Logitech G603 Lightspeed Wireless Gaming Mouse

Ładna i elegancka mysz dla gaczy

Więcej...

ADATA D16750

Pancerny power bank

Więcej...

Genesis Rhod 220

Ciekawa, prosta klawiatura dla graczy

Więcej...

Smartfon i wirtualna rzeczywistość

Jak dobrać telefon do wirtualnej rzeczywistości?

Więcej...

TP-LINK NC450 HD Pan/Tilt WiFi

Bezprzewodowa kamera do monitoringu

Więcej...

Ciekawe statystyki


Ogólna liczba rejestrowanych domen wzrosła o 11,8 miliona, rodzimy rynek domen z rozszerzeniem .pl nieprzerwanie się kurczy. Według najnowszego raportu NASK liczba nowych rejestracji z końcówką .pl - w ...
W naszym kraju telefon komórkowy ma już 74% Polaków, czyli 28,4 miliona osób. Z kolei 6,6 miliona z nich gra w gry mobilne.
Obecnie gracze najchętniej  wykorzystują podczas gamingu komputery PC (ponad 80%), jednak badanie AVM pokazuje bardzo szybki rozwój i wzrost zainteresowania grami na urządzeniach mobilnych. 
Z raportu BSA Global Software Survey opublikowanego w 2014 roku wynika, że 51 proc. oprogramowania zainstalowanego w Polsce w poprzednim roku nie miało licencji, w porównaniu z 43 proc. w skali ...
Rynek aplikacji i gier mobilnych w 2016 roku będzie wart 44,8 mld dolarów i ponad 80 mld w 2020 roku Rynek aplikacji i gier mobilnych w 2016 roku będzie wart 44,8 mld dolarów i ponad 80 mld w 2020 roku
Według najnowszych prognoz Newzoo, rynek gier i aplikacji mobilnych wygeneruje w 2016 roku przychód na poziomie 44,8 mld dolarów a w 2020 ponad 80 miliardów dolarów.
Według danych przywoływanych przez Urząd Komunikacji Elektronicznej przeciętny aktywny użytkownik w Polsce wysyła 83 SMS-y miesięcznie.

Kalendarz

Podziel się ze mną swoimi uwagami na temat mojego bloga, co Ci się podoba, co Ci się nie podoba, jakie recenzje chciałbyś tu zobaczyć itp.

Kliknij mnie

 

Harvard chce lepiej poznać ludzki mózg by budować lepszą SI

Sztuczna inteligencja

Od sztuczne inteligencji nie uciekniemy. Prędzej czy później ktoś zbuduje komputer zdolny samodzielnie uczyć się i podejmować decyzje. Kto pierwszy to zrobi zyska nie tylko sławę, ale i duże pieniądze. Dlatego niektórzy już teraz planują duże wydatki, by potem zebrać śmietankę. Jednym z nich jest Uniwersytet Harvard, który chce przeznaczyć 28 milionów euro na rozwój sztucznej inteligencji.

Wspomniana kwota ma być podzielona na 3 wydziały (Harvard's John A. Paulson School of Engineering and Applied Sciences (SEAS), Center for Brain Science (CBS) and the Department of Molecular and Cellular Biology), a pieniądze mają pochodzić z Intelligence Advanced Research Projects Activity (IARPA). W ramach projektu przedstawiciele trzech wydziałów uniwersytetu rozpoczną badania ludzkiego mózgu, po to, by odkryć dzięki czemu możemy się tak szybko uczyć. Jak do tej pory żadna SI nie prześcignęła człowieka w prędkości nauki. Nam wystarczy analiza jednego co najwyżej kilku zdjęć by na kolejnych zidentyfikować określony obiekt, SI potrzebuje do tego tysięcy próbek. Naukowcy mają rejestrować to co dzieje się w korze mózgowej odpowiedzialnej za wzrok. Muszą zbadać, jak neurony przekazują informacje, a następnie przenieść ten mechanizm do sztucznego mózgu.
Jest to ambitny projekt ale też naukowcy nie mają złudzeń, że czeka ich łatwe zadanie. Zwłaszcza, że czeka ich zgromadzenie i analiza olbrzymiej ilości danych. Szacunkowe obliczenia wykazały, że cały projekt zgromadzi ponad petabajt danych (bardziej obrazowo: 1.6 mln płyt CD). Sponsorzy projektu liczą, że badania naukowców doprowadzą również do opracowania nowych rozwiązań w informatyce - przechowywania danych, zarządzania dużymi bazami danych i przyspieszeniem ich przetwarzania.

Kiedy poznamy pierwsze efekty ich pracy? Pewnie najwczesniej za 2-3 lata.

Podobne artykuły

Znajdziesz mnie:

Sign in with Google+ Subscribe on YouTube