ICYRaid MB662U3-2S-R1

NAS z ciekawymi rozwiązaniami

Więcej...

JBL E45 BT

Słuchawki bezprzewodowe dla miłośników dobrego brzmienia

Więcej...

Asustor 6102T

NAS dla profesjonalistów

Więcej...

Genesis Neon 350

Słuchawki do graczy

Więcej...

Media-tech MT4060

Wideorejestrator bez wyświetlacza

Więcej...

Ciekawe statystyki


W naszym kraju telefon komórkowy ma już 74% Polaków, czyli 28,4 miliona osób. Z kolei 6,6 miliona z nich gra w gry mobilne.
Obecnie gracze najchętniej  wykorzystują podczas gamingu komputery PC (ponad 80%), jednak badanie AVM pokazuje bardzo szybki rozwój i wzrost zainteresowania grami na urządzeniach mobilnych. 
Z raportu BSA Global Software Survey opublikowanego w 2014 roku wynika, że 51 proc. oprogramowania zainstalowanego w Polsce w poprzednim roku nie miało licencji, w porównaniu z 43 proc. w skali ...
Rynek aplikacji i gier mobilnych w 2016 roku będzie wart 44,8 mld dolarów i ponad 80 mld w 2020 roku Rynek aplikacji i gier mobilnych w 2016 roku będzie wart 44,8 mld dolarów i ponad 80 mld w 2020 roku
Według najnowszych prognoz Newzoo, rynek gier i aplikacji mobilnych wygeneruje w 2016 roku przychód na poziomie 44,8 mld dolarów a w 2020 ponad 80 miliardów dolarów.
Według danych przywoływanych przez Urząd Komunikacji Elektronicznej przeciętny aktywny użytkownik w Polsce wysyła 83 SMS-y miesięcznie.

Kalendarz

Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Sklep z dronami

Gearbest  promotion

Podziel się ze mną swoimi uwagami na temat mojego bloga, co Ci się podoba, co Ci się nie podoba, jakie recenzje chciałbyś tu zobaczyć itp.

Kliknij mnie

 

NASA korzysta z wirtualnej rzeczywistości do trenowania astronautów

NASA korzysta z wirtualnej rzeczywistości do trenowania astronautów

Od pierwszej chwili, gdy człowiek postanowił wznieść się ponad powierzchnię naszej planety, zaczął się zastanawiać, jak najlepiej się do tego przygotować. Najbardziej rygorystycznym ćwiczeniom poddawano oczywiście astronautów, którzy pierwsi zobaczyli co to jest nieważkość i jak się w niej poruszać. Ponieważ w takim stanie spędzają większość czasu na orbicie, muszą się do tego odpowiednio przygotować, co jak wiadomo nie jest łatwe, gdy jest się na powierzchni planety. Dlatego NASA testuje różne techniki, a najnowsza opiera się na wirtualnej rzeczywistości.

Amerykańska Agencja Kosmiczna testowała różne rozwiązania jeśli chodzi o treningi w zerowej grawitacji. Zbudowano specjalną komorę próżniową, kąpano astronautów w basenach, organizowano loty specjalnym samolotem - ogólnie stosowano różne, drogie rozwiązania mające zasymulować środowisko nieważkości. Wirtualna rzeczywistość nie wymaga milionowych nakładów, chociaż trudno powiedzieć, że Epic Games Unreal Engine, które przygotowało środowisko testowe dla astronautów zrobiło to za darmo.
Trening w wirtualnej rzeczywistości, to nie pierwszy projekt NASA wykorzystujący tę technologię. Agencja zorganizowała już programy edukacyjne na pokładzie Międzynarodowej Stacji Kosmicznej, jednak rozwiązanie do treningu Zero-G to coś całkiem innego. Astronauci korzystają z gogli Oculus Rift, kontrolera Vive i słuchawek HTC. Przygotowany układ wykorzystuje specjalną technikę cięcia krawędzi grafiki i symulacji fizyki, aby zwiększyć poczucie uczestniczenia w cyfrowych wydarzeniach. Wszystko zostało przygotowane zgodnie z zasadą - im bardziej realistyczne szkolenie, tym szybciej zareagujesz w krytycznej sytuacji w rzeczywistym świecie. Trening obejmuje różne sytuacje, z którymi astronauci mają do czynienia - np. symulowanie konserwacji. Przy pomocy kontrolera Vive mogą wchodzić w interakcje z obiektami w cyfrowej symulacji. Aby wprowadzić uczucie nieważkości przygotowano specjalny dźwig, który unosi astronautów w powietrze.
Rozwiązanie jest ciągle jeszcze rozwijane, ani NASA, ani Epic Games nie powiedzieli jeszcze ostatniego słowa.

Znajdziesz mnie:

Sign in with Google+ Subscribe on YouTube