Logitech G603 Lightspeed Wireless Gaming Mouse

Ładna i elegancka mysz dla gaczy

Więcej...

ADATA D8000L

Power bank jak lampa

Więcej...

Asustor AS6302T

Ciekawy NAS od Asustor-a

Więcej...

Smartfon i wirtualna rzeczywistość

Jak dobrać telefon do wirtualnej rzeczywistości?

Więcej...

TP-LINK TL-PB20100

Potężny power bank

Więcej...

Ciekawe statystyki


Ogólna liczba rejestrowanych domen wzrosła o 11,8 miliona, rodzimy rynek domen z rozszerzeniem .pl nieprzerwanie się kurczy. Według najnowszego raportu NASK liczba nowych rejestracji z końcówką .pl - w ...
W naszym kraju telefon komórkowy ma już 74% Polaków, czyli 28,4 miliona osób. Z kolei 6,6 miliona z nich gra w gry mobilne.
Obecnie gracze najchętniej  wykorzystują podczas gamingu komputery PC (ponad 80%), jednak badanie AVM pokazuje bardzo szybki rozwój i wzrost zainteresowania grami na urządzeniach mobilnych. 
Z raportu BSA Global Software Survey opublikowanego w 2014 roku wynika, że 51 proc. oprogramowania zainstalowanego w Polsce w poprzednim roku nie miało licencji, w porównaniu z 43 proc. w skali ...
Rynek aplikacji i gier mobilnych w 2016 roku będzie wart 44,8 mld dolarów i ponad 80 mld w 2020 roku Rynek aplikacji i gier mobilnych w 2016 roku będzie wart 44,8 mld dolarów i ponad 80 mld w 2020 roku
Według najnowszych prognoz Newzoo, rynek gier i aplikacji mobilnych wygeneruje w 2016 roku przychód na poziomie 44,8 mld dolarów a w 2020 ponad 80 miliardów dolarów.
Według danych przywoływanych przez Urząd Komunikacji Elektronicznej przeciętny aktywny użytkownik w Polsce wysyła 83 SMS-y miesięcznie.

Kalendarz

Podziel się ze mną swoimi uwagami na temat mojego bloga, co Ci się podoba, co Ci się nie podoba, jakie recenzje chciałbyś tu zobaczyć itp.

Kliknij mnie

 

Technika "czarnej skrzynki" kluczem do nauki SI?

Technika

Edukacja Sztucznej Inteligencji to nie łatwe zadanie. Nawet jeśli przygotuje się dobre algorytmy szkolące, to i tak potrzeba dużo czasu na przekazanie odpowiedniej wiedzy, która pozwoli SI podejmować właściwe decyzje. Pomysł na przyśpieszenie nauki zaprezentowali naukowcy z OpenAI, którzy opracowali strategię Evolution.

Rozwiązanie prezentuje całkiem nowe podejście do nauki sieci neuronowych. Według specjalistów zamiast używać standardowego treningu wzmacniającego, można stworzyć "czarną skrzynkę", która działa w izolacji od sieci neuronowej. Wewnątrz skrzynki działają funkcje optymalizujące, które na żądanie udostępniają sieci odpowiednie informacje. System zaczyna od wielu losowych parametrów, które stopniowo zbliżają się do właściwej odpowiedzi. Dzięki temu można zacząć od miliona wartości, by w końcu zakończyć na jednej, właściwej.

Czarna skrzynka brzmi tajemniczo, ale korzyści są już łatwe do zrozumienia. Technika ta eliminuje wiele tradycyjnych kroków w szkoleniu sieci neuronowych, dzięki czemu będą one łatwiejsze do wdrożenia a jednocześnie będą szybciej działały. Można też łatwiej zoptymalizować obciążenie poszczególnych rdzeni procesora lub procesorów. Testy pokazały, że duży superkomputer z 1440 rdzeniami mógł rozwiązać zadany problem w 10 minut, podczas gdy przy standardowym podejściu zajęło mu to 10 godzin.
Oczywiście, zanim czarna skrzynka wejdzie jako standardowa metoda do nauki SI, minie trochę czasu. Jednak praktyczne implikacje zastosowania tego rozwiązania są oczywiste - projektanci sieci neuronowych będą mogli więcej czasu spędzać na ich ulepszaniu zamiast na ich nauczaniu. W końcu będziemy mogli zobaczyć roboty, które bardzo szybko będą mogły dostosowywać się do nowych zadań i same będą mogły uczyć się na błędach.

Znajdziesz mnie:

Sign in with Google+ Subscribe on YouTube