Philips 4K UHD LCD 27"

Dobry monitor z rozdzielczością 4K

Więcej...

Edimax N300

Mały, bardzo mały stacjonarny router

Więcej...

Navitel E500

Mała i tania nawigacja dla każdego

Więcej...

AOC U2879VF

Monitor 28" do codziennych zastosowań

Więcej...

Zalman ZM-VE350

Solidna obudowa na dyski 2.5"

Więcej...

Ciekawe statystyki


W naszym kraju telefon komórkowy ma już 74% Polaków, czyli 28,4 miliona osób. Z kolei 6,6 miliona z nich gra w gry mobilne.
Obecnie gracze najchętniej  wykorzystują podczas gamingu komputery PC (ponad 80%), jednak badanie AVM pokazuje bardzo szybki rozwój i wzrost zainteresowania grami na urządzeniach mobilnych. 
Z raportu BSA Global Software Survey opublikowanego w 2014 roku wynika, że 51 proc. oprogramowania zainstalowanego w Polsce w poprzednim roku nie miało licencji, w porównaniu z 43 proc. w skali ...
Rynek aplikacji i gier mobilnych w 2016 roku będzie wart 44,8 mld dolarów i ponad 80 mld w 2020 roku Rynek aplikacji i gier mobilnych w 2016 roku będzie wart 44,8 mld dolarów i ponad 80 mld w 2020 roku
Według najnowszych prognoz Newzoo, rynek gier i aplikacji mobilnych wygeneruje w 2016 roku przychód na poziomie 44,8 mld dolarów a w 2020 ponad 80 miliardów dolarów.
Według danych przywoływanych przez Urząd Komunikacji Elektronicznej przeciętny aktywny użytkownik w Polsce wysyła 83 SMS-y miesięcznie.

Kalendarz

Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Podziel się ze mną swoimi uwagami na temat mojego bloga, co Ci się podoba, co Ci się nie podoba, jakie recenzje chciałbyś tu zobaczyć itp.

Kliknij mnie

 

Sklep muzyczny

Kilka naukowych ciekawostek

Mysz - duże zdjęcie

Serfując po sieci znalazłem kilka opisów przedstawiających prace naukowców, którzy wykorzystują w swych badaniach najnowsze osiągnięcia techniki oraz... gier komputerowych. I oczywiście postanowiłem się nimi z Wami podzielić. Oto pierwsza partia.

Zacznijmy od wykorzystania wirtualnej rzeczywistości w badaniach nad Alzheimerem. Na taki pomysł wpadli naukowcy z Janelia Research Campus, którzy zafundowali swoim myszom Oculus Rift. No, może nie dokładnie bo myszy raczej nie założą takiego zestawu, co najwyżej spróbują go zjeść. Zbudowali jednak symulator ze ścianami, które myszy mogą dotykać swoimi wąsami. Obrazy wyświetlane na ścianach zmieniają się symulując poruszanie się myszy po labiryncie lub małej kulistej bieżni.
Oczywiście nie zrobiono tego po to, by dostarczyć myszom rozrywkę lub by dbać o ich kondycję. naukowcy chcą obserwować jak mózg ssaka reaguje na zmieniające się warunki, jak znajduje nowe trasy i tworzy wspomnienia. Mają nadzieję, że poprzez lepsze zrozumienie sposobu w jaki powstają wspomnienia zrozumieją choroby związane z utratą pamięci - takie jak np. choroba Alzheimera.

Kolejną ciekawostką jest wykorzystanie gier przez naukowców do analizy sposobu, w jaki patrzą kameleony. Wydawałoby się że kameleon i gry komputerowe to rzeczy, których nie da się połączyć. Nie każdy jednak wie, że oczy kameleona poruszają się niezależnie od siebie, a to jak nietrudno się domyślić jest wydajniejszym sposobem obserwacji. I to właśnie postanowili zbadać izraelscy naukowcy, którzy przygotowali specjalne oprogramowanie dedykowane kameleonom. Przygotowana dla gadów gra składa się z wielu linii, które jaszczury mają śledzić swoim wzrokiem. I oczywiście mają to robić każdym okiem niezależnie - muszą patrzeć na dwa obiekty jednocześnie. Naukowcy badają ich zdolność skupienia się na jednoczesnej, niezależnej obserwacji dwóch obiektów.

180463083

Wyniki badań pozwolą nie tylko zrozumieć biologię tych zwierząt, ale pomogą usprawnić koordynowanie sterowanie robotem wyposażonym w kilka kamer. Ma to poprawić ich percepcję i refleks.
Ja jednak nie wyobrażam sobie bym miał obserwować to co się dzieje w grze każdym okiem osobno.

Znajdziesz mnie:

Sign in with Google+ Subscribe on YouTube