Logitech MK540 Advanced

Bezprzewodowy zestaw dla każdego

Więcej...

Lanberg RO-030FE

Niskobudżetowy router do prostych zastosowań

Więcej...

Navitel T757 LTE

Tablet z nawigacją

Więcej...

SanDisk Ultra Dual Drive m3.0

Pamięć, któa obsłuży komputer i telefon

Więcej...

TP-Link Deco M9

Router do sieci mesh

Więcej...

Ciekawe statystyki


61% firm odnotowało co najmniej jeden incydent związany z nieuprawnionym dostępem do danych z poziomu urządzeń drukujących
Najnowszy raport NASK wskazuje, że w Polsce zarejestrowanych jest prawie 2,6 mln nazw domen. W porównaniu z wynikiem sprzed roku liczba ta wzrosła o ponad 20 tys. W czwartym kwartale 2018 r. dziennie rejestrowano ...
Jak wynika z danych Gemiusa w styczniu 2019 roku niemal 16 proc. komputerów używanych w Polsce działało z systemem Windows 7, zaś  Windows 10 oraz Windows 8.1 miały po 20 proc. udziału
Obecnie gracze najchętniej  wykorzystują podczas gamingu komputery PC (ponad 80%), jednak badanie AVM pokazuje bardzo szybki rozwój i wzrost zainteresowania grami na urządzeniach mobilnych. 
Z raportu BSA Global Software Survey opublikowanego w 2014 roku wynika, że 51 proc. oprogramowania zainstalowanego w Polsce w poprzednim roku nie miało licencji, w porównaniu z 43 proc. w skali ...
Z najnowszych badań przeprowadzonych na próbie ponad 600 tys. serwisów WWW wynika, że 41% z nich odwiedzanych jest spoza terytorium Polski
Obecnie, zgodnie ze statystykami podawanymi przez Newzoo, gry są rozrywką już dla przeszło 2,2 miliarda osób, które tylko w zeszłym roku wygenerowały przychód na poziomie 110 miliardów dolarów
54% użytkowników internetu w wieku powyżej 25 lat obawia się włamania na swoje konta w mediach społecznościowych
W 2016 roku aż 43 % ankietowanych uważało, że zakupy w internecie są ryzykowne. Rok później liczba ta spadła do 38 %,

Kalendarz

Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Podziel się ze mną swoimi uwagami na temat mojego bloga, co Ci się podoba, co Ci się nie podoba, jakie recenzje chciałbyś tu zobaczyć itp.

Kliknij mnie

 

Oskar za produkcję w wirtualnej rzeczywistości

Oskar za produkcję w wirtualnej rzeczywistości

Wirtualna rzeczywistość wkracza na salony, bo jak można nazwać sytuację, w której reżyser filmu zrealizowanego w cyfrowym świecie dostaje Oskara? Pomimo tego, że jeszcze nie nadszedł czas przyznawania przez Amerykańską Akademię Sztuki i Wiedzy Filmowej corocznych prestiżowych wyróżnień, Alejandro G. Iñárritu dostał już swojego Oskara.

Wspomniany reżyser znany jest z takich filmów jak Birdman i The Revenant. Stworzył on wystawę, z którą odwiedził różne muzea na całym świecie, by pokazać „ludzką stronę imigrantów i uchodźców”. Przygotowana przez Iñárritu instalacja ma ukazać ludziom kawałek życia imigranta w czasie jego podróży do lepszego świata. Opiera się ona na prawdziwych relacjach imigrantów i wykorzystuje obszerne przestrzenie, w których podłoga została przykryta piaskiem, i w których zamontowano specjalne zimne poczekalnie. Zwiedzający wystawę w ciągu sześciu i pół minuty przechodzą przez instalację oglądając jednocześnie film zrealizowany w wirtualnej rzeczywistości. Doświadczają przy tym podróży przez pustynię oraz chłodu zimnych nocy (chodzi oczywiście o imigrantów, którzy próbują dostać się do USA z innych krajów).
Statuetka Oskara została mu wręczona w uznaniu wizjonerskiego i olbrzymiego doświadczenia w przedstawianiu historii. Tak przynajmniej umotywowano tę decyzję. Ponieważ Akademia nie ma specjalnej kategorii dla produkcji zrealizowanych w wirtualnej rzeczywistości, przyznano mu specjalną statuetkę. Nie oznacza to, że jest ona mniej ważna niż te, które wręczane są podczas oficjalnej Gali Oskarowej. Ostatnim razem, gdy Akademia przyznała taka specjalną nagrodę, podarowano ją filmowi Toy Story w latach 90-tych za animację. Kilka lat później kategoria ta stała się oficjalną kategorią, w której przyznawano Oskary. Być może więc Iñárritu toruje drogę innym twórcom do Oskarów, za najlepsze produkcje VR.

Znajdziesz mnie:

Subscribe on YouTube