Notatnik elektroniczny LCD Forever

Ciekawy sposób notowania

Więcej...

Forever VRB-200

Wirtualna rzeczywistość z dźwiękiem

Więcej...

Genesis Argon 570

Słuchawki nie tylko do komputera

Więcej...

Genesis Rhod 400 RGB

Klawiatura z pełną kolorstyką podświetlenia

Więcej...

Genesis Argon 500

Cecha szczególna: duża uniwersalność

Więcej...

Ciekawe statystyki


Ogólna liczba rejestrowanych domen wzrosła o 11,8 miliona, rodzimy rynek domen z rozszerzeniem .pl nieprzerwanie się kurczy. Według najnowszego raportu NASK liczba nowych rejestracji z końcówką .pl - w ...
W naszym kraju telefon komórkowy ma już 74% Polaków, czyli 28,4 miliona osób. Z kolei 6,6 miliona z nich gra w gry mobilne.
Obecnie gracze najchętniej  wykorzystują podczas gamingu komputery PC (ponad 80%), jednak badanie AVM pokazuje bardzo szybki rozwój i wzrost zainteresowania grami na urządzeniach mobilnych. 
Z raportu BSA Global Software Survey opublikowanego w 2014 roku wynika, że 51 proc. oprogramowania zainstalowanego w Polsce w poprzednim roku nie miało licencji, w porównaniu z 43 proc. w skali ...
Rynek aplikacji i gier mobilnych w 2016 roku będzie wart 44,8 mld dolarów i ponad 80 mld w 2020 roku Rynek aplikacji i gier mobilnych w 2016 roku będzie wart 44,8 mld dolarów i ponad 80 mld w 2020 roku
Według najnowszych prognoz Newzoo, rynek gier i aplikacji mobilnych wygeneruje w 2016 roku przychód na poziomie 44,8 mld dolarów a w 2020 ponad 80 miliardów dolarów.
Według danych przywoływanych przez Urząd Komunikacji Elektronicznej przeciętny aktywny użytkownik w Polsce wysyła 83 SMS-y miesięcznie.

Kalendarz

Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Podziel się ze mną swoimi uwagami na temat mojego bloga, co Ci się podoba, co Ci się nie podoba, jakie recenzje chciałbyś tu zobaczyć itp.

Kliknij mnie

 

Kombinezony astronautów z pamięcią drogi

Kosmiczny spacer ciągle jest niebezpieczny

Jedną z największych obaw, z jaką muszą zmierzyć się astronauci wyruszający na kosmiczny spacer jest zagubienie lub dezorientacja w przestrzeni kosmicznej. Oddalenie się od stacji kosmicznej lub promu, nawet na uwięzi jest ryzykowne. Zerwanie się lub odczepienie się linki przy ograniczonej ilość tlenu i samotny lot w nieznane to obawy, z którymi muszą zmierzyć się astronauci. Tradycyjnie naukowcy mają dla nich propozycję.

Specjaliści z Draper złożyli wniosek patentowy na funkcję samozwrotu w skafandrach kosmicznych, która pozwoli astronaucie powrócić na statek macierzysty. Wystarczy by astronauta w chwili paniki uderzył w przycisk i uruchomił wspomnianą funkcję. Cała sztuka polega na wyposażeniu skafandra w czujniki, które śledzą ruch i położenie względem nieruchomego obiektu, jakim jest statek kosmiczny lub stacja orbitalna. Ponieważ GPS w kosmosie nie będzie się sprawdzał, do pozycjonowania trzeba użyć alternatywnych metod, takich jak np. nawigacja gwiazdowa lub nawigacja ze wzmocnionym systemem wizyjnym. Naukowcy mają nadzieję, że ich autonomiczny system, który sam uruchamia małe silniki rakietowe – ale ma też możliwość ręcznego sterowania przez astronautę – oprócz tego, że doprowadzi gwiezdnego podróżnika do bazy, to jeszcze na wyświetlaczu wizjera wyświetli odpowiednie informacje, które powiedzą mu, gdzie on się znajduje, za ile do niego dotrze itp.

Na razie jednak mamy do czynienia tylko z patentem. Czy i kiedy wejdzie on na wyposażenie skafandrów kosmicznych jeszcze nie wiadomo. Wiadomo natomiast, że NASA pracuje nad nowymi „kosmicznymi ubrankami” jest więc okazja, by pomyśleć o takim zabezpieczeniu dla astronautów.
Warto też dodać, że takie rozwiązanie może być zastosowane również w innych miejscach, np. w skafandrach do nurkowania głębinowego, gdzie eksploratorzy mają do czynienia z podobnym środowiskiem jak w próżni kosmicznej (tylko trochę gęstszym).

Znajdziesz mnie:

Sign in with Google+ Subscribe on YouTube