Logitech G603 Lightspeed Wireless Gaming Mouse

Ładna i elegancka mysz dla gaczy

Więcej...

ADATA D8000L

Power bank jak lampa

Więcej...

Asustor AS6302T

Ciekawy NAS od Asustor-a

Więcej...

Smartfon i wirtualna rzeczywistość

Jak dobrać telefon do wirtualnej rzeczywistości?

Więcej...

TP-LINK TL-PB20100

Potężny power bank

Więcej...

Ciekawe statystyki


Ogólna liczba rejestrowanych domen wzrosła o 11,8 miliona, rodzimy rynek domen z rozszerzeniem .pl nieprzerwanie się kurczy. Według najnowszego raportu NASK liczba nowych rejestracji z końcówką .pl - w ...
W naszym kraju telefon komórkowy ma już 74% Polaków, czyli 28,4 miliona osób. Z kolei 6,6 miliona z nich gra w gry mobilne.
Obecnie gracze najchętniej  wykorzystują podczas gamingu komputery PC (ponad 80%), jednak badanie AVM pokazuje bardzo szybki rozwój i wzrost zainteresowania grami na urządzeniach mobilnych. 
Z raportu BSA Global Software Survey opublikowanego w 2014 roku wynika, że 51 proc. oprogramowania zainstalowanego w Polsce w poprzednim roku nie miało licencji, w porównaniu z 43 proc. w skali ...
Rynek aplikacji i gier mobilnych w 2016 roku będzie wart 44,8 mld dolarów i ponad 80 mld w 2020 roku Rynek aplikacji i gier mobilnych w 2016 roku będzie wart 44,8 mld dolarów i ponad 80 mld w 2020 roku
Według najnowszych prognoz Newzoo, rynek gier i aplikacji mobilnych wygeneruje w 2016 roku przychód na poziomie 44,8 mld dolarów a w 2020 ponad 80 miliardów dolarów.
Według danych przywoływanych przez Urząd Komunikacji Elektronicznej przeciętny aktywny użytkownik w Polsce wysyła 83 SMS-y miesięcznie.

Kalendarz

Podziel się ze mną swoimi uwagami na temat mojego bloga, co Ci się podoba, co Ci się nie podoba, jakie recenzje chciałbyś tu zobaczyć itp.

Kliknij mnie

 

Naukowcy wykorzystują fizykę kwantową do wykrywania podróbek

Naukowcy wykorzystują fizykę kwantową do wykrywania podróbek

Podróbki to zmora dzisiejszych producentów. I to bez względu na branże i narodowość. Fałszerze nie oszczędzają nikogo, a trzeba przyznać, żei dochodzą do takiej perfekcji, że czasami naprawdę trudno jest odróżnić oryginał od kopii. Na szczęście nauka przychodzi i tu z pomocą.

Naukowcy z Uniwersytetu w Lancaster opracowali niezawodny (wg. nich) środek przeciwko fałszerzom. Opracowane przez nich rozwiązanie wykorzystuje technikę kwantową oraz zwykłego smartfona z zainstalowaną odpowiednią aplikacją. Wcześniej ten sam zespół stworzył unikalne w skali atomowej identyfikatory dla materiałów 2D, takich jak np. grafen. W przeciwieństwie do innych stosowanych dziś zabezpieczeń, nawet takich jak hologramy, które też można podrobić, atomowe identyfikatory są niemożliwe do podrobienia. Fizyka kwantowa pozwalająca na implementowanie takich znaczników pozwala na oznakowanie przedmiotów swoistym "odciskiem palca", unikalnym i niepowtarzalnym.
Teraz naukowcy przygotowali aplikację na smartfony, która łączy specjalnie przygotowany znacznik 2D (rodzaj grafenu oparty na kodzie QR) z bazą danych producenta. Wystarczy więc zeskanować produkt, aplikacja odszuka ten znacznik i korzystając z sieci porówna go ze znacznikiem w bazie producenta. Taki atomowy znacznik może być umieszczony na każdej powierzchni umożliwiając producentom zabezpieczenie praktycznie wszystkiego.
Jak ważne jest dobre zabezpieczenie świadczą szacunki które publikowane są w sieci. Wystarczy wspomnieć, że w samych tylko Stanach Zjednoczonych producenci co roku z tytułu podróbek ponoszą straty w wysokości 500 miliardów dolarów. Według naukowców, opracowane przez nich rozwiązanie będzie możliwe do "produkcyjnej implementacji" w pierwszej połowie 2018 roku.

Znajdziesz mnie:

Sign in with Google+ Subscribe on YouTube