rosja, liczba stron z adresem zawierającym oznaczenie danego kraju (odpowiednio .de, .it, .fr oraz .ru) urosła pod ...
W naszym kraju telefon komórkowy ma już 74% Polaków, czyli 28,4 miliona osób. Z kolei 6,6 miliona z nich gra w gry mobilne.
2.57 mln domen z końcówką pl jest utrzymywanych w Polsce
Obecnie gracze najchętniej  wykorzystują podczas gamingu komputery PC (ponad 80%), jednak badanie AVM pokazuje bardzo szybki rozwój i wzrost zainteresowania grami na urządzeniach mobilnych. 
Z raportu BSA Global Software Survey opublikowanego w 2014 roku wynika, że 51 proc. oprogramowania zainstalowanego w Polsce w poprzednim roku nie miało licencji, w porównaniu z 43 proc. w skali ...
Z najnowszych badań przeprowadzonych na próbie ponad 600 tys. serwisów WWW wynika, że 41% z nich odwiedzanych jest spoza terytorium Polski
Rynek aplikacji i gier mobilnych w 2016 roku będzie wart 44,8 mld dolarów i ponad 80 mld w 2020 roku Rynek aplikacji i gier mobilnych w 2016 roku będzie wart 44,8 mld dolarów i ponad 80 mld w 2020 roku
Według najnowszych prognoz Newzoo, rynek gier i aplikacji mobilnych wygeneruje w 2016 roku przychód na poziomie 44,8 mld dolarów a w 2020 ponad 80 miliardów dolarów.
Obecnie, zgodnie ze statystykami podawanymi przez Newzoo, gry są rozrywką już dla przeszło 2,2 miliarda osób, które tylko w zeszłym roku wygenerowały przychód na poziomie 110 miliardów dolarów

Kalendarz

Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

Podziel się ze mną swoimi uwagami na temat mojego bloga, co Ci się podoba, co Ci się nie podoba, jakie recenzje chciałbyś tu zobaczyć itp.

Kliknij mnie

 

OVH: Jakość i płynność gry, czyli czego online szuka kibic

Logo OVH

Największa impreza piłkarska w pełni. Futbol budzi emocje wielu, ale jedynie nieliczni obejrzą spotkania na rosyjskich stadionach. Większość kibiców skorzysta z transmisji w telewizji i Internecie. Jak pokazują badania, ci drudzy mają obawy co do jakości i płynności oglądanych treści.

Mecze w Rosji rozgrywane są w różnych godzinach, co sprawia, że oglądanie wielu rozgrywek jest możliwe jedynie w Internecie lub na urządzeniach mobilnych.
Czego boją się kibice?
Z raportu przygotowanego przez firmy Phenix i YouGov wynika, że fani spodziewają się problemów w związku z oglądaniem transmisji przez Internet. Blisko ¾ z nich przewiduje niedogodności związane z opóźnieniem, 64% użytkowników spodziewa się buforowania, 42% opóźnień, natomiast jedna trzecia obawia się niskiej jakości obrazu oraz przerw w świadczeniu usług.
Zapewnienie odpowiedniego poziomu jakości i płynności obrazu milionom użytkownikom jednocześnie i bez opóźnień jest olbrzymim wyzwaniem dla dostawców treści. Obecne technologie, korzystające ze skalowalności, umożliwiają świadczenie wysoko jakościowych usług, co sprzyja wykorzystaniu potencjału platform streamingowych – mówi Artur Słowik Presales Engineer w polskim oddziale OVH.
Duże imprezy sportowe to olbrzymie przedsięwzięcia. Ciężko jest przewidzieć „pik”, podczas którego korzystający z technologii mobilnych użytkownicy postanowią obejrzeć rozgrywkę na telefonie, komputerze czy tablecie.
Rozproszona i skalowalna infrastruktura
Jakość i płynność transmisji to wynik wielomiesięcznych prac dostawców. Podstawą dzisiejszych rozwiązań są dane z poprzednich imprez, które ułatwiają prognozowanie i zaplanowanie niezbędnej technologii, przesyłającej treść w jednakowej jakości oraz w niezakłócony sposób. Przykładowo odnośnikiem do tegorocznego Mundialu były statystki zebrane po Euro 2016. Na podstawie wniosków sprzed 2 lat dokonano estymacji spodziewanej wielkości ruchu i potrzeb użytkowników.
Kibicowanie bez przeszkód warunkuje płynna transmisja. Rozwiązania, które zapewniają dostawcy, zmieniają swoją jakość „w locie”, dostosowując się do parametrów mobilnego urządzenia odbiorcy. To oznacza, że napotykając przeciążenia, automatycznie obniżona zostaje jakość przekazu. A zatem, aby zapewnić płynność, krytyczna jest architektura systemu – rozproszona i skalowalna, która sprawia, że wszyscy zainteresowani mogą bez przeszkód oglądać obraz wideo w oczekiwanej jakości. Niezbędnym planem „B” każdego dostawcy są zaś „uśpione” serwery, gotowe na przejęcie wzmożonego ruchu oraz inne lokalizacje. Jednak wysiłek nie leży tylko po stronie dostawcy platformy wideo.
Zadbać o przepustowość łącza
Użytkownicy końcowi, czyli wszyscy zainteresowani oglądaniem transmisji wideo, powinni upewnić się, jakiej przepustowości dostęp do sieci Internet posiadają i czy będzie on wystarczający, np. w przypadku, gdy z jednego łącza korzysta wielu odbiorców i wszyscy będą chcieli obejrzeć mecz.
Tegoroczne święto piłki z ubiegłym Mundialem różni – pod względem odbioru transmisji – liczba urządzeń podłączonych do Internetu, dostępnych w statystycznym polskim domu. Oglądając rozgrywki, często konkurujemy ze smartfonami, tabletami i komputerem, z którego korzystają inni domownicy. W staraniach o płynność i jakość transmisji meczu my – kibice, także możemy stanowić wąskie gardło – dodaje Artur Słowik.