Philips 4K UHD LCD 27"

Dobry monitor z rozdzielczością 4K

Więcej...

Edimax N300

Mały, bardzo mały stacjonarny router

Więcej...

Navitel E500

Mała i tania nawigacja dla każdego

Więcej...

AOC U2879VF

Monitor 28" do codziennych zastosowań

Więcej...

Zalman ZM-VE350

Solidna obudowa na dyski 2.5"

Więcej...

Ciekawe statystyki


W naszym kraju telefon komórkowy ma już 74% Polaków, czyli 28,4 miliona osób. Z kolei 6,6 miliona z nich gra w gry mobilne.
Obecnie gracze najchętniej  wykorzystują podczas gamingu komputery PC (ponad 80%), jednak badanie AVM pokazuje bardzo szybki rozwój i wzrost zainteresowania grami na urządzeniach mobilnych. 
Z raportu BSA Global Software Survey opublikowanego w 2014 roku wynika, że 51 proc. oprogramowania zainstalowanego w Polsce w poprzednim roku nie miało licencji, w porównaniu z 43 proc. w skali ...
Rynek aplikacji i gier mobilnych w 2016 roku będzie wart 44,8 mld dolarów i ponad 80 mld w 2020 roku Rynek aplikacji i gier mobilnych w 2016 roku będzie wart 44,8 mld dolarów i ponad 80 mld w 2020 roku
Według najnowszych prognoz Newzoo, rynek gier i aplikacji mobilnych wygeneruje w 2016 roku przychód na poziomie 44,8 mld dolarów a w 2020 ponad 80 miliardów dolarów.
Według danych przywoływanych przez Urząd Komunikacji Elektronicznej przeciętny aktywny użytkownik w Polsce wysyła 83 SMS-y miesięcznie.

Kalendarz

Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Podziel się ze mną swoimi uwagami na temat mojego bloga, co Ci się podoba, co Ci się nie podoba, jakie recenzje chciałbyś tu zobaczyć itp.

Kliknij mnie

 

Sklep muzyczny

Crabster – podwodny robot do badania dna i wraków

Robot zawsze mnie pasjonowały, zawsze chciałem mieć swojego własnego mechanicznego konstrukta. A teraz jak jestem już stary i zniedołężniały chciałbym, żeby taki robot za mnie zmywał, sprzątał, robił zakupy … a ja bym leżał do góry brzuchem i wydawał mu polecenia. Wróćmy jednak na ziemię, a nawet głębiej. Zejdźmy na dno oceanów –oczywiście z robotem.

Dna oceanów zawsze były dla ludzi zagadką i podobnie jak Kosmos przyzywał żądnych wiedzy eksploratorów. O tym co możemy znaleźć na jego dnie fantazjowali pisarze (wystarczy wspomnieć Juliusza Verne) i scenarzyści filmowi. Już w XIX wieku podejmowano pierwsze próby zejścia pod wodę i sprawdzenia kto lub co zamieszkuje głębiny. Dopiero jednak w XX wieku zbudowano pierwsze batyskafy, które pozwoliły zejść na głębność setek a nawet tysięcy metrów pod poziom wody. Dziś możemy już nie tylko opuścić ludzi – zawsze to jest jakieś ryzyko – ale również roboty, które za nas spenetrują dno czy spoczywające tam wraki. Jednym z takich robotów jest Crabster – mechanizm wzorowany na przemierzających dna oceanów krabach.
Robot ma sześć nóg, które oprócz stabilnej i pewnej pozycji dla robota oferują również inne zalety. Otóż taka budowa chroni przed wzbudzaniem przez silniki napędowe pyłu z dna morskiego, która w naturalny sposób utrudnia widoczność. Dodatkowo, taka konstrukcja umożliwia przyjęcie różnych postaw odpornych na silne prądy, które występują w niektórych miejscach.
Robot opuszczany jest do wody przy pomocy dźwigu, cały czas jest też połączony z jednostką macierzystą przy pomocy „pępowiny” – przewodów, które dostarczają do niego energię oraz sygnały sterujące. Konstruktorzy z Korea Institute of Ocean Science and Technology (KIOST) zapowiadają, że kolejna wersja Crabstera będzie miała chowane nogi i w razie potrzeby będzie mógł nie tylko chodzić, ale i pływać. Poniżej zamieszczam filmik prezentujący robota w całej okazałości.

Crabster jest kontrolowany przez czterech operatowi, którzy zarządzają m.in. 10-cioma kamerami, światłem, sonarem itp. W razie potrzeby przednie nogi mogą być użyte w charakterze broni, lub jako chwytaki pozwalające na podnoszenie i manipulowanie przedmiotami, które później będą chowane we wnętrzu robota. W swoim dziewiczym rejsie Crabster zszedł na dno na głębokość 200 metrów. I wrócił.

Komentarze zostały wyłączone

Znajdziesz mnie:

Sign in with Google+ Subscribe on YouTube