Dysk WD My Passport 2TB

Prosty dysk o dużej pojemności

Więcej...

Goclever 3D Printer Invention

Ręczna drukarka 3D dla każdego

Więcej...

Edimax AC 1200 EW-7822ULC

Adapter WiFI od Edimax

Więcej...

Air Live Smart Home Kit

Podstawa to dom pod kontrolą

Więcej...

Cooler Master Mastermouse Pro L

Tania mysz Pro

Więcej...

Ciekawe statystyki


Ogólna liczba rejestrowanych domen wzrosła o 11,8 miliona, rodzimy rynek domen z rozszerzeniem .pl nieprzerwanie się kurczy. Według najnowszego raportu NASK liczba nowych rejestracji z końcówką .pl - w ...
W naszym kraju telefon komórkowy ma już 74% Polaków, czyli 28,4 miliona osób. Z kolei 6,6 miliona z nich gra w gry mobilne.
Obecnie gracze najchętniej  wykorzystują podczas gamingu komputery PC (ponad 80%), jednak badanie AVM pokazuje bardzo szybki rozwój i wzrost zainteresowania grami na urządzeniach mobilnych. 
Z raportu BSA Global Software Survey opublikowanego w 2014 roku wynika, że 51 proc. oprogramowania zainstalowanego w Polsce w poprzednim roku nie miało licencji, w porównaniu z 43 proc. w skali ...
Rynek aplikacji i gier mobilnych w 2016 roku będzie wart 44,8 mld dolarów i ponad 80 mld w 2020 roku Rynek aplikacji i gier mobilnych w 2016 roku będzie wart 44,8 mld dolarów i ponad 80 mld w 2020 roku
Według najnowszych prognoz Newzoo, rynek gier i aplikacji mobilnych wygeneruje w 2016 roku przychód na poziomie 44,8 mld dolarów a w 2020 ponad 80 miliardów dolarów.
Według danych przywoływanych przez Urząd Komunikacji Elektronicznej przeciętny aktywny użytkownik w Polsce wysyła 83 SMS-y miesięcznie.

Kalendarz

Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Podziel się ze mną swoimi uwagami na temat mojego bloga, co Ci się podoba, co Ci się nie podoba, jakie recenzje chciałbyś tu zobaczyć itp.

Kliknij mnie

 

Tworzenie własnych filmów wewnątrz świata VR

Tworzenie własnych filmów wewnątrz świata VR

Kiedy ktoś mówi o kręceniu filmów VR, wiele osób ma na myśli kręcenie filmów w kącie 360 stopni. Nie każdy jednak faktycznie coś takiego ma na myśli. Pewien programista z Japonii postanowił nakręcić film wewnątrz cyfrowego świata rzeczywistości rozszerzonej.

Swój eksperymentalny projekt nazwał Muro. Pozwala on obsługiwać kamerę wewnątrz środowiska VR. Dzięki temu, nie dość że reżyser może sam wziąć udział w scenie akcji, to jeszcze może ją w nieskończoność powtarzać. Całe rozwiązanie zostało przygotowane w oparciu o Unity3D i dostępne jest na Oculus Rift oraz kontrolerach dotyku.

Pomysł ma szanse na duży sukces. Początkujących filmowców nie stać na drogi sprzęt, na utalentowanych aktorów i podróże do egzotycznych miejsc. Wewnątrz wirtualnej rzeczywistości nie ma z tym problemu. Oczywiście pod warunkiem, że mamy do dyspozycji odpowiednie zasoby cyfrowe. W każdej chwili można też zatrzymać nagrywanie filmu, zrobić sobie dowolnie długą przerwę, zmienić oświetlenie, charakteryzację aktorów itp. A co zrobić jak się coś nie uda? Wystarczy zresetować scenę i zacząć budować ją od nowa.
Przykład filmu prezentuję poniżej. Programista wykorzystał w nim Adama zbiór znaków 3D oraz świat stworzony w Unity w wysokiej rozdzielczości. Według japońskiego specjalisty od VR, narzędzie może teoretycznie współpracować z innymi scenami i postaciami. Jeśli więc macie odpowiednie modele i znacie się trochę na programowaniu możecie zrobić swój własny film nie wychodząc z domu.

Znajdziesz mnie:

Sign in with Google+ Subscribe on YouTube