IRISNotes Air 3

Długopis cyfrowy ułatwia życie

Więcej...

Logitech K400 Plus TV

Klawiatura do telewizora...

Więcej...

TP-LINK Archer C5400

Router jak Stonehenge

Więcej...

Natec Turbot

Klawiatura dedykowana Smart TV

Więcej...

Lioncast LK300 RGB

Mechaniczna klawiatura z pełnym podświetleniem

Więcej...

Ciekawe statystyki


Ogólna liczba rejestrowanych domen wzrosła o 11,8 miliona, rodzimy rynek domen z rozszerzeniem .pl nieprzerwanie się kurczy. Według najnowszego raportu NASK liczba nowych rejestracji z końcówką .pl - w ...
Domeny krajowe są popularne w europejskim biznesie. W krajach takich jak Niemcy, Włochy, Francja czy Rosja, liczba stron z adresem zawierającym oznaczenie danego kraju (odpowiednio .de, .it, .fr oraz .ru) urosła pod ...
W naszym kraju telefon komórkowy ma już 74% Polaków, czyli 28,4 miliona osób. Z kolei 6,6 miliona z nich gra w gry mobilne.
Obecnie gracze najchętniej  wykorzystują podczas gamingu komputery PC (ponad 80%), jednak badanie AVM pokazuje bardzo szybki rozwój i wzrost zainteresowania grami na urządzeniach mobilnych. 
Z raportu BSA Global Software Survey opublikowanego w 2014 roku wynika, że 51 proc. oprogramowania zainstalowanego w Polsce w poprzednim roku nie miało licencji, w porównaniu z 43 proc. w skali ...
Rynek aplikacji i gier mobilnych w 2016 roku będzie wart 44,8 mld dolarów i ponad 80 mld w 2020 roku Rynek aplikacji i gier mobilnych w 2016 roku będzie wart 44,8 mld dolarów i ponad 80 mld w 2020 roku
Według najnowszych prognoz Newzoo, rynek gier i aplikacji mobilnych wygeneruje w 2016 roku przychód na poziomie 44,8 mld dolarów a w 2020 ponad 80 miliardów dolarów.
Obecnie, zgodnie ze statystykami podawanymi przez Newzoo, gry są rozrywką już dla przeszło 2,2 miliarda osób, które tylko w zeszłym roku wygenerowały przychód na poziomie 110 miliardów dolarów
Według danych przywoływanych przez Urząd Komunikacji Elektronicznej przeciętny aktywny użytkownik w Polsce wysyła 83 SMS-y miesięcznie.

Kalendarz

Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28

Podziel się ze mną swoimi uwagami na temat mojego bloga, co Ci się podoba, co Ci się nie podoba, jakie recenzje chciałbyś tu zobaczyć itp.

Kliknij mnie

 

Drukowany most dla rowerzystów

Drukowany most dla rowerzystów

Drukarki 3D to uniwersalne narzędzia, które mogą być wykorzystane praktycznie do wszystkiego. Od drukowania precyzyjnych elementów, poprzez domy do części używanych w samolotach. Naukowcy z Uniwersytetu Technologicznego w Eindhoven w Holandii znaleźli kolejne zastosowanie tych urządzeń - drukują konstrukcję mostu.

Materiałem, który specjaliści z Uniwersytetu załadowali do drukarki jest żelbet, coś co od wielu lat stosowane jest w budownictwie, a co nie było jak do tej pory stosowane w drukarkach. Gdy projekt zostanie zakończony będzie to pierwszy żelbetowy most wydrukowany przy pomocy drukarki 3D. Nie będzie to jednak pierwszy most zbudowany przy pomocy takiej maszyny.
Budowa mostu rozpocznie się we wrześniu, ale już teraz rozpoczęto budowę pierwszych betonowych elementów. Aby przekonać inwestorów do wydrukowania mostu naukowcy musieli wykonać jego makietę, która była w stanie utrzymać obciążenie dwóch ton.

csm IMG 6482 528a7e2a9f

 

A dlaczego naukowcy chcą przekonać wszystkich do budowy mostów tą technologią? Czemu nie wlewać betonu do przygotowanej formy? Dlatego, że druk 3D nie oddziaływuje na środowisko. Podczas produkcji betonu uwalnia się CO2, tak więc wyeliminowano jego emisję. Projektanci mają też większą swobodę przy projektowaniu, w końcu drukarka 3D może wytwarzać kształty, które ciężko wyprodukować przy pomocy form. Inną korzyścią jest to, że pręty zbrojeniowe mogą być drukowane w tym samym czasie co betonowe elementy co prowadzi do większej stabilności takich elementów. Niemniej, tak zbudowany most przeznaczony jest do znacznie mniejszych obciążeń - nie nadaje się do budowy na drogach przeznaczonych dla samochodów, ale na mosty dla rowerzystów czy kładki dla pieszych, doskonale się nadaje.

Znajdziesz mnie:

Sign in with Google+ Subscribe on YouTube