Logitech G603 Lightspeed Wireless Gaming Mouse

Ładna i elegancka mysz dla gaczy

Więcej...

ADATA D8000L

Power bank jak lampa

Więcej...

Asustor AS6302T

Ciekawy NAS od Asustor-a

Więcej...

Smartfon i wirtualna rzeczywistość

Jak dobrać telefon do wirtualnej rzeczywistości?

Więcej...

TP-LINK TL-PB20100

Potężny power bank

Więcej...

Ciekawe statystyki


Ogólna liczba rejestrowanych domen wzrosła o 11,8 miliona, rodzimy rynek domen z rozszerzeniem .pl nieprzerwanie się kurczy. Według najnowszego raportu NASK liczba nowych rejestracji z końcówką .pl - w ...
W naszym kraju telefon komórkowy ma już 74% Polaków, czyli 28,4 miliona osób. Z kolei 6,6 miliona z nich gra w gry mobilne.
Obecnie gracze najchętniej  wykorzystują podczas gamingu komputery PC (ponad 80%), jednak badanie AVM pokazuje bardzo szybki rozwój i wzrost zainteresowania grami na urządzeniach mobilnych. 
Z raportu BSA Global Software Survey opublikowanego w 2014 roku wynika, że 51 proc. oprogramowania zainstalowanego w Polsce w poprzednim roku nie miało licencji, w porównaniu z 43 proc. w skali ...
Rynek aplikacji i gier mobilnych w 2016 roku będzie wart 44,8 mld dolarów i ponad 80 mld w 2020 roku Rynek aplikacji i gier mobilnych w 2016 roku będzie wart 44,8 mld dolarów i ponad 80 mld w 2020 roku
Według najnowszych prognoz Newzoo, rynek gier i aplikacji mobilnych wygeneruje w 2016 roku przychód na poziomie 44,8 mld dolarów a w 2020 ponad 80 miliardów dolarów.
Według danych przywoływanych przez Urząd Komunikacji Elektronicznej przeciętny aktywny użytkownik w Polsce wysyła 83 SMS-y miesięcznie.

Kalendarz

Podziel się ze mną swoimi uwagami na temat mojego bloga, co Ci się podoba, co Ci się nie podoba, jakie recenzje chciałbyś tu zobaczyć itp.

Kliknij mnie

 

Eyeriss pozwoli wykorzystać sieci neuronowe w smartfonach

Sztuczna Inteligencja

Zastanawialiście się kiedyś dlaczego w urządzeniach mobilnych nie zastosowano jeszcze sieci neuronowych? Pisałem niedawno, że powoli zmierzamy w tym kierunku, biorąc jednak pod uwagę prędkość rozwoju technologicznego smartfonów i tabletów, już dawno sieci neuronowe powinny wspierać nas podczas obsługi tych urządzeń. Jednak taka sieć wymaga sporej mocy obliczeniowej, a tym samym procesora, który w czasie pracy zużywa sporo energii. W przypadku tabletów i smartfonów spowodowałoby ich krótką, bardzo krótką pracę. Jest jednak nadzieja...

Naukowcy z MIT opracowali procesor, który dzięki niskiemu poborowi mocy może być wykorzystany właśnie w urządzeniach mobilnych. Jego 168 rdzeni zużywa.... 10x mniej energii niż stosowane do tej pory w telefonach procesory graficzne. Jego zastosowanie nie spowoduje więc drastycznego spadku wydajności baterii, a moc jaką oferuje w zupełności wystarczy do uruchomienia inteligentnych programów.
Zaletą Eyeriss, bo tak nazwano ten procesor, jest uniknięcie wymiany danych gdy jest to możliwe. Każdy z rdzeni ma swoją własną pamięć, a kiedy potrzeba kompresuje dane zmniejszając ilość swojej pracy do minimum. Sąsiadujące ze sobą rdzenie mogą komunikować się ze sobą bezpośrednio, nie ma więc potrzeby korzystania z centralnego źródła, jakim jest pamięć główna. Dodatkowo, specjalny obwód zarządza pracą rdzeni, przydzielając im zadania w taki sposób, by wymiana danych była maksymalnie zminimalizowana.
Naukowcy nie ujawnili niestety kiedy Eyeriss trafi do produkcji i pierwszych urządzeń. Niemniej możliwości jakie się otworzyły przed urządzeniami mobilnymi są tak duże, że nie zabraknie chętnych do wdrożenia procesora do produkcji i montażu w tabletach czy smartfonach.

Znajdziesz mnie:

Sign in with Google+ Subscribe on YouTube