Acer Aspire VX 15

Notebook dla graczy w przystępnej cenie

Więcej...

D-LINK DIR-895L/R AC5300

3-zakresowy router z futurstycznym wyglądem

Więcej...

ADATA SSD SD700

Kieszonkowy dysk SSD

Więcej...

AOC I2781FH

27-calowy monitor dla każdego

Więcej...

TP-LINK AV2000

2-gigabitowe adaptery sieciowe

Więcej...

Ciekawe statystyki


W naszym kraju telefon komórkowy ma już 74% Polaków, czyli 28,4 miliona osób. Z kolei 6,6 miliona z nich gra w gry mobilne.
Obecnie gracze najchętniej  wykorzystują podczas gamingu komputery PC (ponad 80%), jednak badanie AVM pokazuje bardzo szybki rozwój i wzrost zainteresowania grami na urządzeniach mobilnych. 
Z raportu BSA Global Software Survey opublikowanego w 2014 roku wynika, że 51 proc. oprogramowania zainstalowanego w Polsce w poprzednim roku nie miało licencji, w porównaniu z 43 proc. w skali ...
Rynek aplikacji i gier mobilnych w 2016 roku będzie wart 44,8 mld dolarów i ponad 80 mld w 2020 roku Rynek aplikacji i gier mobilnych w 2016 roku będzie wart 44,8 mld dolarów i ponad 80 mld w 2020 roku
Według najnowszych prognoz Newzoo, rynek gier i aplikacji mobilnych wygeneruje w 2016 roku przychód na poziomie 44,8 mld dolarów a w 2020 ponad 80 miliardów dolarów.
Według danych przywoływanych przez Urząd Komunikacji Elektronicznej przeciętny aktywny użytkownik w Polsce wysyła 83 SMS-y miesięcznie.

Kalendarz

Sklep z dronami

Gearbest  promotion

Podziel się ze mną swoimi uwagami na temat mojego bloga, co Ci się podoba, co Ci się nie podoba, jakie recenzje chciałbyś tu zobaczyć itp.

Kliknij mnie

 

Archeolodzy mają nowe narzędzia do badania artefaktów

Indiana Jones - duże zdjęcie

Praca archeologa najczęściej kojarzy się nam z piaskiem, łopatką i miotełką, którą delikatnie odsłania znalezione ruiny czy artefakty. Mało kto jednak wie, że archeolodzy też korzystają z najnowocześniejszych rozwiązań techniki. Ostatnio wzbogacili się o nowy skaner do badana znalezisk.

Skaner został skonstruowany w ramach projektu Presious finansowanego ze środków Unii Europejskiej. W ramach tego projektu rozwijane są narzędzia programowe, które mają pomóc w badaniach nad artefaktami. Jedno z narzędzi skanuje kamienne przedmioty i analizując odkryte na nich ślady erozji określa ich wiek. Inne skanuje znalezione fragmenty przestrzennie, po czym dopasowuje je do siebie jak puzzle 3D. Kolejne narzędzie wypełnia luki w symetrycznych obiektach, jeśli nie znaleziono elementów, którymi można je wypełnić.
Według naukowców, którzy opracowali to oprogramowanie, możliwości jakie oferują te programy wynikają z rozwoju skanowania predykcyjnego. Technika ta może być z powodzeniem zastosowana do istniejących już repozytoriów cyfrowych znalezionych do tej pory artefaktów.
Najważniejsze jednak jest to, że narzędzia te archeolodzy mogą pobrać za darmo.

Znajdziesz mnie:

Sign in with Google+ Subscribe on YouTube