Acer Predator Z1 Z271T

Drapieżca wsród monitorów

Więcej...

ADATA D16750

Pancerny power bank

Więcej...

Edimax AC 1200 EW-7822ULC

Adapter WiFI od Edimax

Więcej...

Air Live Smart Home Kit

Podstawa to dom pod kontrolą

Więcej...

Cooler Master Mastermouse Pro L

Tania mysz Pro

Więcej...

Ciekawe statystyki


Ogólna liczba rejestrowanych domen wzrosła o 11,8 miliona, rodzimy rynek domen z rozszerzeniem .pl nieprzerwanie się kurczy. Według najnowszego raportu NASK liczba nowych rejestracji z końcówką .pl - w ...
W naszym kraju telefon komórkowy ma już 74% Polaków, czyli 28,4 miliona osób. Z kolei 6,6 miliona z nich gra w gry mobilne.
Obecnie gracze najchętniej  wykorzystują podczas gamingu komputery PC (ponad 80%), jednak badanie AVM pokazuje bardzo szybki rozwój i wzrost zainteresowania grami na urządzeniach mobilnych. 
Z raportu BSA Global Software Survey opublikowanego w 2014 roku wynika, że 51 proc. oprogramowania zainstalowanego w Polsce w poprzednim roku nie miało licencji, w porównaniu z 43 proc. w skali ...
Rynek aplikacji i gier mobilnych w 2016 roku będzie wart 44,8 mld dolarów i ponad 80 mld w 2020 roku Rynek aplikacji i gier mobilnych w 2016 roku będzie wart 44,8 mld dolarów i ponad 80 mld w 2020 roku
Według najnowszych prognoz Newzoo, rynek gier i aplikacji mobilnych wygeneruje w 2016 roku przychód na poziomie 44,8 mld dolarów a w 2020 ponad 80 miliardów dolarów.
Według danych przywoływanych przez Urząd Komunikacji Elektronicznej przeciętny aktywny użytkownik w Polsce wysyła 83 SMS-y miesięcznie.

Kalendarz

Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Podziel się ze mną swoimi uwagami na temat mojego bloga, co Ci się podoba, co Ci się nie podoba, jakie recenzje chciałbyś tu zobaczyć itp.

Kliknij mnie

 

Zbudowano pierwszy organiczny komputer

O tym, że inteligencja połączonych organizmów jest znacznie większa od inteligencji pojedynczego osobnika było wiadomo już od dawna. Nawet nasz najbardziej znany fantasta - Stanisław Lem - wykorzystał to w swojej powieści Niezwyciężony. Jednak jeszcze chyba nikt nie zrobił tego, na co zdecydował się Miguel Nicolelis z Duke Univeristy Medical Center - połączył on mózgi szczurów.

Zespół prowadzony przez wspomnianego neurobiologa stworzył sieć z czterech połączonych ze sobą mózgów szczurów. W obszar kory mózgowej tych zwierząt wszczepiono mikroskopijne elektrody, co pozwoliło na wymianę informacji pomiędzy umysłami gryzoni w czasie rzeczywistym. Wspólnie, zwierzakom udało się rozwiązać problemy obliczeniowe, w tym przetwarzanie obrazu, zapisywanie i przywoływanie z pamięci odpowiednich informacji.
Zanim jednak Nicolelis doszedł do takich wyników, próbował połączyć mózgi trzech makaków. Każde ze zwierząt siedziało w innym pomieszczeniu, ale podłączone mózgi mogły wymieniać się informacjami, w efekcie czego miały ruszać ramieniem wirtualnej małpy. Każdy z makaków miał przed sobą ekran komputera, na którym przedstawiona była małpa. Poprzez szereg eksperymentów i różnych kombinacji naukowcom udało się doprowadzić do tego, że zwierzęta wspólnie przesunęły ramię cyfrowej małpy do wskazanego miejsca. Za dobrą współpracę otrzymały nagrodę w postaci soku, a z czasem zwierzęta osiągnęły lepszą koordynację i synchronizację.
W kolejnym kroku naukowcy poddali badaniom pary szczurów. Jeśli jednej z nich udało się rozwiązać problem, poprzez stymulację elektryczną, aktywność ich mózgów była przekazywana do drugiej pary. Drugiej parze udawało się rozwiązać zadanie szybciej. Połączone grupy gryzoni nauczyły się rozpoznawać wzorce aktywności mózgu zsynchronizowanej pary, dzięki czemu mogły szybciej rozwiązywać problemy. Naukowcy poddali szczury również badaniom meteorologicznym poprzez stymulację elektryczną połączoną ze wzrostem lub spadkiem temperatury i ciśnienia. Na podstawie tych sygnałów zwierzęta były w stanie przewidzieć deszcz z dokładnością do 41%. Jedną z najciekawszych obserwacji Nicolelisa był to, że gryzonie wymyślił sposób na podział zadań w grupie. Każde ze zwierząt realizowało jakąś pracę, dzięki czemu były one równomiernie obciążone.
Badania neurobiologa pokazują, jaki potencjał tkwi w komputerach organicznych. Obecnie zespół pracuje nas opracowaniem metody nieinwazyjnego połączenia ludzkich mózgów w taka sieć - Brainet.
Czy jest możliwe, byśmy w przyszłości mieli w domach zamiast pecetów komputery z mózgiem organicznym? Czy wtedy trzeba będzie pamiętać o karmieniu takiego komputera?

Znajdziesz mnie:

Sign in with Google+ Subscribe on YouTube