Dysk WD My Passport 2TB

Prosty dysk o dużej pojemności

Więcej...

Goclever 3D Printer Invention

Ręczna drukarka 3D dla każdego

Więcej...

Philips 278E8QJAB/00

Krzywy ekran ma swoje plusy

Więcej...

Cooler Master MasterMouse S

Prosta mysz dla graczy

Więcej...

Genesis Radon 600 Virtual 7.1 Headset

Słuchawki z dźwiękiem 7,1

Więcej...

Ciekawe statystyki


Ogólna liczba rejestrowanych domen wzrosła o 11,8 miliona, rodzimy rynek domen z rozszerzeniem .pl nieprzerwanie się kurczy. Według najnowszego raportu NASK liczba nowych rejestracji z końcówką .pl - w ...
W naszym kraju telefon komórkowy ma już 74% Polaków, czyli 28,4 miliona osób. Z kolei 6,6 miliona z nich gra w gry mobilne.
Obecnie gracze najchętniej  wykorzystują podczas gamingu komputery PC (ponad 80%), jednak badanie AVM pokazuje bardzo szybki rozwój i wzrost zainteresowania grami na urządzeniach mobilnych. 
Z raportu BSA Global Software Survey opublikowanego w 2014 roku wynika, że 51 proc. oprogramowania zainstalowanego w Polsce w poprzednim roku nie miało licencji, w porównaniu z 43 proc. w skali ...
Rynek aplikacji i gier mobilnych w 2016 roku będzie wart 44,8 mld dolarów i ponad 80 mld w 2020 roku Rynek aplikacji i gier mobilnych w 2016 roku będzie wart 44,8 mld dolarów i ponad 80 mld w 2020 roku
Według najnowszych prognoz Newzoo, rynek gier i aplikacji mobilnych wygeneruje w 2016 roku przychód na poziomie 44,8 mld dolarów a w 2020 ponad 80 miliardów dolarów.
Według danych przywoływanych przez Urząd Komunikacji Elektronicznej przeciętny aktywny użytkownik w Polsce wysyła 83 SMS-y miesięcznie.

Kalendarz

Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

Podziel się ze mną swoimi uwagami na temat mojego bloga, co Ci się podoba, co Ci się nie podoba, jakie recenzje chciałbyś tu zobaczyć itp.

Kliknij mnie

 

Naukowcy symulują w VR ściany przez spinanie mięśni

Fizyczność w VR

Wirtualna rzeczywistość ciągle fascynuje i pobudza do kreatywności. Ciągle też poszukiwane są sposoby lepszej interakcji z cyfrowym światem. O ile wzrok i słuch to zmysły, które można oszukać generując obraz i dźwięk o tyle z dotykiem jest już problem. Naukowcy postanowili więc spróbować innego sposobu - stymulacji mięśni.

Podczas konferencji CHI'17, która odbyła się w Denver, zespół naukowców z Instytutu Hasso-Plattner w Poczdamie zaprezentował rozwiązanie, które może symulować ściany lub ciężkie przedmioty dzięki odpowiednim oddziaływaniom na mięśnie impulsom elektrycznym. Podłączyli oni do przedramion i bicepsów użytkownika elektrody, które automatycznie generują łagodne porażenie prądem, gdy użytkownik ma podnieść lub dotknąć wirtualnego obiektu. Urządzenie generujące te impulsy zostało podłączone do symulatora VR współpracującego z trackerami Samsung GearVR. Impulsy powodują napięcie mięśni, co powoduje takie odczucie, jak gdyby użytkownik podnosił coś ciężkiego lub pchał ścianę. Czyli dokładnie to, o co chodzi.
Tak naprawdę, zaprezentowane rozwiązanie nie jest żadnym novum. Stosowane jest w fizykoterapii, a niektórzy stosują impulsy elektryczne nawet w celach rozrywkowych (np. zespół Teslasuit). Według naukowców, docelowym rozwiązaniem są ubrania ze zintegrowaną elektroniką, które pozwolą użytkownikom w pełni odczuwać fizyczność wirtualnego świata. Na razie, następnym krokiem, który chcą uczynić badacze jest zwiększenie impulsów, tak by odczucia były bardziej fizyczne i oczywiście realistyczne.

Znajdziesz mnie:

Sign in with Google+ Subscribe on YouTube