ICYRaid MB662U3-2S-R1

NAS z ciekawymi rozwiązaniami

Więcej...

JBL E45 BT

Słuchawki bezprzewodowe dla miłośników dobrego brzmienia

Więcej...

Asustor 6102T

NAS dla profesjonalistów

Więcej...

Genesis Neon 350

Słuchawki do graczy

Więcej...

Media-tech MT4060

Wideorejestrator bez wyświetlacza

Więcej...

Ciekawe statystyki


W naszym kraju telefon komórkowy ma już 74% Polaków, czyli 28,4 miliona osób. Z kolei 6,6 miliona z nich gra w gry mobilne.
Obecnie gracze najchętniej  wykorzystują podczas gamingu komputery PC (ponad 80%), jednak badanie AVM pokazuje bardzo szybki rozwój i wzrost zainteresowania grami na urządzeniach mobilnych. 
Z raportu BSA Global Software Survey opublikowanego w 2014 roku wynika, że 51 proc. oprogramowania zainstalowanego w Polsce w poprzednim roku nie miało licencji, w porównaniu z 43 proc. w skali ...
Rynek aplikacji i gier mobilnych w 2016 roku będzie wart 44,8 mld dolarów i ponad 80 mld w 2020 roku Rynek aplikacji i gier mobilnych w 2016 roku będzie wart 44,8 mld dolarów i ponad 80 mld w 2020 roku
Według najnowszych prognoz Newzoo, rynek gier i aplikacji mobilnych wygeneruje w 2016 roku przychód na poziomie 44,8 mld dolarów a w 2020 ponad 80 miliardów dolarów.
Według danych przywoływanych przez Urząd Komunikacji Elektronicznej przeciętny aktywny użytkownik w Polsce wysyła 83 SMS-y miesięcznie.

Kalendarz

Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Sklep z dronami

Gearbest  promotion

Podziel się ze mną swoimi uwagami na temat mojego bloga, co Ci się podoba, co Ci się nie podoba, jakie recenzje chciałbyś tu zobaczyć itp.

Kliknij mnie

 

INTEL: 10 lat Intel Extreme Masters – jak pisano historię e-sportu

Intel Extreme Masters

56 przystanków na czterech kontynentach. Ponad 1000 zawodowych graczy rywalizujących o łączną pulę nagród przekraczającą 4,6 mln dolarów! W tym roku swoje dziesiąte urodziny obchodzi najpopularniejsza i najdłużej działającą liga rozgrywek elektronicznych – Intel Extreme Masters. Jubileuszowy finał imprezy odbędzie się w katowickim Spodku.

Organizatorzy spodziewają się, że od 4 do 6 marca Katowice odwiedzi ponad 100 tysięcy fanów gier komputerowych. Historia IEM rozpoczęła się w 2006 roku. Pierwszy finał miał miejsce na targach CeBIT w Hanowerze, gdzie odbywał się przez kolejnych sześć lat, czyli dopóki schedy po nim nie przejął katowicki Spodek. Intel Extreme Masters był początkowo ligą europejską, dopiero w drugim sezonie w latach 2007 – 2008 urósł do rangi globalnego wydarzenia. To był początek niesamowitej podróży, która trwa do dziś. W siódmym sezonie jeden z przystanków IEM po raz pierwszy zawitał w katowickim Spodku. W kolejnym sezonie Katowice stały się już gospodarzem finału tego jednego z największych turniejów e-sportowych.
E-sportowe dyscypliny IEM
W tym roku, w katowickim Spodku, zawodnicy będą rywalizować w trzech różnych dyscyplinach, pojedynkując się na wirtualnych polach bitew gier:
• League of Legends (gra MOBA, w której dwie drużyny bohaterów ze świata fantasy walczą polu bitwy)
• StarCraft II (gra w klimacie science fiction. Gracz buduje swoją armie i stara się przejąć kontrolę nad polem walki)
• Counter Strike: Global Offensive (gra FPS, w której przeciwko sobie walczą zawodnicy dwóch drużyn wcielający się w terrorystów oraz antyterrorystów)
Dyscypliny IEM zmieniały się w czasie. W pierwszym sezonie zawodnicy rywalizowali we wspomniane już Counter-Strike 1.6 i Warcraft III. Gry z gatunku FPS oraz strategiczne stały się fundamentem rozwoju e-sportu ze względu na spektakularny charakter rozgrywek. Wzrost gier z gatunku MOBA wniósł z kolei w piątym sezonie do cyklu IEM popularną grę free-to-play – League of Legends, która od tej pory stała się najważniejszym tytułem kolejnych sezonów.
W 2010 roku kanon gier powiększył się o popularną produkcję Blizzarda, StarCraft II, zastępując tym samym, w roli gry strategicznej, Warcraft. To właśnie zawodnik tej gry – Kim „sOs” Yoo Jin w ósmej edycji IEM zgarnął najwyższą w historii jednostkową nagrodę o wartości 100 tysięcy dolarów. W szóstym sezonie zarówno gracze, jak i widzowie, pożegnali się z Counter-Strike 1.6. Rozgrywki wzbogaciły się za to o obecnie najpopularniejszą na świecie grę free-to-play – League of Legends.
Wielka rewolucja – finał Intel Extreme Masters w Polsce!
Ósmy sezon okazał się przełomowy. W 2014 roku po raz pierwszy finał IEM odbył się nie w Hanowerze, a w Katowicach, które ugościły kilkadziesiąt tysięcy fanów e-sportu. W tym sezonie jako turniej dodatkowy pojawiły się również rozgrywki w Counter-Strike: Global Offensive. Popularna gra FPS zastąpiła królujące wcześniej na scenie Counter-Strike 1.6, które odeszło rok wcześniej na e-sportową emeryturę. To właśnie w Katowicach padły wszelkie możliwe rekordy cyklu Intel Extreme Masters. W szczytowym momencie, w trakcie finału w 2015 roku, transmisję na popularnej platformie streamingowej Twitch oglądało ponad milion osób, a katowicki Spodek odwiedziło ponad 100 tysięcy miłośników e-sportu. Istotny udział w narodzinach tego fenomenu miało powstanie w 2011 platformy streamingowej – Twitch.tv. Był to kamień milowy w procesie docierania do odbiorców z całego świata. Dzięki tego typu serwisom wyraźnie widać, że mamy do czynienia z globalnym charakterem ligi Intel Extreme Masters.
Prawdziwa rewolucja dokonała się również w dziedzinie sprzętu dedykowanego profesjonalnym graczom. W pierwszym sezonie sercem komputerów używanych w rozgrywkach były procesory Intel® Core™ 2 Extreme wykonane w 65-nanometrowej technologii. Z roku na rok wykorzystywane są coraz wydajniejsze technologie, dzięki czemu Intel umacnia swoją pozycję lidera na rynku gamingowym. Tegoroczna jubileuszowa edycja to prawdziwy przełom – urządzenia napędzane będą układami Intel® Core™ i7 szóstej generacji.
Dziesiąty, jubileuszowy finał, z pewnością po raz kolejny dostarczy uczestnikom wielu emocji. Już podczas eliminacyjnego przystanku w San Jose organizatorzy zaskoczyli widzów i zorganizowali pokazowy pojedynek w League of Legends, w którym wzięli udział miliarder Mark Cuban i CEO Intela, Brian Krzanich. Cel rozgrywek był szczytny, ponieważ fundusze przekazano na CyberSmile Foundation.
Fanów gier komputerowych ucieszy zapewne fakt, że tegoroczny finał będzie również obfitował w turnieje dodatkowe. Oprócz popularnej karcianki – Hearthstone’a, który już od dwóch lat pojawia się na IEM – rozegrane zostaną turnieje w Heroes of the Storm i Rainbow Six Siege. Produkcje te po raz pierwszy pojawią się w cyklu Intel Extreme Masters.

Znajdziesz mnie:

Sign in with Google+ Subscribe on YouTube