Acer Aspire VX 15

Notebook dla graczy w przystępnej cenie

Więcej...

D-LINK DIR-895L/R AC5300

3-zakresowy router z futurstycznym wyglądem

Więcej...

ADATA SSD SD700

Kieszonkowy dysk SSD

Więcej...

AOC I2781FH

27-calowy monitor dla każdego

Więcej...

TP-LINK AV2000

2-gigabitowe adaptery sieciowe

Więcej...

Ciekawe statystyki


W naszym kraju telefon komórkowy ma już 74% Polaków, czyli 28,4 miliona osób. Z kolei 6,6 miliona z nich gra w gry mobilne.
Obecnie gracze najchętniej  wykorzystują podczas gamingu komputery PC (ponad 80%), jednak badanie AVM pokazuje bardzo szybki rozwój i wzrost zainteresowania grami na urządzeniach mobilnych. 
Z raportu BSA Global Software Survey opublikowanego w 2014 roku wynika, że 51 proc. oprogramowania zainstalowanego w Polsce w poprzednim roku nie miało licencji, w porównaniu z 43 proc. w skali ...
Rynek aplikacji i gier mobilnych w 2016 roku będzie wart 44,8 mld dolarów i ponad 80 mld w 2020 roku Rynek aplikacji i gier mobilnych w 2016 roku będzie wart 44,8 mld dolarów i ponad 80 mld w 2020 roku
Według najnowszych prognoz Newzoo, rynek gier i aplikacji mobilnych wygeneruje w 2016 roku przychód na poziomie 44,8 mld dolarów a w 2020 ponad 80 miliardów dolarów.
Według danych przywoływanych przez Urząd Komunikacji Elektronicznej przeciętny aktywny użytkownik w Polsce wysyła 83 SMS-y miesięcznie.

Kalendarz

Sklep z dronami

Gearbest  promotion

Podziel się ze mną swoimi uwagami na temat mojego bloga, co Ci się podoba, co Ci się nie podoba, jakie recenzje chciałbyś tu zobaczyć itp.

Kliknij mnie

 

Maszyny mogą się już uczyć same od siebie

Maszyny mogą się już uczyć same od siebie

Do tej pory istniały dwa sposoby nauki robota: programowanie poszczególnych kroków przy pomocy różnych języków kodowania albo poprzez ręczne prowadzenie manipulatorów robota i rejestrowanie ich położenia w punktach kontrolnych. Naukowcy z MIT zaproponowali nowy sposób - opracowali metodę, w której robot może uczyć się od innego robota. To początek drogi do Skynetu.

Metoda nazwana przez naukowców C-Learn, została stworzona po to, by umożliwić każdemu, niezależnie od jego wiedzy programistycznej, zaprogramować robota do realizacji wielu zadań. Zamiast jednak naśladować wcześniej pokazane ruchy czy ręcznie kodować jego przesunięcia, C-Learn wymaga jedynie wprowadzenia informacji na temat tego, w jaki sposób robot będzie współdziałał z obsługiwanymi przez siebie obiektami. Nauczony w ten sposób robot będzie mógł przekazać swoją wiedzę innym "kolegom".
Podejście do nauki robota, zaprezentowane przez specjalistów z MIT jest dość ciekawe. Użytkownik ucząc robota wprowadza mu ograniczenia w zakresie ochrony środowiska, dzięki czemu robot nie niszczy wszystkiego czego dotknie. Następnie za pomocą programu CAD użytkownik może stworzyć przykładową cyfrową demonstrację ruchu, coś na wzór tradycyjnego rysowania animacji z kluczowymi klatkami, które zostaną potem automatycznie wypełnione.
Oczywiście to, człowiek ma decydujący głos w kwestii przekazywanej pomiędzy robotami wiedzy. Wszystkie zaplanowane ruchy muszą być zweryfikowane przez ludzkiego operatora. Jednak pierwsze testy pokazały, że robot samodzielnie potrafi zaplanować optymalny ruch w 87,5%. Dopiero interwencja człowieka zwiększa optymalizację do 100%.
Pierwszym robotem, który skorzystał z nowej metody nauczania jest Optimus, dwuramienny robot saperski. Zespół CSAIL nauczył go otwierać drzwi, transportować przedmioty, a nawet wyciągać zawartość słoików. Optimus przekazał potem tę wiedzę innemu robotowi - 180 kilogramowemu Atlasowi.

Znajdziesz mnie:

Sign in with Google+ Subscribe on YouTube