Logitech G603 Lightspeed Wireless Gaming Mouse

Ładna i elegancka mysz dla gaczy

Więcej...

ADATA D16750

Pancerny power bank

Więcej...

Genesis Rhod 220

Ciekawa, prosta klawiatura dla graczy

Więcej...

Smartfon i wirtualna rzeczywistość

Jak dobrać telefon do wirtualnej rzeczywistości?

Więcej...

TP-LINK NC450 HD Pan/Tilt WiFi

Bezprzewodowa kamera do monitoringu

Więcej...

Ciekawe statystyki


Ogólna liczba rejestrowanych domen wzrosła o 11,8 miliona, rodzimy rynek domen z rozszerzeniem .pl nieprzerwanie się kurczy. Według najnowszego raportu NASK liczba nowych rejestracji z końcówką .pl - w ...
W naszym kraju telefon komórkowy ma już 74% Polaków, czyli 28,4 miliona osób. Z kolei 6,6 miliona z nich gra w gry mobilne.
Obecnie gracze najchętniej  wykorzystują podczas gamingu komputery PC (ponad 80%), jednak badanie AVM pokazuje bardzo szybki rozwój i wzrost zainteresowania grami na urządzeniach mobilnych. 
Z raportu BSA Global Software Survey opublikowanego w 2014 roku wynika, że 51 proc. oprogramowania zainstalowanego w Polsce w poprzednim roku nie miało licencji, w porównaniu z 43 proc. w skali ...
Rynek aplikacji i gier mobilnych w 2016 roku będzie wart 44,8 mld dolarów i ponad 80 mld w 2020 roku Rynek aplikacji i gier mobilnych w 2016 roku będzie wart 44,8 mld dolarów i ponad 80 mld w 2020 roku
Według najnowszych prognoz Newzoo, rynek gier i aplikacji mobilnych wygeneruje w 2016 roku przychód na poziomie 44,8 mld dolarów a w 2020 ponad 80 miliardów dolarów.
Według danych przywoływanych przez Urząd Komunikacji Elektronicznej przeciętny aktywny użytkownik w Polsce wysyła 83 SMS-y miesięcznie.

Kalendarz

Podziel się ze mną swoimi uwagami na temat mojego bloga, co Ci się podoba, co Ci się nie podoba, jakie recenzje chciałbyś tu zobaczyć itp.

Kliknij mnie

 

SI, która czyta w myśli

Analiza skanów mózgu pozwoli czytać myśli

O tym, że sztuczna inteligencja może wiele, wie każdy z nas. Ale czytanie myśli? Czy to naprawdę jest możliwe? Naukowcy z Uniwersytetu Carnegie Mellon twierdzą, że tak i nawet są w stanie to udowodnić.

Już widzę kolejki mężczyzn ustawiające się po tę sztuczną inteligencję. Każdy z nich chciałby móc odczytywać myśli swojej wybranki (niektórzy by pozyskać jej względy, inni by mieć święty spokój). Zanim jednak rzucicie wszystko i popędzicie szukać tej SI, ostudzę Wasz zapał i powiem w jaki sposób działa zbudowana przez naukowców sieć neuronowa stanowiąca jej podstawę.
Idea działania jest prosta, SI po prostu analizuje skany mózgu. Już dawno naukowcy dowiedli, że myśli to nic innego jak pobudzanie odpowiednich części mózgu. Wystarczy je tylko odpowiednio zinterpretować. Naukowcy chcą "nakarmić" swoją sieć neuronową obrazami uzyskanymi z rezonansu magnetycznego i w ten sposób nauczyć odkrywania tego, o czym w danym momencie myślała osoba, której mózg poddano badaniu.
Pierwsze doświadczenia wykazały, że zespół był w stanie określić 240 zdarzeń, które pobudziły mózg do aktywności. Zdarzenia te obejmowały wszystko - interakcje z innymi osobami, różne działania fizyczne a nawet interakcje społeczne. Dzięki zrozumieniu tych wyzwalaczy i odpowiedniej interpretacji, algorytmy analizujące obrazy mózgu są w stanie przewidzieć co się myśli w danej chwili. Badacze twierdzą, że na bazie dotychczasowych doświadczeń są w stanie z przewidzieć myśli z dokładnością do 87 procent. Oczywiście mogą też odwrócić ten proces, wiedząc o czym ktoś będzie myślał, mogą określić, które części mózgu zostaną aktywowane.
I teraz pewnie większa część Panów machnęła ręką - bo jak dostarczyć SI skany z rezonansu magnetycznego swoich wybranek? Panowie, cierpliwości. Naukowcy i na to znajdą sposób, dajmy im tylko czas. Pomyślcie za to, o ile uprości się nasze życie.

Znajdziesz mnie:

Sign in with Google+ Subscribe on YouTube