Tracer Torn

Bojowa mysz w natarciu

Więcej...

Lenovo Yoga 920-13IKB Glass

Uniwersalizm pełną gębą

Więcej...

Lioncast LX20

Proste ale dobre słuchawki dla graczy

Więcej...

A4TECH Bloody B180 RGB

Klawiatura z szeroką gamą podświetleń

Więcej...

Sennheiser GSP 500

Sennheiser to również słuchawki dla graczy

Więcej...

Ciekawe statystyki


61% firm odnotowało co najmniej jeden incydent związany z nieuprawnionym dostępem do danych z poziomu urządzeń drukujących
Najnowszy raport NASK wskazuje, że w Polsce zarejestrowanych jest prawie 2,6 mln nazw domen. W porównaniu z wynikiem sprzed roku liczba ta wzrosła o ponad 20 tys. W czwartym kwartale 2018 r. dziennie rejestrowano ...
Jak wynika z danych Gemiusa w styczniu 2019 roku niemal 16 proc. komputerów używanych w Polsce działało z systemem Windows 7, zaś  Windows 10 oraz Windows 8.1 miały po 20 proc. udziału
Obecnie gracze najchętniej  wykorzystują podczas gamingu komputery PC (ponad 80%), jednak badanie AVM pokazuje bardzo szybki rozwój i wzrost zainteresowania grami na urządzeniach mobilnych. 
Z raportu BSA Global Software Survey opublikowanego w 2014 roku wynika, że 51 proc. oprogramowania zainstalowanego w Polsce w poprzednim roku nie miało licencji, w porównaniu z 43 proc. w skali ...
Z najnowszych badań przeprowadzonych na próbie ponad 600 tys. serwisów WWW wynika, że 41% z nich odwiedzanych jest spoza terytorium Polski
Obecnie, zgodnie ze statystykami podawanymi przez Newzoo, gry są rozrywką już dla przeszło 2,2 miliarda osób, które tylko w zeszłym roku wygenerowały przychód na poziomie 110 miliardów dolarów
W 2016 roku aż 43 % ankietowanych uważało, że zakupy w internecie są ryzykowne. Rok później liczba ta spadła do 38 %,

Kalendarz

Podziel się ze mną swoimi uwagami na temat mojego bloga, co Ci się podoba, co Ci się nie podoba, jakie recenzje chciałbyś tu zobaczyć itp.

Kliknij mnie

 

SI przenosi ruchy twarzy z jednego filmu na drugi

SI przenosi ruchy twarzy z jednego filmu na drugi

Pisałem już o filmach tworzonych przez Sztuczna Inteligencję. Teraz naukowcy zrobili kolejny krok w kierunku bardziej realistycznego zsyntetyzowanego wideo. Międzynarodowy zespół, złożony z naukowców z Niemiec, Francji, Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych, wykorzystał SI do przeniesienia ułożenia głowy, wyrazu twarzy, ruchu oczu itp. jednej osoby, na ruchy innej osoby w innym filmie. Efektem końcowym jest seria bardzo realistycznych klipów.

Przygotowana przez naukowców sieć neuronowa potrzebuje tylko kilku minut filmu do nauczenia się mimiki osoby, by potem „przetłumaczyć” ruchy głowy twarzy i oczu nakładając je na twarz drugiej osoby w innym filmie. Może nawet manipulować niektórymi cieniami tła, by podkreślić wygenerowane ruchy. Specjaliści przygotowali pokazowe filmy, w których wykorzystali Baracka Obamę, Władimira Putina i Theresę May. W swoich testach wykorzystali różne fragmenty tego samego filmu, zarówno jako źródła, jak i docelowego fragmentu, który ma być zmodyfikowany. Osiągnięte wyniki są prawie nie do odróżnienia od oryginalnego obrazu.
Specjaliści porównują swoją metodę z innymi podobnymi, włącznie z tą, w której naukowcy wykorzystali sieć neuronową do manipulowania filmem w celu dopasowania do różnych nagrań dźwiękowych. Nowa metoda zapewnia bardziej realistyczne i dokładniejsze odzwierciedlenie ruchów.
Według autorów tego rozwiązania, może ono być wykorzystywane w wirtualnej rzeczywistości, filmowym dubbingowaniu lub ogólnie w postprodukcji filmowej. Na szczęście mają też świadomość, że ich sposób przenoszenia mimiki może być wykorzystany do bardziej „nikczemnych” działań. Między innymi dlatego opublikowali wyniki swojej pracy – by ludzie poznali możliwości takich technik manipulacyjnych.

Znajdziesz mnie:

Sign in with Google+ Subscribe on YouTube