Dysk WD My Passport 2TB

Prosty dysk o dużej pojemności

Więcej...

Goclever 3D Printer Invention

Ręczna drukarka 3D dla każdego

Więcej...

Philips 278E8QJAB/00

Krzywy ekran ma swoje plusy

Więcej...

Cooler Master MasterMouse S

Prosta mysz dla graczy

Więcej...

Genesis Radon 600 Virtual 7.1 Headset

Słuchawki z dźwiękiem 7,1

Więcej...

Ciekawe statystyki


Ogólna liczba rejestrowanych domen wzrosła o 11,8 miliona, rodzimy rynek domen z rozszerzeniem .pl nieprzerwanie się kurczy. Według najnowszego raportu NASK liczba nowych rejestracji z końcówką .pl - w ...
W naszym kraju telefon komórkowy ma już 74% Polaków, czyli 28,4 miliona osób. Z kolei 6,6 miliona z nich gra w gry mobilne.
Obecnie gracze najchętniej  wykorzystują podczas gamingu komputery PC (ponad 80%), jednak badanie AVM pokazuje bardzo szybki rozwój i wzrost zainteresowania grami na urządzeniach mobilnych. 
Z raportu BSA Global Software Survey opublikowanego w 2014 roku wynika, że 51 proc. oprogramowania zainstalowanego w Polsce w poprzednim roku nie miało licencji, w porównaniu z 43 proc. w skali ...
Rynek aplikacji i gier mobilnych w 2016 roku będzie wart 44,8 mld dolarów i ponad 80 mld w 2020 roku Rynek aplikacji i gier mobilnych w 2016 roku będzie wart 44,8 mld dolarów i ponad 80 mld w 2020 roku
Według najnowszych prognoz Newzoo, rynek gier i aplikacji mobilnych wygeneruje w 2016 roku przychód na poziomie 44,8 mld dolarów a w 2020 ponad 80 miliardów dolarów.
Według danych przywoływanych przez Urząd Komunikacji Elektronicznej przeciętny aktywny użytkownik w Polsce wysyła 83 SMS-y miesięcznie.

Kalendarz

Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

Podziel się ze mną swoimi uwagami na temat mojego bloga, co Ci się podoba, co Ci się nie podoba, jakie recenzje chciałbyś tu zobaczyć itp.

Kliknij mnie

 

Wyniki badania #jestemgraczem ukazują wolny od stereotypów wizerunek gracza komputerowego

Na stronie www.jestemgraczem.com udostępniono pełen raport z ogólnopolskiego badania #jestemgraczem, mającego na celu stworzenie najbardziej kompletnej sylwetki polskiego gracza komputerowego. Kwestionariusz w niecały miesiąc wypełniły 79 543 osoby. Analizie poddano wszystkie nadesłane ankiety. Kim jest polski gracz komputerowy? Nadszedł czas, by podsumować największą tego typu inicjatywę w kraju.

Profil demograficzny

Polski gracz gier komputerowych to młody mężczyzna z dużego miasta (powyżej 500 000 mieszkańców). Gracze zwykle są stanu wolnego, co koresponduje ze średnią wieku. Kobiety częściej niż mężczyźni mieszkają z partnerem.

Edukacja i poziom wykształcenia

Polski gracz aktualnie uczy się lub studiuje (71% odpowiedzi). Wbrew stereotypom granie w gry komputerowe nie wpływa negatywnie na jego oceny – ich średnia wynosi 4.0. Co więcej, wśród graczy jest więcej osób z wyższym wykształceniem niż wśród ogółu Polaków (27% w badaniu #jestemgraczem do 21% w porównaniu z badaniem IPSOS Omnibus 2014).

W opinii samych graczy wpływ gier na naukę jest zdecydowanie pozytywny. Gry przede wszystkim pomagają w nauce języków obcych (aż 98% graczy zna język angielski, a tylko 1% graczy deklaruje brak znajomości jakiegokolwiek języka obcego), ale również poprawiają relacje z kolegami ze szkoły oraz mają pozytywny wpływ na zapamiętywanie materiału.

Praca i zarobki

Jedna trzecia zbadanych graczy pracuje zawodowo. Najbardziej popularne zawody w tej grupie to pracownik biurowy, pracownik administracji, specjalista lub menadżer średniego szczebla. Pracujący gracze mają wyższe pensje niż przeciętni Polacy – blisko połowa zarabia miesięcznie ponad 2400 zł netto.

Podobnie jak w szkole, gry pomagają również w pracy. W opinii samych graczy wpływ grania na ich późniejsze życie zawodowe jest znaczący i pozytywny. Dzięki grom wiele osób nauczyło się obcego języka. Poza tym granie wpływa pozytywnie na ich koncentrację, poprawia pamięć oraz uczy współpracy.

Udział w kulturze

Z badania wynika, że gracze wyraźnie częściej uczestniczą w kulturze niż ogół Polaków. Aż 72% graczy przeczytało w ubiegłym roku książkę dla przyjemności. To o 13 punktów procentowych więcej niż wśród ogółu Polaków przebadanych przez CBOS w ramach badania „Aktywności i doświadczenia Polaków w 2013 r.”. Gracze to również fani kina. Tutaj różnica w stosunku do ogółu mieszkańców Polski jest największa i wynosi aż 38 punktów procentowych. O wiele częściej uczestnicy wirtualnej rozgrywki obcują także z kulturą wysoką: teatrem, koncertami czy wizytami w muzeum.

Sport

Stereotypowy gracz to otyły młodzieniec z nienajlepszą cerą i negatywnym podejściem do aktywności fizycznej wykraczającej poza klikanie w klawiaturę lub wciskanie przycisków na konsolowym padzie. Tymczasem z badania #jestemgraczem wynika, że aż 85% graczy uprawia dla przyjemności jakiś sport. Najbardziej popularne dyscypliny w tej grupie to jazda na rowerze oraz piłka nożna. Średni wskaźnik BMI graczy wynosi 23.8 i mieści się w przyjętej normie.

Relacje z innymi i gracza portret własny

Gracze w zdecydowanej większości (86%) dobrze oceniają swoje relacje z rodziną i angażują się w życie rodzinne. 78% z nich sprząta w domu, a prawie 60% pomaga w przygotowywaniu posiłków. Obraz wynikający z badania jest więc zupełnym przeciwieństwem stereotypowego gracza, który siedząc i grając w gry, nie znajduje czasu na żadne inne obowiązki.

Granie w gry nie wiąże się również z osłabieniem relacji z przyjaciółmi. Gracze mają więcej przyjaciół niż ogół Polaków (średnia dla gracza to 8,9, podczas gdy liczba przyjaciół przeciętnego Polaka to 6,4), a ich grono jest dla nich jedną z najważniejszych wartości, zaraz po szczęściu rodzinnym. 80% graczy spotyka się ze znajomymi przynajmniej raz w tygodniu, a kontakt osobisty jest dominującą formą kontaktu.

W odczuciu samych graczy gry komputerowe/wideo mają pozytywny wpływ na ich relacje z innymi – dzięki graniu mogą się poczuć częścią grupy, mają więcej tematów do rozmowy, poznają nowych ludzi (również z innych krajów) oraz uczą się współpracować.

A jak gracze widzą samych siebie? Ogólnie kreują pozytywny obraz – wesołych, wrażliwych, kreatywnych, odpowiedzialnych oraz pomagających innym. O wiele częściej niż przeciętny Polak angażują się w wolontariat. Podobnie jak większość Polaków są też zadowoleni z życia (67% w badaniu #jestemgraczem w porównaniu z 66% w badaniu CBOS „Polacy o swoim szczęściu, pechu i zadowoleniu z życia” ze stycznia 2014 r.).

Jak, kiedy i w co grają Polacy?

Z badania wynika, że gracze najczęściej grają na komputerach osobistych (92%). Co drugi grywa również na komórce lub tablecie, a nieco więcej niż co trzeci (36%) na konsoli stacjonarnej. Tylko 12% graczy deklaruje granie na konsoli przenośnej.

Zbadani Polacy grają średnio 21 godzin w tygodniu, z czego w większości (78%) robią to codziennie lub prawie codziennie. Ulubionymi typami gier są strzelanki (66%), gry RPG, a więc fabularne (65%) oraz gry akcji (53%). Wśród ulubionych tytułów dominują gry League of Legends (22%) i Counter Strike (17%). Kobiety chętniej niż mężczyźni wybierają gry przygodowe, zręcznościowe, logiczne i muzyczne. Ciekawostką jest jednak fakt, że drugą ulubioną grą kobiet zaraz po LoL jest seria Assassin’s Creed.

Niemal wszyscy gracze grają w sieci (92%), większość gra w trybie multiplayer, najczęściej z kolegami (87%).




Komentarze zostały wyłączone

Znajdziesz mnie:

Sign in with Google+ Subscribe on YouTube