Goclever Sound Club Rugged Mini

Głośnik na majówkę

Więcej...

Somic VRH 360

Słuchawki do gier VR

Więcej...

Elegancki dysk SSD

ADATA SE730 250GB

Więcej...

MiVia Essential 350

Opaska z technologią NASA

Więcej...

ADATA SC660H 256GB

Dysk SSD "do normalnej" pracy

Więcej...

Ciekawe statystyki


W naszym kraju telefon komórkowy ma już 74% Polaków, czyli 28,4 miliona osób. Z kolei 6,6 miliona z nich gra w gry mobilne.
Obecnie gracze najchętniej  wykorzystują podczas gamingu komputery PC (ponad 80%), jednak badanie AVM pokazuje bardzo szybki rozwój i wzrost zainteresowania grami na urządzeniach mobilnych. 
Z raportu BSA Global Software Survey opublikowanego w 2014 roku wynika, że 51 proc. oprogramowania zainstalowanego w Polsce w poprzednim roku nie miało licencji, w porównaniu z 43 proc. w skali ...
Rynek aplikacji i gier mobilnych w 2016 roku będzie wart 44,8 mld dolarów i ponad 80 mld w 2020 roku Rynek aplikacji i gier mobilnych w 2016 roku będzie wart 44,8 mld dolarów i ponad 80 mld w 2020 roku
Według najnowszych prognoz Newzoo, rynek gier i aplikacji mobilnych wygeneruje w 2016 roku przychód na poziomie 44,8 mld dolarów a w 2020 ponad 80 miliardów dolarów.
Według danych przywoływanych przez Urząd Komunikacji Elektronicznej przeciętny aktywny użytkownik w Polsce wysyła 83 SMS-y miesięcznie.

Kalendarz

Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

Podziel się ze mną swoimi uwagami na temat mojego bloga, co Ci się podoba, co Ci się nie podoba, jakie recenzje chciałbyś tu zobaczyć itp.

Kliknij mnie

 

Sklep muzyczny

TREND MICRO: Ataki ukierunkowane: czy podejmiesz właściwą decyzję?

Ataki ukierunkowane mają na celu potajemną kradzież danych z systemów firmy. W najbliższej przyszłości zagrożenia tego typu staną się częstsze i bardziej wyrafinowane, uderzając w małe, średnie i duże organizacje – dlatego tak ważna jest znajomość metod, które stosują cyberprzestępcy. Trend Micro publikuje raport podsumowujący ataki ukierunkowane w 2014 roku oraz grę, która umożliwia użytkownikowi wcielenie się w rolę CIO dużej firmy i trening podejmowania kluczowych decyzji dotyczących bezpieczeństwa informatycznego. 

Na co dzień wolimy wierzyć, że nieszczęśliwe wypadki spotykają kogoś innego, nie nas. Niestety, jeśli chodzi o ataki ukierunkowane wymierzone w przedsiębiorstwa, realistyczne pytanie nie brzmi „czy?”, ale „kiedy?” staniemy się ich ofiarą.

O skali problemu może świadczyć to, że niedawno Komisja Nadzoru Finansowego wydała na podstawie opinii Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego ostrzeżenie o możliwych w najbliższym czasie atakach na infrastrukturę teleinformatyczną”- mówi Michał Jarski, Dyrektor Sprzedaży na Europę Centralną i Wschodnią. „Dla firm i instytucji, które nie są odpowiednio przygotowane, skutki ataku ukierunkowanego mogą okazać się katastrofalne. Kiedy już dojdzie do wycieku danych, organizacje tracą swoje cenne zasoby, cierpi również ich reputacja. Pomimo zmian, jakie z roku na rok są obserwowane w krajobrazie ataków ukierunkowanych, jedno jest pewne – przedsiębiorstwa muszą wdrożyć skuteczniejsze strategie, które pozwolą im wykryć ewentualne zagrożenia i ochronić cenne zasoby przed dostaniem się w niepowołane ręce” – dodaje Michał Jarski.

Realność zagrożeń tego typu potwierdzają niezależne instytucje jak CERT.GOV.PL, opisujące jawną, bieżącą aktywność kampanii szpiegowskich o nazwach EnergeticBear, DragonFly, czy SandWorm skierowanych przeciwko instytucjom rządowym oraz firmom z sektora energetycznego w Polsce.

Atak ukierunkowany
Atak ukierunkowany (inaczej atak APT) składa się z sześciu etapów: gromadzenie informacji, określanie punktu wejścia, komunikacja z serwerami C&C, ruch poziomy i propagacja w sieci, wykrywanie zasobów, kradzież danych. Cyberprzestępcy stosują różne metody, także socjotechnikę – wszystko to w celu pozyskania informacji.

Zespół badaczy z firmy Trend Micro opublikował raport podsumowujący ataki typu APT, które miały miejsce w minionym roku. Raport uwzględnia informacje pochodzące z monitorowanych przez Trend Micro serwerów typu Command&Control. Najważniejsze wnioski płynące z raportu:
• Z uwagi na specyficzny charakter ataków ukierunkowanych, wykrycie ich sprawców jest bardzo trudne, cyberprzestępcy postawili sobie bowiem za cel niepozostawianie śladów w obrębie atakowanej sieci. Niezależnie jednak od tego, kto stoi za danym atakiem tego typu, wszystkie mają na celu gromadzenie i potajemną kradzież poufnych danych.
• Zastosowane przez firmy rozwiązania w wielu przypadkach nie były w stanie powstrzymać cyberprzestępców. Uznawane powszechnie za bezpieczniejsze urządzenia firmy Apple również były obiektem ataków i mogły służyć do infiltracji sieci i późniejszego szpiegowania.
• W 2014 roku obserwowane były nowe metody stosowane przez cyberprzestępców, którzy oprócz luk typu zero-day wykorzystywali także legalne narzędzia dostarczane przez producentów systemów operacyjnych jak Windows PowerShell czy platformy do przechowywania danych w chmurze, np. Dropbox.
• Ataki ukierunkowane pozostają problemem o charakterze globalnym. Bazując na przykładach monitorowanych przez Trend Micro w 2014 roku eksperci stwierdzili, że główne państwa, w których znajdowały się serwery C&C to Australia, Brazylia, Chiny, Egipt i Niemcy. Stany Zjednoczone, Rosja i Chiny nie były już ulubionym celem cyberprzestępców – komunikacja z serwerami C&C prowadzona była z wielu krajów.
• W 2014 roku mieliśmy do czynienia zarówno z atakami mającymi charakter polityczny, jak i umotywowanymi wyłącznie finansowo. Przykładem ataku pierwszego typu jest operacja Pawn Storm. Cyberprzestępcy biorący udział w tym ataku przeprowadzili szeroko zakrojoną akcję ukierunkowaną na szpiegostwo polityczne. Za cel obrano organizacje o charakterze militarnym, placówki dyplomatyczne, agencje obrony i media w Stanach Zjednoczonych oraz w krajach będących sojusznikami USA. Ataki były wymierzone również w pracowników polskiego rządu.

Gra Ataki ukierunkowane
W grze edukacyjnej Ataki ukierunkowane Trend Micro umożliwia użytkownikowi wcielenie się w postać CIO globalnej firmy o nazwie The Fugle, która już za chwilę wprowadzi na rynek mobilną aplikację płatniczą z biometryczną weryfikacją dostępu. Grający kieruje projektem w jego końcowej fazie, współpracując ze swoim zespołem ds. bezpieczeństwa wewnętrznego firmy, kolegami z działu marketingu i PR i oczywiście z CEO The Fugle.

Gra rozpoczyna się w krytycznym momencie, gdy na rynku aż roi się od konkurentów i innych osób, które marzą o tym, żeby dostać w swoje ręce dane firmy. Czy uda się ochronić firmę przed atakiem?

Gra w polskiej wersji językowej dostępna jest tutaj.
 
Raport Targeted Attack Campaigns and Trends: 2014 Annual Report dostępny jest tutaj

 

Znajdziesz mnie:

Sign in with Google+ Subscribe on YouTube