Acer Aspire VX 15

Notebook dla graczy w przystępnej cenie

Więcej...

D-LINK DIR-895L/R AC5300

3-zakresowy router z futurstycznym wyglądem

Więcej...

ADATA SSD SD700

Kieszonkowy dysk SSD

Więcej...

AOC I2781FH

27-calowy monitor dla każdego

Więcej...

TP-LINK AV2000

2-gigabitowe adaptery sieciowe

Więcej...

Ciekawe statystyki


W naszym kraju telefon komórkowy ma już 74% Polaków, czyli 28,4 miliona osób. Z kolei 6,6 miliona z nich gra w gry mobilne.
Obecnie gracze najchętniej  wykorzystują podczas gamingu komputery PC (ponad 80%), jednak badanie AVM pokazuje bardzo szybki rozwój i wzrost zainteresowania grami na urządzeniach mobilnych. 
Z raportu BSA Global Software Survey opublikowanego w 2014 roku wynika, że 51 proc. oprogramowania zainstalowanego w Polsce w poprzednim roku nie miało licencji, w porównaniu z 43 proc. w skali ...
Rynek aplikacji i gier mobilnych w 2016 roku będzie wart 44,8 mld dolarów i ponad 80 mld w 2020 roku Rynek aplikacji i gier mobilnych w 2016 roku będzie wart 44,8 mld dolarów i ponad 80 mld w 2020 roku
Według najnowszych prognoz Newzoo, rynek gier i aplikacji mobilnych wygeneruje w 2016 roku przychód na poziomie 44,8 mld dolarów a w 2020 ponad 80 miliardów dolarów.
Według danych przywoływanych przez Urząd Komunikacji Elektronicznej przeciętny aktywny użytkownik w Polsce wysyła 83 SMS-y miesięcznie.

Kalendarz

Sklep z dronami

Gearbest  promotion

Podziel się ze mną swoimi uwagami na temat mojego bloga, co Ci się podoba, co Ci się nie podoba, jakie recenzje chciałbyś tu zobaczyć itp.

Kliknij mnie

 

INKBOOK: Polskie czytniki jako pierwsze ze wsparciem dla standardu Sony URMS

Polskie czytniki jako pierwsze ze wsparciem dla standardu Sony URMS

Właściciel marki inkBOOK poinformował, że czytniki inkBOOK Prime i inkBOOK Classic 2 jako pierwsze na świecie będą wspierały najnowszy standard zabezpieczeń DRM dla książek elektronicznych - Sony URMS. Pozwoli to m.in. na łatwiejsze dzielenie się zakupionymi e-bookami i wdrażanie przez wydawców nowych modeli biznesowych.

Zarządzanie prawami cyfrowymi szerzej znane jako DRM (z ang. digital rights management) to szereg zabezpieczeń, które mają na celu chronić dane w formacie elektronicznym przed skutkami m.in. nielegalnego ich rozpowszechniania. Przez wiele lat najpopularniejszym na rynku mechanizmem był standard Adobe DRM. Zabezpieczone w ten sposób e-booki musiały zostać otwarte za pomocą programu Adobe Digital Editions w celu przypisania ich do konta Adobe ID. Czytanie dokumentów na czytniku możliwe było tylko poprzez podłączenie go do komputera i nadania mu przez program unikalnego identyfikatora lub - w przypadku czytników z dostępem do internetu - za pomocą bezpośredniej autoryzacji na urządzeniu.

Nowy standard URMS został opracowany przez Sony DADC, czyli oddział zajmujący się rozwojem standardów, takich jak: CD, DVD, UMD, Blu-ray, a także zabezpieczeniami filmów, gier i muzyki.

Głównymi założeniami nowego systemu jest bezpieczeństwo, elastyczność i prostota dla użytkownika końcowego. Proces zakupu e-booka będzie jeszcze prostszy, a czytelnik nie będzie musiał konfigurować sprzętu za pomocą specjalnego oprogramowania. Pakiet SDK systemu Sony URMS może być zaimplementowany w dowolnej aplikacji, urządzeniu i systemie takim jak Android, iOS czy Windows, dzięki czemu autoryzacja będzie przebiegać automatycznie, a książki będą mogły być czytane bezpośrednio po zakupie.

System Sony URMS pozwala na wdrażanie wielu modeli biznesowych: kontrolowane pożyczanie e-booków pomiędzy użytkownikami, zdefiniowanie liczby pobrań, a nawet model odnawialnego abonamentu. Dla wydawców koszt takiego systemu DRM zaczyna się od kilku złotych, w zależności od treści książki i jest niższy niż w przypadku systemu Adobe.

Przykłady zastosowania systemu Sony URMS:
- 4-miesięczna licencja na e-booki dla grupy 35 uczniów
- Odblokowanie pojedynczych rozdziałów, które mogą przeczytać osoby nieposiadające licencji
- Wypożyczanie e-booków na określony czas, po którym ich czytanie nie będzie możliwe
- Pożyczanie e-booków znajomemu – właściciel straci dostęp do treści, a uzyska je osoba, której e-book został wypożyczony. Właściciel w dowolnym momencie może odzyskać prawa do książki elektronicznej
- Wydawca e-booka może ograniczyć liczbę osób, którym nabywca może go wypożyczyć
Pierwszym producentem, który ogłosił natywne wsparcie dla nowego systemu DRM, jest polska firma Arta Tech, do której należy marka inkBOOK. Obsługa zabezpieczeń Sony URMS zostanie wprowadzona w czytnikach inkBOOK Prime i inkBOOK Classic 2. To kolejny krok, który zbliża polską markę do stworzenia najbardziej uniwersalnych czytników e-booków na rynku. Już teraz użytkownicy inkBOOKów mogą czytać e-booki zabezpieczone systemem Sony URMS, dzięki aplikacji Bookvia rozwijanej przez firmy Sony i Datalogics. inkBOOKi umożliwiają też czytanie e-booków zabezpieczonych przez Adobe DRM i autorskie systemy rozwijane przez e-księgarnie (np. niemiecki Skoobe).

W chwili ogłoszenia natywnego wsparcia dla Sony URMS, właściciele polskich czytników będą mogli cieszyć się swobodą czytania e-booków, całkowicie niezależnie od systemu DRM, którym zabezpieczone będą zakupione książki i bez konieczności instalacji dodatkowych aplikacji.

Znajdziesz mnie:

Sign in with Google+ Subscribe on YouTube