TP-LINK Vivid 6700

Po prostu power bank

Więcej...

Case Logic Berkeley II

Wygodny plecak na laptopa

Więcej...

G-MASTER Silver Crow

Cenny monitor dla graczy

Więcej...

Zalman ZM-SHE350

Skutecznie szyfrująca dane obudowa na dysk

Więcej...

Somic G932

Słuchawki reklamowane przez zawodowców

Więcej...

Ciekawe statystyki


W naszym kraju telefon komórkowy ma już 74% Polaków, czyli 28,4 miliona osób. Z kolei 6,6 miliona z nich gra w gry mobilne.
Obecnie gracze najchętniej  wykorzystują podczas gamingu komputery PC (ponad 80%), jednak badanie AVM pokazuje bardzo szybki rozwój i wzrost zainteresowania grami na urządzeniach mobilnych. 
Z raportu BSA Global Software Survey opublikowanego w 2014 roku wynika, że 51 proc. oprogramowania zainstalowanego w Polsce w poprzednim roku nie miało licencji, w porównaniu z 43 proc. w skali ...
Rynek aplikacji i gier mobilnych w 2016 roku będzie wart 44,8 mld dolarów i ponad 80 mld w 2020 roku Rynek aplikacji i gier mobilnych w 2016 roku będzie wart 44,8 mld dolarów i ponad 80 mld w 2020 roku
Według najnowszych prognoz Newzoo, rynek gier i aplikacji mobilnych wygeneruje w 2016 roku przychód na poziomie 44,8 mld dolarów a w 2020 ponad 80 miliardów dolarów.
Według danych przywoływanych przez Urząd Komunikacji Elektronicznej przeciętny aktywny użytkownik w Polsce wysyła 83 SMS-y miesięcznie.

Kalendarz

Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Podziel się ze mną swoimi uwagami na temat mojego bloga, co Ci się podoba, co Ci się nie podoba, jakie recenzje chciałbyś tu zobaczyć itp.

Kliknij mnie

 

Sklep muzyczny

Metoda prób i błędów, czyli jak robot potrafi się uczyć

Roboty towarzyszą nam już od wielu lat. I od wielu lat udoskonalamy ich sterowanie. Najpierw były to komendy programowe, a dziś stosujemy sieci neuronowe, systemy wizyjne i oglądanie filmów w sieci. Metody nauki robotów są naprawdę różne.

Jednak najpopularniejszą jest dziś wykorzystanie sieci neuronowej, która metodą prób i błędów potrafi nauczyć robota jak wykonać określone zadanie. W taki sposób uczony jest np. UC Berkeley's BRETT (Berkeley Robot for the Elimination of Tedious Tasks). Jego oprogramowanie opiera się na zaawansowanych algorytmach, które symulują ludzkie zachowanie podczas nauki. Zlecane mu zadania rozwiązuje tak długo, aż znajdzie właściwe rozwiązanie. Teoretycznie wystarczy dać robotowi zadanie i odpowiednio dług czas, by sam je rozwiązał.
Sieć neuronowa budowana jest na wzór ludzkiego mózgu i jego połączeń. W praktyce jednak jest znacznie mniej skomplikowana (co nie znaczy prosta) ale też potrzebuje więcej czasu na rozwiązanie zadań. Wszystko też zależy od tego, jakie informacje przekażemy do robota na początku. Niemniej naukowcy przewidują, że to właśnie sieci neuronowe będą w przyszłości odpowiedzialne za prawidłowe działanie robotów.

A jak to wyglada w praktyce prezetuje poniższy film 

Znajdziesz mnie:

Sign in with Google+ Subscribe on YouTube