Dysk WD My Passport 2TB

Prosty dysk o dużej pojemności

Więcej...

Goclever 3D Printer Invention

Ręczna drukarka 3D dla każdego

Więcej...

Philips 278E8QJAB/00

Krzywy ekran ma swoje plusy

Więcej...

Cooler Master MasterMouse S

Prosta mysz dla graczy

Więcej...

Genesis Radon 600 Virtual 7.1 Headset

Słuchawki z dźwiękiem 7,1

Więcej...

Ciekawe statystyki


Ogólna liczba rejestrowanych domen wzrosła o 11,8 miliona, rodzimy rynek domen z rozszerzeniem .pl nieprzerwanie się kurczy. Według najnowszego raportu NASK liczba nowych rejestracji z końcówką .pl - w ...
W naszym kraju telefon komórkowy ma już 74% Polaków, czyli 28,4 miliona osób. Z kolei 6,6 miliona z nich gra w gry mobilne.
Obecnie gracze najchętniej  wykorzystują podczas gamingu komputery PC (ponad 80%), jednak badanie AVM pokazuje bardzo szybki rozwój i wzrost zainteresowania grami na urządzeniach mobilnych. 
Z raportu BSA Global Software Survey opublikowanego w 2014 roku wynika, że 51 proc. oprogramowania zainstalowanego w Polsce w poprzednim roku nie miało licencji, w porównaniu z 43 proc. w skali ...
Rynek aplikacji i gier mobilnych w 2016 roku będzie wart 44,8 mld dolarów i ponad 80 mld w 2020 roku Rynek aplikacji i gier mobilnych w 2016 roku będzie wart 44,8 mld dolarów i ponad 80 mld w 2020 roku
Według najnowszych prognoz Newzoo, rynek gier i aplikacji mobilnych wygeneruje w 2016 roku przychód na poziomie 44,8 mld dolarów a w 2020 ponad 80 miliardów dolarów.
Według danych przywoływanych przez Urząd Komunikacji Elektronicznej przeciętny aktywny użytkownik w Polsce wysyła 83 SMS-y miesięcznie.

Kalendarz

Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

Podziel się ze mną swoimi uwagami na temat mojego bloga, co Ci się podoba, co Ci się nie podoba, jakie recenzje chciałbyś tu zobaczyć itp.

Kliknij mnie

 

Sztuczne tęczówka reaguje na światło jak prawdziwe oko

Sztuczne tęczówka reaguje na światło jak prawdziwe oko

Ludzkie oko to jeden z najbardziej czułych organów naszego ciała. I chociaż nie potrafi rozróżnić 16 milionów barw, które proponują nam producenci systemów operacyjnych i kart graficznych, to jednak trudno je zastąpić kamerą. Przynajmniej tak było do tej pory.

Wszystko przez to, że tęczówka, w którą wyposażone jest nasze oko może dostosowywać rozmiar źrenicy do ilości światła, które w nie uderza. I to wszystko bez konieczności aktywnego myślenia. Chociaż projektanci kamer wzorują się na oku i budują np. przesłony na wzór biologicznych tęczówek, to trudno jest to zautomatyzować. Naukowcy z University of Technology w Finlandii uważają, że znaleźli na to sposób. Ich sztuczne oko może się automatycznie, samodzielnie dostosowywać do natężenia oświetlenia. Opracowali oni inteligentną przesłonę wykorzystującą światłoczuły ciekłokrystaliczny elastomer. Zastosowali specjalną technikę pozwalającą na dokładne pozycjonowanie molekuł ciekłokrystalicznych w określonym kierunku z dokładnością do kilku picometrów. Jest to podobne rozwiązanie, które pierwotnie stosowano w telewizorach LCD by poprawić kąt widzenia i kontrast. Później została te technika przeniesiona również na smartfony.
Tymczasem fizycznie sztuczna tęczówka wygląda trochę jak soczewka kontaktowa, przy czym jej środek otwiera się i zamyka w zależności od ilości światła, które na nią pada.
Naukowcy mają nadzieję, że ich rozwiązanie uda się przenieść do wszczepialnego urządzenia biomedycznego co pozwoli przywrócić wzrok osobom, które go straciły. Wcześniej jednak muszą poprawić czułość tęczówki, tak by reagowała na mniejsze zmiany w jasności. Chcą też przygotować tę soczewkę do pracy w środowisku wodnym. Krótko mówiąc: tradycyjnie naukowcy coś już mają, musimy jednak jeszcze poczekać, zanim nam to dadzą. Dla naszego dobra.

Znajdziesz mnie:

Sign in with Google+ Subscribe on YouTube