Tribe Gwiezdne wojny Pop Darth Vader

Słuchawki dla fanów Gwiezdnych wojen

Więcej...

Sennheiser IE 800 S

Słuchawki dla smakoszy

Więcej...

Sennheiser GSP 600

Gamingowe słuchawki dla wymagających

Więcej...

Natec Firefly Pro

Lampka inna niż reszta

Więcej...

Sennheiser Momentum Free In-Ear Wireless

Świetne, rewelacyjne, niesamowite

Więcej...

Ciekawe statystyki


61% firm odnotowało co najmniej jeden incydent związany z nieuprawnionym dostępem do danych z poziomu urządzeń drukujących
Ogólna liczba rejestrowanych domen wzrosła o 11,8 miliona, rodzimy rynek domen z rozszerzeniem .pl nieprzerwanie się kurczy. Według najnowszego raportu NASK liczba nowych rejestracji z końcówką .pl - w ...
Domeny krajowe są popularne w europejskim biznesie. W krajach takich jak Niemcy, Włochy, Francja czy Rosja, liczba stron z adresem zawierającym oznaczenie danego kraju (odpowiednio .de, .it, .fr oraz .ru) urosła pod ...
W naszym kraju telefon komórkowy ma już 74% Polaków, czyli 28,4 miliona osób. Z kolei 6,6 miliona z nich gra w gry mobilne.
2.57 mln domen z końcówką pl jest utrzymywanych w Polsce
Obecnie gracze najchętniej  wykorzystują podczas gamingu komputery PC (ponad 80%), jednak badanie AVM pokazuje bardzo szybki rozwój i wzrost zainteresowania grami na urządzeniach mobilnych. 
Z raportu BSA Global Software Survey opublikowanego w 2014 roku wynika, że 51 proc. oprogramowania zainstalowanego w Polsce w poprzednim roku nie miało licencji, w porównaniu z 43 proc. w skali ...
Z najnowszych badań przeprowadzonych na próbie ponad 600 tys. serwisów WWW wynika, że 41% z nich odwiedzanych jest spoza terytorium Polski
Rynek aplikacji i gier mobilnych w 2016 roku będzie wart 44,8 mld dolarów i ponad 80 mld w 2020 roku Rynek aplikacji i gier mobilnych w 2016 roku będzie wart 44,8 mld dolarów i ponad 80 mld w 2020 roku
Według najnowszych prognoz Newzoo, rynek gier i aplikacji mobilnych wygeneruje w 2016 roku przychód na poziomie 44,8 mld dolarów a w 2020 ponad 80 miliardów dolarów.

Kalendarz

Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Podziel się ze mną swoimi uwagami na temat mojego bloga, co Ci się podoba, co Ci się nie podoba, jakie recenzje chciałbyś tu zobaczyć itp.

Kliknij mnie

 

Długopisy cyfrowe pozwolą zdiagnozować wczesne objawy choroby mózgu

Jedną z technik wywiadu lekarzy diagnozujących choroby mózgu, takie jak Alzheimera czy Parkinsona, jest analiza nieprawidłowości w rysunkach, jakie rysują pacjenci. Problem w tym, że ich interpretacja w dużej mierze zależy od doświadczenia lekarza, przez co niestety jest mało doskonała, a na dodatek sprawdza się wtedy, gdy choroba jest już dość zaawansowana. Jednak po raz kolejny, nauka może wspomóc medycynę.

Naukowcy z MIT znaleźli bardziej skuteczny sposób diagnozowania wspomnianych chorób na podstawie rysunków. Przy pomocy odpowiedniego oprogramowania, które śledzi ruch piórka cyfrowego, można dość dokładnie przewidzieć wystąpienie choroby mózgu. Algorytmy analizujące opierają się nie na tym, co pacjent rysuje, ale jak to robi. Naukowcy zauważyli, że osoby zdrowe spędzają więcej czasu na myśleniu niż notowaniu. Z kolei osoby cierpiące na problemy z pamięcią (Alzheimer) zastanawiają się dłużej, a pacjenci z Parkinsonem walczą z tendencją do przeciągania linii.
Na razie algorytmy nie są jeszcze gotowe do wykorzystania w normalnej diagnostyce, pozwalają jednak spojrzeć inaczej na dziś stosowane metody diagnostyczne. Jak pokazuje powyższy przykład można je unowocześnić wykorzystując nowe technologie. Jeśli dzięki nim lekarze będą mogli o wiele wcześniej zdiagnozować chorobę, dadzą sobie i pacjentowi czas na większą liczbę zabiegów, a być może nawet zastopowanie czy wyeliminowanie choroby.
Jest więc dla mnie nadzieja. I dla Was też.

Znajdziesz mnie:

Sign in with Google+ Subscribe on YouTube