Logitech MK540 Advanced

Bezprzewodowy zestaw dla każdego

Więcej...

Lanberg RO-030FE

Niskobudżetowy router do prostych zastosowań

Więcej...

Navitel T757 LTE

Tablet z nawigacją

Więcej...

SanDisk Ultra Dual Drive m3.0

Pamięć, któa obsłuży komputer i telefon

Więcej...

TP-Link Deco M9

Router do sieci mesh

Więcej...

Ciekawe statystyki


61% firm odnotowało co najmniej jeden incydent związany z nieuprawnionym dostępem do danych z poziomu urządzeń drukujących
Najnowszy raport NASK wskazuje, że w Polsce zarejestrowanych jest prawie 2,6 mln nazw domen. W porównaniu z wynikiem sprzed roku liczba ta wzrosła o ponad 20 tys. W czwartym kwartale 2018 r. dziennie rejestrowano ...
Jak wynika z danych Gemiusa w styczniu 2019 roku niemal 16 proc. komputerów używanych w Polsce działało z systemem Windows 7, zaś  Windows 10 oraz Windows 8.1 miały po 20 proc. udziału
Obecnie gracze najchętniej  wykorzystują podczas gamingu komputery PC (ponad 80%), jednak badanie AVM pokazuje bardzo szybki rozwój i wzrost zainteresowania grami na urządzeniach mobilnych. 
Z raportu BSA Global Software Survey opublikowanego w 2014 roku wynika, że 51 proc. oprogramowania zainstalowanego w Polsce w poprzednim roku nie miało licencji, w porównaniu z 43 proc. w skali ...
Z najnowszych badań przeprowadzonych na próbie ponad 600 tys. serwisów WWW wynika, że 41% z nich odwiedzanych jest spoza terytorium Polski
Obecnie, zgodnie ze statystykami podawanymi przez Newzoo, gry są rozrywką już dla przeszło 2,2 miliarda osób, które tylko w zeszłym roku wygenerowały przychód na poziomie 110 miliardów dolarów
54% użytkowników internetu w wieku powyżej 25 lat obawia się włamania na swoje konta w mediach społecznościowych
W 2016 roku aż 43 % ankietowanych uważało, że zakupy w internecie są ryzykowne. Rok później liczba ta spadła do 38 %,

Kalendarz

Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Podziel się ze mną swoimi uwagami na temat mojego bloga, co Ci się podoba, co Ci się nie podoba, jakie recenzje chciałbyś tu zobaczyć itp.

Kliknij mnie

 

Jeszcze bardziej realistyczne dźwięki w VR

Jeszcze bardziej realistyczne dźwięki w VR

Jednym z największych wyzwań stojących przed projektantami aplikacji VR jest odpowiednie przygotowanie ścieżki dźwiękowej. Ponieważ specyfika wirtualnej rzeczywistości pozwala eksplorować ją w dowolny sposób, nigdy nie wiadomo, gdzie znajdzie się słuchacz. Trzeba więc dostosowywać je bardzo dynamicznie. Specjaliści ze Stanford opracowali algorytm, który może obliczać modele dźwięku 3D w kilka sekund – nie jest to czas rzeczywisty, jest to jednak na tyle szybko, by można było wstępnie obliczyć modele dźwięku dla bardzo specyficznych sytuacji.

Opracowane rozwiązanie wymagało porzucenia tradycyjnego podejścia do obliczania propagacji dźwięku, które ma swoje korzenie w teoriach pioniera nauki o falach dźwiękowych - Hermanna von Helmholtza. Zamiast tego naukowcy wzięli pod uwagę zdolność kompozytora Heinricha Kleina, któremu udało się połączyć wielu nut fortepianu w jeden dźwięk. Przygotowany przez nich algorytm dzieli wibracje na pojedyncze akordy, a następnie wykonuje symulację fali dźwiękowej w oparciu o czas dla tych akordów.
Rezultatem jest system z dobrą syntezą dźwięku, który w ciągu niezwykle krótkiego czasu może ukończyć różne symulacje. Według autorom algorytmu można to zrobić setki a nawet tysiące razy szybciej niż jest to realizowane przez dotychczasowe narzędzia. Co prawda zanim to zostanie skomercjalizowane minie jeszcze trochę czasu ponieważ oprogramowanie trzeba dopracować, jednak już teraz generowane dzięki niemu efekty – zgrzyty, szelesty itp. – mogą sprawić, że będziesz się oglądał przez ramię szukając ich źródła w swoim domu.

Znajdziesz mnie:

Subscribe on YouTube