ADATA P10500

Kieszonkowy power bank

Więcej...

Fritz!Box 4040

Sympatyczny router do domu

Więcej...

Rapoo V500S

Mechaniczna klawiatura dla graczy

Więcej...

Lenovo Star Wars Jedi Challenges

Rozszerzona rzeczywistość od Lenovo

Więcej...

ADATA P20100

Potężny power bank

Więcej...

Ciekawe statystyki


Ogólna liczba rejestrowanych domen wzrosła o 11,8 miliona, rodzimy rynek domen z rozszerzeniem .pl nieprzerwanie się kurczy. Według najnowszego raportu NASK liczba nowych rejestracji z końcówką .pl - w ...
Domeny krajowe są popularne w europejskim biznesie. W krajach takich jak Niemcy, Włochy, Francja czy Rosja, liczba stron z adresem zawierającym oznaczenie danego kraju (odpowiednio .de, .it, .fr oraz .ru) urosła pod ...
W naszym kraju telefon komórkowy ma już 74% Polaków, czyli 28,4 miliona osób. Z kolei 6,6 miliona z nich gra w gry mobilne.
2.57 mln domen z końcówką pl jest utrzymywanych w Polsce
Obecnie gracze najchętniej  wykorzystują podczas gamingu komputery PC (ponad 80%), jednak badanie AVM pokazuje bardzo szybki rozwój i wzrost zainteresowania grami na urządzeniach mobilnych. 
Z raportu BSA Global Software Survey opublikowanego w 2014 roku wynika, że 51 proc. oprogramowania zainstalowanego w Polsce w poprzednim roku nie miało licencji, w porównaniu z 43 proc. w skali ...
Rynek aplikacji i gier mobilnych w 2016 roku będzie wart 44,8 mld dolarów i ponad 80 mld w 2020 roku Rynek aplikacji i gier mobilnych w 2016 roku będzie wart 44,8 mld dolarów i ponad 80 mld w 2020 roku
Według najnowszych prognoz Newzoo, rynek gier i aplikacji mobilnych wygeneruje w 2016 roku przychód na poziomie 44,8 mld dolarów a w 2020 ponad 80 miliardów dolarów.
Obecnie, zgodnie ze statystykami podawanymi przez Newzoo, gry są rozrywką już dla przeszło 2,2 miliarda osób, które tylko w zeszłym roku wygenerowały przychód na poziomie 110 miliardów dolarów
Według danych przywoływanych przez Urząd Komunikacji Elektronicznej przeciętny aktywny użytkownik w Polsce wysyła 83 SMS-y miesięcznie.

Kalendarz

Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Podziel się ze mną swoimi uwagami na temat mojego bloga, co Ci się podoba, co Ci się nie podoba, jakie recenzje chciałbyś tu zobaczyć itp.

Kliknij mnie

 

Robotic Habitats

Sztuczne inteligencje rozwijają się bardzo dynamicznie, jednak w większości przypadków ich zastosowanie skupia się na analizowaniu obrazów. Tymczasem SI docelowo mają wspierać nas, ludzi, w zarządzaniu budynkami i całymi środowiskami maszyn wspierających. Wystawa Robotic Habitats, ma pokazać, że już jesteśmy na to gotowi.

Oczywiście rozwój sztucznych inteligencji nie przez wszystkich jest pozytywnie odbierany. Spore grono sceptyków obawia się, że samouczące się algorytmy przejmą kontrolę nad naszym życiem i wizje z Matrixa czy Terminatora staną się faktem. Niemniej, Noumena, grupa projektantów, inżynierów i architektów patrzy na SI i roboty pod kątem praktycznego zastosowania. Jak takie środowisko się rozwinie i jaką formę przybierze mA pokazać wspomniana wystawa, która stała się jednocześnie eksperymentem.

noumena1

Projekt zakłada, że systemy samouczące się „wyrosną” ze swoich wąskich umiejętności i wkrótce dopasują się do wielu, jeśli nie do większości, zadań stawianych im przez ludzkość. Stworzona na potrzeby wystawy sztuczna inteligencja będzie musiała zarządzać robotami, opracować ramy, w których będzie mogła się rozwijać. Pomysłodawcy zakładają, że z czasem pojawi się nowa forma sztucznego życia, znajdując przestrzeń dla siebie na peryferiach ludzkości, koegzystując z nami, a nie walcząc o znajdujące się na naszej planecie zasoby.
Aby wyobrazić sobie, czym może być społeczeństwo SI, specjaliści zaprojektowali najpierw roboty – łaziki – w których połączono części organiczne z mechanicznymi. Mają silniki prądu stałego, płytę główną Arduino oraz czujniki ruchu Kinect do sterowania ich ruchami. Na ich „nosie” znajduje się pompa perystaltyczna, która może wstrzykiwać materiał przechowywany w centralnym „kręgosłupie” w piaszczysty krajobraz. Ich zewnętrzna żółwio podobna skorupa wykonana została przy pomocy drukarki 3D. Wygląda obco, ale jej konstrukcja jest przemyślana. Przygotowano w niej specjalne rowki, które zawierają grzybnię – materiał złożony z kolonii bakterii - która pozwala robotom „rosnąć”. To z tej grzybni pochodzi też energia zasilająca silniki, przekładnię i elektronikę, które wbudowano w ramy botów.

Noumena2

Tak przygotowane roboty zostaną umieszczone na piaszczystym terenie 5x5 metrów, który przygotowano nakładając sieć linii z bakterii i materiału agregującego, tworząc dziwny, krajobraz, który jest jednocześnie sztuczny i biologiczny. Materiał jest zbierany, przetwarzany i wykorzystywany do tworzenia nowych łazików, dzięki czemu całość jest samowystarczalna.
Instalacja ma pokazać, że maszyny mogą funkcjonować nie tylko w lśniącym laboratoryjnym środowisku, ale też w zwykłym, naturalnym, gdzie również mogą być zarządzane centralnie przez SI. Taka technologia może być konieczna w przypadku maszyn, które trafią na Marsa i inne światy, torując drogę ludziom.
Noumena twierdzi, że takie społeczeństwo robotów może wyewoluować w całkiem nowe rodzaje, wyspecjalizowanych jednostek. To z kolei stworzy jeszcze bardziej zaawansowaną infrastrukturę, która da gwarancję, że rozwój robotów i zarządzającej nimi SI będzie kontynuowany. Tylko co będzie na końcu? Nanoroboty z samoświadomością? Roboty, które będą chciały zagarnąć świat dla siebie?

Znajdziesz mnie:

Sign in with Google+ Subscribe on YouTube