Acer Aspire VX 15

Notebook dla graczy w przystępnej cenie

Więcej...

D-LINK DIR-895L/R AC5300

3-zakresowy router z futurstycznym wyglądem

Więcej...

ADATA SSD SD700

Kieszonkowy dysk SSD

Więcej...

AOC I2781FH

27-calowy monitor dla każdego

Więcej...

TP-LINK AV2000

2-gigabitowe adaptery sieciowe

Więcej...

Ciekawe statystyki


W naszym kraju telefon komórkowy ma już 74% Polaków, czyli 28,4 miliona osób. Z kolei 6,6 miliona z nich gra w gry mobilne.
Obecnie gracze najchętniej  wykorzystują podczas gamingu komputery PC (ponad 80%), jednak badanie AVM pokazuje bardzo szybki rozwój i wzrost zainteresowania grami na urządzeniach mobilnych. 
Z raportu BSA Global Software Survey opublikowanego w 2014 roku wynika, że 51 proc. oprogramowania zainstalowanego w Polsce w poprzednim roku nie miało licencji, w porównaniu z 43 proc. w skali ...
Rynek aplikacji i gier mobilnych w 2016 roku będzie wart 44,8 mld dolarów i ponad 80 mld w 2020 roku Rynek aplikacji i gier mobilnych w 2016 roku będzie wart 44,8 mld dolarów i ponad 80 mld w 2020 roku
Według najnowszych prognoz Newzoo, rynek gier i aplikacji mobilnych wygeneruje w 2016 roku przychód na poziomie 44,8 mld dolarów a w 2020 ponad 80 miliardów dolarów.
Według danych przywoływanych przez Urząd Komunikacji Elektronicznej przeciętny aktywny użytkownik w Polsce wysyła 83 SMS-y miesięcznie.

Kalendarz

Sklep z dronami

Gearbest  promotion

Podziel się ze mną swoimi uwagami na temat mojego bloga, co Ci się podoba, co Ci się nie podoba, jakie recenzje chciałbyś tu zobaczyć itp.

Kliknij mnie

 

Szkoła w Paryżu używa SI do monitorowania skupienia studentów

Sztuczna Inteligencja bada czy uczeń jest skupiony

Każdemu z nas zdarzyło się podczas nudnego wykładu odpłynąć myślami gdzieś w bok. Jeśli ktoś zaprzeczy, to... niech sobie marzy, że tak faktycznie było. Na pokusy rozpraszające narażeni się również uczniowie odrabiający lekcje w domu, bo jak tu robić zadania skoro jest tyle ciekawych rzeczy wokoło. Wiedzą o tym również nauczyciele i wykładowcy, którzy postanowili coś z tym zrobić - powstała aplikacja Nestor wyposażona w Sztuczną Inteligencję.

Jako pierwsi zetknęli się z nią studenci szkoły biznesu we Francji. Bada ona poziom uwagi, śledząc twarz, oczy a nawet to czy bierzemy do ręki telefon. Jeśli student zacznie się rozpraszać, ostrzeże go za pośrednictwem okienka pop-up lub maila. Jest też w stanie przewidzieć, kiedy ponownie nastąpi osłabienie uwagi.
W pierwszej fazie testów, bot będzie używany do badania skupienia studentów z dwóch klas, jak również podczas 30 godzinnego kursu "marketingu ulicznego", który jest prowadzony w ramach kształcenia na odległość. Studenci słuchający wykładów na żywo będą obserwowani przez kamery, które przy pomocy SI będą analizowały czy są zaangażowani czy znudzeni. Dane z programu będą oczywiście przydatne również nauczycielom, którzy będą mogli zmodyfikować swoje wykłady eliminując te ich części, które nudzą słuchaczy.
Marcel Saucet, szef firmy, która stworzyła bota zapewnia, że program nie będzie przechowywał materiału wideo (to jak go nauczyciele będą analizować?), nie pojawią się też w nim reklamy.
Dodam, że wspomniana szkoła biznesu to nie pierwsza uczelnia wykorzystująca SI w ten sposób. Również IE Business School w Madrycie używa specjalnie zaprojektowanego "systemu rozpoznawania emocji" do sprawdzania skupienia uczniów.

Znajdziesz mnie:

Sign in with Google+ Subscribe on YouTube