Philips 4K UHD LCD 27"

Dobry monitor z rozdzielczością 4K

Więcej...

Edimax N300

Mały, bardzo mały stacjonarny router

Więcej...

Navitel E500

Mała i tania nawigacja dla każdego

Więcej...

AOC U2879VF

Monitor 28" do codziennych zastosowań

Więcej...

Zalman ZM-VE350

Solidna obudowa na dyski 2.5"

Więcej...

Ciekawe statystyki


W naszym kraju telefon komórkowy ma już 74% Polaków, czyli 28,4 miliona osób. Z kolei 6,6 miliona z nich gra w gry mobilne.
Obecnie gracze najchętniej  wykorzystują podczas gamingu komputery PC (ponad 80%), jednak badanie AVM pokazuje bardzo szybki rozwój i wzrost zainteresowania grami na urządzeniach mobilnych. 
Z raportu BSA Global Software Survey opublikowanego w 2014 roku wynika, że 51 proc. oprogramowania zainstalowanego w Polsce w poprzednim roku nie miało licencji, w porównaniu z 43 proc. w skali ...
Rynek aplikacji i gier mobilnych w 2016 roku będzie wart 44,8 mld dolarów i ponad 80 mld w 2020 roku Rynek aplikacji i gier mobilnych w 2016 roku będzie wart 44,8 mld dolarów i ponad 80 mld w 2020 roku
Według najnowszych prognoz Newzoo, rynek gier i aplikacji mobilnych wygeneruje w 2016 roku przychód na poziomie 44,8 mld dolarów a w 2020 ponad 80 miliardów dolarów.
Według danych przywoływanych przez Urząd Komunikacji Elektronicznej przeciętny aktywny użytkownik w Polsce wysyła 83 SMS-y miesięcznie.

Kalendarz

Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Podziel się ze mną swoimi uwagami na temat mojego bloga, co Ci się podoba, co Ci się nie podoba, jakie recenzje chciałbyś tu zobaczyć itp.

Kliknij mnie

 

Sklep muzyczny

Drukarki 3D a prawa autorskie

I znów wracam do drukarek 3D, tym razem w związku z problemem, który zaczął się coraz częściej pojawiać się przy drukowaniu różnego rodzaju elementów. Zapewne żaden z projektantów drukarek 3D nie zastanawiał się nad tym, co zrobić z prawami autorskimi kopiowanych przedmiotów lub wzorów umieszczanych na drukowanych przy pomocy drukarki własnych projektach.

Sprawa praw autorskich i płynących z nich korzyści wypłynęła przy okazji projektu Fernando Sosy, który zaprojektował własną stację dokująca do iPhona i opatrzył ją mieczami, które swoim wzorem nawiązywały do filmu Gra o Tron. Stacje sprzedawały się bardzo dobrze, do czasu aż nie odezwało się HBO. Powołując się na prawa autorskie zażądało wycofania produktu ze sprzedaży.
Sosa jest to przykładem rosnącej liczby projektantów, którzy korzystając z drukarek 3D, umieszczają na swoich produktach znaki kojarzące się z różnymi znanymi filmami, książkami, obrazami itp.
Drukarki 3D tanieją, stają się coraz bardziej popularne, w sieci można znaleźć sporo darmowych projektów, które można wykorzystać drukując pożądane przez siebie przedmioty. Przykładowo na jednej stronie z takimi plikami naliczyłem prawie 20 różnych modeli związanych z Gwiezdnymi wojnami. Co powiedziałby Lucas Arts gdybym je drukował i rozdawał (za np. zwrot kosztów) znajomym?
O tym, że problem staje się poważny świadczą liczby związane ze sprzedażą drukarek 3D. W tym roku rynek tych urządzeń szacuje się na 2.2 miliardów dolarów. W roku 2021 będzie to już 10.8 miliardów.
Niektóre firmy, takie jak np. LEGO dopuszczają możliwość drukowania własnych klocków aby wzbogacić posiadane przez siebie zestawy. Przedstawiciel LEGO nie widzi w tym problemu, pod warunkiem, że drukowane klocki nie będą sprzedawane. Podobnie postąpiła Nokia, która na zamówienie drukowała obudowy do swojego smartfonu Lumia 820. John Kneeland z Nokii na swoim blogu napisał: „Chcesz telefon świecący w ciemności, wodoodporny, z wbudowanym otwieraczem do butelek i ładowarkę na baterie słoneczne? Ktoś może ci go zbudować albo sam sobie go wydrukujesz”.
Pytanie czy wszyscy będą mieli takie podejście. I jak długo.

Komentarze zostały wyłączone

Znajdziesz mnie:

Sign in with Google+ Subscribe on YouTube