Genesis Krypton 700

Bardzo kolorowa mysz

Więcej...

Genesis Vanad 750

Mouse bungee godny uwagi

Więcej...

DOD LS475W

Wideorejestrator samochodowy z GPS

Więcej...

Cooler Master MasterMouse S

Prosta mysz dla graczy

Więcej...

Genesis Radon 600 Virtual 7.1 Headset

Słuchawki z dźwiękiem 7,1

Więcej...

Ciekawe statystyki


W naszym kraju telefon komórkowy ma już 74% Polaków, czyli 28,4 miliona osób. Z kolei 6,6 miliona z nich gra w gry mobilne.
Obecnie gracze najchętniej  wykorzystują podczas gamingu komputery PC (ponad 80%), jednak badanie AVM pokazuje bardzo szybki rozwój i wzrost zainteresowania grami na urządzeniach mobilnych. 
Z raportu BSA Global Software Survey opublikowanego w 2014 roku wynika, że 51 proc. oprogramowania zainstalowanego w Polsce w poprzednim roku nie miało licencji, w porównaniu z 43 proc. w skali ...
Rynek aplikacji i gier mobilnych w 2016 roku będzie wart 44,8 mld dolarów i ponad 80 mld w 2020 roku Rynek aplikacji i gier mobilnych w 2016 roku będzie wart 44,8 mld dolarów i ponad 80 mld w 2020 roku
Według najnowszych prognoz Newzoo, rynek gier i aplikacji mobilnych wygeneruje w 2016 roku przychód na poziomie 44,8 mld dolarów a w 2020 ponad 80 miliardów dolarów.
Według danych przywoływanych przez Urząd Komunikacji Elektronicznej przeciętny aktywny użytkownik w Polsce wysyła 83 SMS-y miesięcznie.

Kalendarz

Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Sklep z dronami

Gearbest  promotion

Podziel się ze mną swoimi uwagami na temat mojego bloga, co Ci się podoba, co Ci się nie podoba, jakie recenzje chciałbyś tu zobaczyć itp.

Kliknij mnie

 

Znamy powód nieudanego lądowania europejskiej sondy na marsie

Lądujący na Marsie lądownik

W październiku ubiegłego roku Europejska Agencja Kosmiczna straciła kontakt z lądownikiem ExoMars Schiaparelli, podczas jego lądowania na Marsie. Kilka dni później satelita NASA obserwujący powierzchnię Czerwonej Planety zrobił zdjęcia lądownika. Do tej pory nie znano powodu nieudanego lądowania. W końcu jednak ESA podała przyczynę, która doprowadziła do rozbicia lądownika.

Winowajcom okazały się ekstremalne warunki podchodzenia do lądowania, których nie przewidziano w programie komputera zarządzającego tym etapem lotu. Zawiniła inercyjna jednostka pomiarowa (IMU) zaprojektowana do pomiaru prędkości lądownika. Z powodu usterki przesyłała do komputera błędne dane, w efekcie czego system zrozumiał, że pojazd jest już bardzo blisko powierzchni, albo nawet bezpośrednio na niej. Nie uruchomił więc na czas silników hamujących a to doprowadziło do uderzenia lądownika w powierzchnię Marsa i jego uszkodzenie.
Po zdiagnozowaniu powodu nieudanego lądowania ESA skupiła się na znalezieniu przyczyny usterki (IMU). Szybko wykluczono awarię wewnętrzną, czujnik działał prawidłowo - tak jak został zaprojektowany. Według naukowców badających przyczynę katastrofy, była ona wynikiem "naturalnego zjawiska spowodowanego kombinacją różnych parametrów, które nie zostało prawidłowo przewidziane przed lotem".
Werdykt specjalistów nie oznacza, że to człowiek popełnił błąd. System lądownika został zaprojektowany do obsługi modelowych warunków i prawidłowej pracy wszystkich elementów. Okazało się jednak, że naddźwiękowe warunki lądowania okazały się bardziej dotkliwe niż naukowcy myśleli.
Przygotowany przez komisję badającą przyczynę katastrofy raport zaleca by lądownik ExoMars 2020 miał bardziej solidna konstrukcję, a jego system przewidywał więcej modeli otoczenia. Oczywiście będzie on też poddany bardziej rygorystycznym testom i normom.
W lotach kosmicznych nic niestety nie jest łatwe. Można testować każdy składnik, zbudować wiele modeli, przewidzieć wiele sytuacji, ale gdy ma się do czynienia z nieznanym, nawet najwyższe normy nie pomogą. Można jedynie wyciągać wnioski z błędów i eliminować je w kolejnych projektach.

Znajdziesz mnie:

Sign in with Google+ Subscribe on YouTube