Natec Maxi Mouse Pad – Time Zone Map

Podkładka pod mysz z edukacyjnym akcentem

Więcej...

Rapoo 8200P

Klawiatura i mysz - zestaw dla każdego

Więcej...

Genesis Titan 660 Plus

Prosta obudowa o sporych możliwościach

Więcej...

Genesis Xenon 200

Mysz dla graczy

Więcej...

Natec Zebu

Prosty plecak na laptopa i coś jeszcze

Więcej...

Ciekawe statystyki


Ogólna liczba rejestrowanych domen wzrosła o 11,8 miliona, rodzimy rynek domen z rozszerzeniem .pl nieprzerwanie się kurczy. Według najnowszego raportu NASK liczba nowych rejestracji z końcówką .pl - w ...
Domeny krajowe są popularne w europejskim biznesie. W krajach takich jak Niemcy, Włochy, Francja czy Rosja, liczba stron z adresem zawierającym oznaczenie danego kraju (odpowiednio .de, .it, .fr oraz .ru) urosła pod ...
W naszym kraju telefon komórkowy ma już 74% Polaków, czyli 28,4 miliona osób. Z kolei 6,6 miliona z nich gra w gry mobilne.
2.57 mln domen z końcówką pl jest utrzymywanych w Polsce
Obecnie gracze najchętniej  wykorzystują podczas gamingu komputery PC (ponad 80%), jednak badanie AVM pokazuje bardzo szybki rozwój i wzrost zainteresowania grami na urządzeniach mobilnych. 
Z raportu BSA Global Software Survey opublikowanego w 2014 roku wynika, że 51 proc. oprogramowania zainstalowanego w Polsce w poprzednim roku nie miało licencji, w porównaniu z 43 proc. w skali ...
Z najnowszych badań przeprowadzonych na próbie ponad 600 tys. serwisów WWW wynika, że 41% z nich odwiedzanych jest spoza terytorium Polski
Rynek aplikacji i gier mobilnych w 2016 roku będzie wart 44,8 mld dolarów i ponad 80 mld w 2020 roku Rynek aplikacji i gier mobilnych w 2016 roku będzie wart 44,8 mld dolarów i ponad 80 mld w 2020 roku
Według najnowszych prognoz Newzoo, rynek gier i aplikacji mobilnych wygeneruje w 2016 roku przychód na poziomie 44,8 mld dolarów a w 2020 ponad 80 miliardów dolarów.
Obecnie, zgodnie ze statystykami podawanymi przez Newzoo, gry są rozrywką już dla przeszło 2,2 miliarda osób, które tylko w zeszłym roku wygenerowały przychód na poziomie 110 miliardów dolarów

Kalendarz

Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Podziel się ze mną swoimi uwagami na temat mojego bloga, co Ci się podoba, co Ci się nie podoba, jakie recenzje chciałbyś tu zobaczyć itp.

Kliknij mnie

 

NVIDIA: akceleratory graficzne w największej na świecie sztucznej sieci neuronowej

Akcelerowane przez procesory graficzne systemy uczące się i służące do analizy danych znacznie usprawniają operacje rozpoznawania obiektów, mowy, dźwięków i obrazów


NVIDIA poinformowała dziś o wynikach współpracy z zespołem naukowców Uniwersytetu Stanforda nad stworzeniem największej na świecie sieci neuronowej, służącej modelowaniu mechanizmu przyswajania wiedzy przez ludzki mózg. Sieć jest sześć i pół razy większa od poprzedniej rekordzistki, którą opracowała firma Google w 2012 roku.

Komputerowe sieci neuronowe są w stanie „nauczyć się” jak modelować zachowanie mózgu — w tym rozpoznawania obiektów, postaci, głosów i dźwięków w taki sam sposób w jaki robią to ludzie.

Jednak tworzenie wielkoskalowych sieci neuronowych jest wyjątkowo wymagające pod względem obliczeniowym. Dla przykładu, firma Google zbudowała swoją sieć neuronową, która nauczyła się rozpoznawać koty w filmach w serwisie YouTube, w oparciu o około 1000 serwerów wykorzystujących procesory centralne (16 000 rdzeni). Sieć zawierała 1,7 miliarda parametrów, będących wirtualnym odzwierciedleniem połączeń między neuronami.

Natomiast zespół ze Stanforda pod kierownictwem Andrew Ng, dyrektora Laboratorium Sztucznej Inteligencji na tym uniwersytecie, utworzył równie obszerną sieć używając zaledwie trzech serwerów wyposażonych w akceleratory graficzne NVIDIA, które przyśpieszają proces przetwarzania wielkoskalowych danych generowanych przez sieć. Za pomocą 16 serwerów akcelerowanych przez procesory graficzne NVIDIA, zespół utworzył sieć neuronową obejmującą aż 11,2 miliarda parametrów, czyli 6,5-krotnie większą od tej zaprezentowanej przez Google w 2012 roku.

Im większa i bardziej wydajna jest sieć neuronowa, tym większa jest jej dokładność w realizacji zadań, takich jak rozpoznawanie obiektów, dzięki czemu komputery mogą lepiej odzwierciedlać ludzkie zachowanie. Pracę dotyczącą badań przeprowadzonych przez naukowców z Uniwersytetu Stanforda opublikowano wczoraj podczas międzynarodowej konferencji ICML.

Ponieważ akceleratory graficzne cechują się o wiele większą wydajnością obliczeniową niż procesory centralne, użytkownicy otrzymali możliwość tworzenia wielkoskalowych sieci neuronowych stosunkowo niewielkim kosztem”, powiedział Sumit Gupta, dyrektor generalny jednostki biznesowej ds. akceleratorów obliczeniowych Tesla w firmie NVIDIA. „Teraz każdy naukowiec lub firma mogą sięgnąć po techniki uczenia maszyn w celu rozwiązania wielu praktycznych problemów. Wystarczy jedynie kilka serwerów akcelerowanych przez procesory graficzne.

Akceleratory graficzne sercem systemów uczenia maszynowego
Systemy uczące się to szybko rozwijająca się gałąź pola sztucznej inteligencji, w której naukowcy próbują stworzyć komputery wykonujące czynności, do których nie zostały wyraźnie zaprogramowane. W ostatnim dziesięcioleciu uczenie maszyn umożliwiło stworzenie samodzielnie prowadzących się samochodów, skuteczniejsze wyszukiwarki internetowe oraz przyczyniło się do lepszego poznawania genomu ludzkiego. Wielu naukowców uważa, że jest to najlepsza metoda osiągnięcia sztucznej inteligencji, która dorównywałaby ludzkiej.

Jedną z firm wykorzystujących akceleratory graficzne w tym zakresie jest Nuance, wiodący producent oprogramowania do rozpoznawania mowy i technologii umożliwiających naturalne posługiwanie się językiem. Nuance uczy swoje sieci neuronowe rozpoznawania mowy użytkowników, serwując im terabajty plików dźwiękowych. Wyszkolone modele rozpoznają wzór mowy, dopasowując je do przyswojonych wcześniej wzorów.

Akceleratory graficzne znacznie przyśpieszają proces szkolenia naszych sieci neuronowych na podstawie dużych ilości danych, dzięki czemu możemy szybko rozwijać nowe algorytmy i techniki szkoleniowe”, powiedział Vlad Sejnoha, dyrektor generalny ds. technologii w firmie Nuance. „Powstałe modele znacznie zwiększają dokładność podstawowych technologii Nuance przeznaczonych dla rynków medycznych, komercyjnych i mobilnych.”

Komentarze zostały wyłączone

Znajdziesz mnie:

Sign in with Google+ Subscribe on YouTube