Genesis Krypton 700

Bardzo kolorowa mysz

Więcej...

Genesis Vanad 750

Mouse bungee godny uwagi

Więcej...

DOD LS475W

Wideorejestrator samochodowy z GPS

Więcej...

Cooler Master MasterMouse S

Prosta mysz dla graczy

Więcej...

Genesis Radon 600 Virtual 7.1 Headset

Słuchawki z dźwiękiem 7,1

Więcej...

Ciekawe statystyki


W naszym kraju telefon komórkowy ma już 74% Polaków, czyli 28,4 miliona osób. Z kolei 6,6 miliona z nich gra w gry mobilne.
Obecnie gracze najchętniej  wykorzystują podczas gamingu komputery PC (ponad 80%), jednak badanie AVM pokazuje bardzo szybki rozwój i wzrost zainteresowania grami na urządzeniach mobilnych. 
Z raportu BSA Global Software Survey opublikowanego w 2014 roku wynika, że 51 proc. oprogramowania zainstalowanego w Polsce w poprzednim roku nie miało licencji, w porównaniu z 43 proc. w skali ...
Rynek aplikacji i gier mobilnych w 2016 roku będzie wart 44,8 mld dolarów i ponad 80 mld w 2020 roku Rynek aplikacji i gier mobilnych w 2016 roku będzie wart 44,8 mld dolarów i ponad 80 mld w 2020 roku
Według najnowszych prognoz Newzoo, rynek gier i aplikacji mobilnych wygeneruje w 2016 roku przychód na poziomie 44,8 mld dolarów a w 2020 ponad 80 miliardów dolarów.
Według danych przywoływanych przez Urząd Komunikacji Elektronicznej przeciętny aktywny użytkownik w Polsce wysyła 83 SMS-y miesięcznie.

Kalendarz

Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Sklep z dronami

Gearbest  promotion

Podziel się ze mną swoimi uwagami na temat mojego bloga, co Ci się podoba, co Ci się nie podoba, jakie recenzje chciałbyś tu zobaczyć itp.

Kliknij mnie

 

Sieć osiąga swoje granice?

Już od dawna mówi się, że zaprojektowany przed laty Internet powoli staje się niewydolny. Jednym z pierwszych kroków była przebudowa adresacji - wprowadzono IPv6 i chociaż nie do końca się to rozwiązanie sprawdziło, to jednak funkcjonują już strony wykorzystujące protokół 128 bitowy. To jednak nie rozwiązuje innego problemu - przepustowości sieci, która powoli przestaje wystarczać.

W ubiegłym tygodniu w Londynie odbyło się spotkanie, podczas którego naukowcy dyskutowali o ograniczeniach fizycznych światłowodów, które stanowią szkielet sieci. Przedstawiciele Alcatel-Lucent ostrzegli, że według ich prognoz w ciągu 5 lat trafimy na barierę 100TB/s. Biorąc pod uwagę, że niedługo w sieci zaczną krążyć obrazy wideo o rozdzielczości 8K, jest czym się martwić. Jedynym rozwiązaniem, które się nasuwa jest dodanie więcej kabli... tylko czy to jest praktyczne?
Uczestnicy konferencji skupili się na omówieniu nowych, niekonwencjonalnych sposobów zwiększenia przepustowości. Jedno z nich przewiduje kompensację zniekształceń w światłowodzie. Przedstawiona przez Polinę Bayvel z University College w Londynie technika analizy zakłóceń oblicza jak mocno zostanie zniekształcone światło podczas transmisji, co pozwala "oczyścić" sygnał na drugim końcu. Z kolei David Richardson, z Uniwersytetu w Southampton w Wielkiej Brytanii, bada nowe włókna, które mając wiele rdzeni pozwolą na szybsza transmisję. Są one bardziej złożone i trudniejsze w produkcji niż włókna konwencjonalne, ponieważ rdzenie są bardzo małe i muszą zachować swój kształt na całej długości kabla - ale pozwalają przesłać większą ilość danych.
Zadanie nie jest proste, najważniejsze jednak, że już teraz naukowcy widzą problem i nad nim pracują. Dziś nie odczuwamy tego, że globalna sieć zapycha się terabajtami przesyłanych danych i obyśmy tego nie odczuli.

Znajdziesz mnie:

Sign in with Google+ Subscribe on YouTube