Philips 4K UHD LCD 27"

Dobry monitor z rozdzielczością 4K

Więcej...

Edimax N300

Mały, bardzo mały stacjonarny router

Więcej...

Navitel E500

Mała i tania nawigacja dla każdego

Więcej...

AOC U2879VF

Monitor 28" do codziennych zastosowań

Więcej...

Zalman ZM-VE350

Solidna obudowa na dyski 2.5"

Więcej...

Ciekawe statystyki


W naszym kraju telefon komórkowy ma już 74% Polaków, czyli 28,4 miliona osób. Z kolei 6,6 miliona z nich gra w gry mobilne.
Obecnie gracze najchętniej  wykorzystują podczas gamingu komputery PC (ponad 80%), jednak badanie AVM pokazuje bardzo szybki rozwój i wzrost zainteresowania grami na urządzeniach mobilnych. 
Z raportu BSA Global Software Survey opublikowanego w 2014 roku wynika, że 51 proc. oprogramowania zainstalowanego w Polsce w poprzednim roku nie miało licencji, w porównaniu z 43 proc. w skali ...
Rynek aplikacji i gier mobilnych w 2016 roku będzie wart 44,8 mld dolarów i ponad 80 mld w 2020 roku Rynek aplikacji i gier mobilnych w 2016 roku będzie wart 44,8 mld dolarów i ponad 80 mld w 2020 roku
Według najnowszych prognoz Newzoo, rynek gier i aplikacji mobilnych wygeneruje w 2016 roku przychód na poziomie 44,8 mld dolarów a w 2020 ponad 80 miliardów dolarów.
Według danych przywoływanych przez Urząd Komunikacji Elektronicznej przeciętny aktywny użytkownik w Polsce wysyła 83 SMS-y miesięcznie.

Kalendarz

Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Podziel się ze mną swoimi uwagami na temat mojego bloga, co Ci się podoba, co Ci się nie podoba, jakie recenzje chciałbyś tu zobaczyć itp.

Kliknij mnie

 

Sklep muzyczny

Ciężkie jest życie robota...

Zastanawialiście się kiedyś jak robot postrzega nasz świat? A jak najmłodsi reagują na samotnego robota? Japońscy naukowcy postanowili to sprawdzić.

W eksperymencie, w którym udział wzięli specjaliści z ATR Intelligent Robotics and Communication Laboratories z Uniwersytetu w Osace oraz Uniwersytetów Ryukoku i Tokai, posatnowiono zbadać, jak ludzie zareagują na obecność robota. W centrum handlowym w Osace ustawiono robota i pozostawiono go bez opieki. Reakcję ludzi, zwłaszcza najmłodszych nagrywano specjalnie przygotowywanymi kamerami. 
W teście wziął udział Robovie 2, robot podobny trochę do Wall-E, a zaprojektowany do tego by pomagać starszym ludziom w zakupach. Robot został tak zaprogramowany, by w przypadku gdy poruszając się natknie się na przeszkodę w postaci człowieka zatrzymać się i grzecznie poprosić o ustąpienie drogi. Niestety, najbardziej opornymi w spełnianiu prośby robota okazały się dzieci. Naukowcy, w kolejnym kroku zaprogramowali więc robota, by sam omijał stojących mu na drodze ludzi. Dodatkowo, uruchomiono w nim algorytm, który miał zabezpieczyć go prze ewentualną napastliwością maluchów. Ratunku miał szukać albo w ucieczce tzn. ominięciu dzieci szerokim łukiem, albo zbliżeniu się do dorosłych i liczeniu na ich reakcję w przypadku kłopotów.
Niestety, eksperyment pokazał, że robot w środowisku ludzi nie ma łatwego życia. Prawdziwym utrapieniem okazały się dzieci, które różnie reagowały na robota. Zastępowanie mu drogi było najmniej uprzykrzającym robotowi funkcjonowanie działaniem. Bardzo często dzieci kopały i uderzały robota. A dorośli nie bardzo wiedzieli jak zareagować na takie działania maluchów.
Jak to wyglądał w rzeczywistości możecie zobaczyć na poniższym filmie. I oczywiście powstał dokument analizujący przyczyny takiego, a nie innego zachowania się maluchów. Możecie się z nim zapoznać klikając w ten link.

 

Znajdziesz mnie:

Sign in with Google+ Subscribe on YouTube