Lenovo ThinkPad T480S

Mały komputer biznesowy

Więcej...

Goclever Sound Tube Rocket

Rakietowy głośnik

Więcej...

Genesis Neon 360

Wibrujące słuchawki dla graczy

Więcej...

Vordon DVR-195

Kamera i lusterko w jednym

Więcej...

Tenda Nova MW3

Router do sieć mesh

Więcej...

Ciekawe statystyki


61% firm odnotowało co najmniej jeden incydent związany z nieuprawnionym dostępem do danych z poziomu urządzeń drukujących
2.57 mln domen z końcówką pl jest utrzymywanych w Polsce
Obecnie gracze najchętniej  wykorzystują podczas gamingu komputery PC (ponad 80%), jednak badanie AVM pokazuje bardzo szybki rozwój i wzrost zainteresowania grami na urządzeniach mobilnych. 
Z raportu BSA Global Software Survey opublikowanego w 2014 roku wynika, że 51 proc. oprogramowania zainstalowanego w Polsce w poprzednim roku nie miało licencji, w porównaniu z 43 proc. w skali ...
Z najnowszych badań przeprowadzonych na próbie ponad 600 tys. serwisów WWW wynika, że 41% z nich odwiedzanych jest spoza terytorium Polski
Obecnie, zgodnie ze statystykami podawanymi przez Newzoo, gry są rozrywką już dla przeszło 2,2 miliarda osób, które tylko w zeszłym roku wygenerowały przychód na poziomie 110 miliardów dolarów
W 2016 roku aż 43 % ankietowanych uważało, że zakupy w internecie są ryzykowne. Rok później liczba ta spadła do 38 %,

Kalendarz

Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Podziel się ze mną swoimi uwagami na temat mojego bloga, co Ci się podoba, co Ci się nie podoba, jakie recenzje chciałbyś tu zobaczyć itp.

Kliknij mnie

 

Komputer po raz kolejny wygrywa w szachy

Pojedynek AlpaGo vs Lee Sedol

Od czasu gdy Deep Blue pokonał w meczu szachowym Gariego Kasparowa, pojedynki szachowe człowiek - maszyna nie cieszą się już takim powodzeniem. I to w zasadzie nic dziwnego biorąc pod uwagę, że maszyny nie chcą oddać palmy zwycięstwa.

Przygotowana przez Google sztuczna inteligencja nazwana Deepmind, osadzona w komputerze AlphaGo, po raz kolejny zwyciężyła w meczu z organicznym przeciwnikiem. Na szczęście, przedstawiciel ludzkości nie uległ łatwo zmuszając maszynę do pracy w godzinach nadliczbowych. Szachowy mistrz świata Lee Sedol z Korei Południowej po kilku godzinach planowania strategii, ruchów i zasadzek, poddał się przyznając się do porażki. Był to już drugi z pięciu meczy przewidzianych w pojedynku. Co ciekawe, AlphaGo potrzebuje jeszcze tylko jednego zwycięstwa by zdobyć tytuł mistrza i należnej temu tytułowi nagrody miliona dolarów.
Już pierwsze zwycięstwa SI Google, zanim zorganizowano mistrzowski turniej, dały do myślenia wielu znawcom szachów. W swych pierwszych meczach AlphaGo pokonał mistrzów Europy, ale wiele osób zakładało, że mistrz świata klasy Lee Sedola (18 razy wygrywał mistrzostwa świata) będzie dla maszyny większym wyzwaniem. Sam mistrz zakładał, że wygra mecze 5:0 lub 4:1. A tymczasem AlphaGo szybko wyprowadził go z błędu zmuszając do intensywnego myślenia i w końcu do poddania się.
Pojedynek transmitowany przez Google w Internecie oglądało 90 tysięcy osób. Chińskie i koreańskie media przygotowały specjalne audycje i kanały poświęcone temu wydarzeniu. I jak nietrudno się domyślić w tej chwili emocje są ogromne. Lee musi wygrać ostatnie trzy mecze by utrzymać tytuł i zgarnąć nagrodę.
Jeśli AlphaGo wygra, nagroda ma być przekazana na cele charytatywne. Dlatego ja trzymam kciuki za SI. Najbliższy mecz w najbliższą sobotę.

Komentarze   

# Ewaryst 2016-03-11 15:43
Sztuczna inteligencja napisałaby ten artykuł lepiej. W jaką grę oni grali?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
# BT 2016-03-12 02:12
Może i napisałaby lepiej - masz możliwośc, by to sprawdzic? A grali w szachy
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
# Gracz 2016-03-16 00:29
Ta gra nazywa się "go" i ma z szachami tyle wspólnego co kot z mikrofalówką ._. Jak można popełniać tak karygodny błąd w artykule...
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować

Znajdziesz mnie:

Sign in with Google+ Subscribe on YouTube