Tracer Torn

Bojowa mysz w natarciu

Więcej...

Lenovo Yoga 920-13IKB Glass

Uniwersalizm pełną gębą

Więcej...

Lioncast LX20

Proste ale dobre słuchawki dla graczy

Więcej...

A4TECH Bloody B180 RGB

Klawiatura z szeroką gamą podświetleń

Więcej...

Sennheiser GSP 500

Sennheiser to również słuchawki dla graczy

Więcej...

Ciekawe statystyki


61% firm odnotowało co najmniej jeden incydent związany z nieuprawnionym dostępem do danych z poziomu urządzeń drukujących
Najnowszy raport NASK wskazuje, że w Polsce zarejestrowanych jest prawie 2,6 mln nazw domen. W porównaniu z wynikiem sprzed roku liczba ta wzrosła o ponad 20 tys. W czwartym kwartale 2018 r. dziennie rejestrowano ...
Jak wynika z danych Gemiusa w styczniu 2019 roku niemal 16 proc. komputerów używanych w Polsce działało z systemem Windows 7, zaś  Windows 10 oraz Windows 8.1 miały po 20 proc. udziału
Obecnie gracze najchętniej  wykorzystują podczas gamingu komputery PC (ponad 80%), jednak badanie AVM pokazuje bardzo szybki rozwój i wzrost zainteresowania grami na urządzeniach mobilnych. 
Z raportu BSA Global Software Survey opublikowanego w 2014 roku wynika, że 51 proc. oprogramowania zainstalowanego w Polsce w poprzednim roku nie miało licencji, w porównaniu z 43 proc. w skali ...
Z najnowszych badań przeprowadzonych na próbie ponad 600 tys. serwisów WWW wynika, że 41% z nich odwiedzanych jest spoza terytorium Polski
Obecnie, zgodnie ze statystykami podawanymi przez Newzoo, gry są rozrywką już dla przeszło 2,2 miliarda osób, które tylko w zeszłym roku wygenerowały przychód na poziomie 110 miliardów dolarów
W 2016 roku aż 43 % ankietowanych uważało, że zakupy w internecie są ryzykowne. Rok później liczba ta spadła do 38 %,

Kalendarz

Podziel się ze mną swoimi uwagami na temat mojego bloga, co Ci się podoba, co Ci się nie podoba, jakie recenzje chciałbyś tu zobaczyć itp.

Kliknij mnie

 

Harman opatentował latające głośniki

Harman opatentował latające głośniki

Wydawałoby się, że po technologiach Dolby Surround, 7.1 itp. rozwiązaniach przestrzennych, nic już nie jesteśmy w stanie wymyślić. Okazuje się, że jednak potrafimy. A dokładniej, potrafią inżynierowie zatrudnieni w studiach Harmana, którzy zaprojektowali, a następnie opatentowali rozwiązanie ze zrobotyzowanymi latającymi głośnikami.

Na nowe rozwiązanie wpłynął trochę rozwój technologii VR, bo wyobraźcie sobie, że używacie gogli do wirtualnej rzeczywistości. Do tej pory np. efekt przemieszczającego się obok nas pojazdu był generowany przez kilka głośników. Teraz może to zrobić jeden, który dosłownie przeleci koło naszego ucha. Takie rozwiązanie opisuje wniosek patentowy złożony przez Harmana.
Oczywiście patent został przyznany (przez Urząd Patentowy USA) co oznacza, że firma może mapować dźwięki wirtualne VR na zrobotyzowane głośniki, które będą jeździć lub latać by lepiej oddać odległość, kierunek i ruch dźwięków.
Dziś większość zestawów VR opiera się na słuchawkach, które generują iluzje lokalizacji lub ruchu. Co prawda opis patentu wskazuje na możliwość stosowania głośników tylko we wnętrzach, ale nowy system może uczynić te rozmowy jeszcze bardziej realistycznymi. Pomysł Harmana odnosi się też do publicznych doświadczeń z VR, a nie do zastosowań domowych. W końcu nie każdy ma taki dom by mogły w nim spokojnie lata głośniki.
Co prawda sam patent nie oznacza jeszcze wprowadzenia do sprzedaży takich głośników, ale… kto wie? Na pewno przed startem produkcyjnym, Harman będzie musiał wyeliminować jeden główny problem – hałas powstający podczas lotu drona. W końcu flota dronów nie należy do cichych.

Znajdziesz mnie:

Sign in with Google+ Subscribe on YouTube