Tribe Gwiezdne wojny Pop Darth Vader

Słuchawki dla fanów Gwiezdnych wojen

Więcej...

Sennheiser IE 800 S

Słuchawki dla smakoszy

Więcej...

Sennheiser GSP 600

Gamingowe słuchawki dla wymagających

Więcej...

Natec Firefly Pro

Lampka inna niż reszta

Więcej...

Sennheiser Momentum Free In-Ear Wireless

Świetne, rewelacyjne, niesamowite

Więcej...

Ciekawe statystyki


61% firm odnotowało co najmniej jeden incydent związany z nieuprawnionym dostępem do danych z poziomu urządzeń drukujących
Ogólna liczba rejestrowanych domen wzrosła o 11,8 miliona, rodzimy rynek domen z rozszerzeniem .pl nieprzerwanie się kurczy. Według najnowszego raportu NASK liczba nowych rejestracji z końcówką .pl - w ...
Domeny krajowe są popularne w europejskim biznesie. W krajach takich jak Niemcy, Włochy, Francja czy Rosja, liczba stron z adresem zawierającym oznaczenie danego kraju (odpowiednio .de, .it, .fr oraz .ru) urosła pod ...
W naszym kraju telefon komórkowy ma już 74% Polaków, czyli 28,4 miliona osób. Z kolei 6,6 miliona z nich gra w gry mobilne.
2.57 mln domen z końcówką pl jest utrzymywanych w Polsce
Obecnie gracze najchętniej  wykorzystują podczas gamingu komputery PC (ponad 80%), jednak badanie AVM pokazuje bardzo szybki rozwój i wzrost zainteresowania grami na urządzeniach mobilnych. 
Z raportu BSA Global Software Survey opublikowanego w 2014 roku wynika, że 51 proc. oprogramowania zainstalowanego w Polsce w poprzednim roku nie miało licencji, w porównaniu z 43 proc. w skali ...
Z najnowszych badań przeprowadzonych na próbie ponad 600 tys. serwisów WWW wynika, że 41% z nich odwiedzanych jest spoza terytorium Polski
Rynek aplikacji i gier mobilnych w 2016 roku będzie wart 44,8 mld dolarów i ponad 80 mld w 2020 roku Rynek aplikacji i gier mobilnych w 2016 roku będzie wart 44,8 mld dolarów i ponad 80 mld w 2020 roku
Według najnowszych prognoz Newzoo, rynek gier i aplikacji mobilnych wygeneruje w 2016 roku przychód na poziomie 44,8 mld dolarów a w 2020 ponad 80 miliardów dolarów.

Kalendarz

Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Podziel się ze mną swoimi uwagami na temat mojego bloga, co Ci się podoba, co Ci się nie podoba, jakie recenzje chciałbyś tu zobaczyć itp.

Kliknij mnie

 

Robokwiatek, który samodzielnie się porusza

Robokwiatek, który samodzielnie się porusza

Świat pełen jest roślin, które codziennie walczą o przeżycie. Robią to na różne sposoby, jedne delikatnie wysysają życiodajne soki z ziemi, inne drapieżnie atakują inne żywe organizmy. Wszystkie jednak mają cechę wspólną – do życia potrzebują słońca (nie licząc roślin rozwijających się pod ziemią, w kopalniach, grotach itp.). Często można zobaczyć, jak odwracają się w stronę światła, by chłonąć energię. Niestety, korzenie nie pozwalają im podążać za odchodzącymi promieniami. A gdyby rośliny mogły samodzielnie się poruszać?

Na taki pomysł wpadli naukowcy z MIT, którym przyświecał szlachetny cel – uchronić przed śmiercią rośliny doniczkowe, które zapomniane przez swoich właścicieli stoją daleko od światła. Wykorzystali do tego robotykę, która pozwala w sposób automatyczny przemieszczać się doniczkom. Nie ograniczyli się jednak do osadzenia kwiatków w autonomicznych doniczkach – oni zintegrowali je tworząc cybernetyczną formę życia. Kiedy roślina potrzebuje światła generuje sygnały elektryczne, które powodują jej zgięcie oraz wzrost. Z kolei elektroniczna część rośliny interpretuje te sygnały po swojemu napędzając silniki poruszające doniczką, kierując ją w pożądanym kierunku.
Idea bazuje na naturalnych sygnałach bioelektrycznych generowanych przez rośliny. Powstają one w odpowiedzi na warunki środowiskowe i przesyłane są pomiędzy tkankami i narządami. Takie sygnały elektryczne powstają w odpowiedzi na zmiany światła, grawitacji, stymulacji mechanicznej, temperatury, zranienia.. to wszystko zostało stworzone przez Naturę.
Jednak każdy kto widział Dzień Triffidów na pewno z niepokojem patrzy na działania naukowców. Pomimo szczytnego celu, zawsze istnieje obawa, że coś pójdzie nie tak i dobre roślinki przeistoczą się w krwiożercze cybernetyczne organizmy, które zapolują na inne żywe organizmy. A ponieważ do życia potrzebują światła, możemy mieć problem. Naukowy wierzą jednak, że ich rozwiązanie jest przyszłością. Mają nadzieję, że dzięki takiej interakcji pomiędzy żywym organizmem a elektroniką, będą mogli lepiej rozumieć zachodzące procesy. Być może ludzie zastanowią się nad funkcjonalnymi formami życia, które nie zakończą swojego życia w koszu na śmieci, gdy następnym razem zapomną podlać swoje rośliny. Ale jest też ciemna strona tego pomysłu – cybernetycznie ulepszeni „źli ludzie”. No i zawsze gdzieś tam w tle są Tryffidy..

Znajdziesz mnie:

Sign in with Google+ Subscribe on YouTube