Natec Maxi Mouse Pad – Time Zone Map

Podkładka pod mysz z edukacyjnym akcentem

Więcej...

Rapoo 8200P

Klawiatura i mysz - zestaw dla każdego

Więcej...

Genesis Titan 660 Plus

Prosta obudowa o sporych możliwościach

Więcej...

Genesis Xenon 200

Mysz dla graczy

Więcej...

Natec Zebu

Prosty plecak na laptopa i coś jeszcze

Więcej...

Ciekawe statystyki


Ogólna liczba rejestrowanych domen wzrosła o 11,8 miliona, rodzimy rynek domen z rozszerzeniem .pl nieprzerwanie się kurczy. Według najnowszego raportu NASK liczba nowych rejestracji z końcówką .pl - w ...
Domeny krajowe są popularne w europejskim biznesie. W krajach takich jak Niemcy, Włochy, Francja czy Rosja, liczba stron z adresem zawierającym oznaczenie danego kraju (odpowiednio .de, .it, .fr oraz .ru) urosła pod ...
W naszym kraju telefon komórkowy ma już 74% Polaków, czyli 28,4 miliona osób. Z kolei 6,6 miliona z nich gra w gry mobilne.
2.57 mln domen z końcówką pl jest utrzymywanych w Polsce
Obecnie gracze najchętniej  wykorzystują podczas gamingu komputery PC (ponad 80%), jednak badanie AVM pokazuje bardzo szybki rozwój i wzrost zainteresowania grami na urządzeniach mobilnych. 
Z raportu BSA Global Software Survey opublikowanego w 2014 roku wynika, że 51 proc. oprogramowania zainstalowanego w Polsce w poprzednim roku nie miało licencji, w porównaniu z 43 proc. w skali ...
Z najnowszych badań przeprowadzonych na próbie ponad 600 tys. serwisów WWW wynika, że 41% z nich odwiedzanych jest spoza terytorium Polski
Rynek aplikacji i gier mobilnych w 2016 roku będzie wart 44,8 mld dolarów i ponad 80 mld w 2020 roku Rynek aplikacji i gier mobilnych w 2016 roku będzie wart 44,8 mld dolarów i ponad 80 mld w 2020 roku
Według najnowszych prognoz Newzoo, rynek gier i aplikacji mobilnych wygeneruje w 2016 roku przychód na poziomie 44,8 mld dolarów a w 2020 ponad 80 miliardów dolarów.
Obecnie, zgodnie ze statystykami podawanymi przez Newzoo, gry są rozrywką już dla przeszło 2,2 miliarda osób, które tylko w zeszłym roku wygenerowały przychód na poziomie 110 miliardów dolarów

Kalendarz

Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Podziel się ze mną swoimi uwagami na temat mojego bloga, co Ci się podoba, co Ci się nie podoba, jakie recenzje chciałbyś tu zobaczyć itp.

Kliknij mnie

 

W cyklu Gracze bogacze wracam do klawiatur, które odpowiednio przygotowane mają zapewnić większy komfort w czasie długich godzin spędzonych przed komputerem. Dziś model Datahand, który, gdy był dostępny, kosztował 675$.

Klawiaturę zaprojektowała i wprowadziła na rynek firma DataHand System Inc w roku 1995. Jak widać, jest to model z ubiegłego stulecia, który jednak jeszcze w pierwszym dziesięcioleciu XXI wieku cieszył się całkiem sporym powodzeniem.
Projektantem tego modelu jest Dale J. Retter, który stworzył tę klawiaturę już w 1992 roku. Składa się ona z dwóch całkowicie odrębnych części, po jednej na każdą rękę, specjalnie uformowane, tak by zapewnić odpowiedni komfort. Każdy palec aktywuje pięć przycisków, każdy z nich w czterech kierunkach. Kciuk również ma do dyspozycji pięć klawiszy: jeden wewnątrz, dwa na zewnątrz, jeden reagujący na ruch w dół i jeden reagujący na ruch w górę. Moduły, w których osadzone są przyciski można przesuwać, tak by dopasować miejsce na palce.
Zaproponowany przez Rettera układ pozwala na pisanie bez ruchu nadgarstków, jak również bez specjalnego wydłużania palców. Układ klawiatury jest częściowo podobny do układu QWERTY, różni się jednak od niego dwiema środkowymi kolumnami, które zostały przeniesione na poprzeczne ruchy palca. Do obsługi tego modelu jest potrzebna pewna wprawa, ale czego się nie robi dla wygody.
Klawiatura zamiast sprężyn utrzymujących przyciski w odpowiednim położeniu wykorzystuje magnesy aktywowane za pomocą czujników optycznych. Miało to na celu zmniejszenie obciążenia palców podczas nacisków w różnych kierunkach.
Ciekawostką jest to, że klawiatura została wykorzystana w filmie Kontakt z Jodie Foster z roku 1997 oraz w filmie szpiegowskim Stormbreaker.
W ciągu kilkunastu lat swojej kariery klawiatura ewoluowała do modelu, który pozwalał na zapisywanie makr. Spełniała więc oczekiwania graczy, którzy bardzo często korzystają z tego typu udogodnień.
W roku 2008, firma DataHand Systems, Inc ogłosiła wstrzymanie produkcji klawiatury z uwagi na problemy z dotychczasowymi dostawcami, zapowiedziała też, że szuka nowych kontrahentów. W styczniu 2009 roku wznowiła przyjmowanie zamówień, ale … dziś już strona tej firmy nie funkcjonuje. Szkoda.

Komentarze zostały wyłączone

Znajdziesz mnie:

Sign in with Google+ Subscribe on YouTube