Natec Maxi Mouse Pad – Time Zone Map

Podkładka pod mysz z edukacyjnym akcentem

Więcej...

Rapoo 8200P

Klawiatura i mysz - zestaw dla każdego

Więcej...

Genesis Titan 660 Plus

Prosta obudowa o sporych możliwościach

Więcej...

Genesis Xenon 200

Mysz dla graczy

Więcej...

Natec Zebu

Prosty plecak na laptopa i coś jeszcze

Więcej...

Ciekawe statystyki


Ogólna liczba rejestrowanych domen wzrosła o 11,8 miliona, rodzimy rynek domen z rozszerzeniem .pl nieprzerwanie się kurczy. Według najnowszego raportu NASK liczba nowych rejestracji z końcówką .pl - w ...
Domeny krajowe są popularne w europejskim biznesie. W krajach takich jak Niemcy, Włochy, Francja czy Rosja, liczba stron z adresem zawierającym oznaczenie danego kraju (odpowiednio .de, .it, .fr oraz .ru) urosła pod ...
W naszym kraju telefon komórkowy ma już 74% Polaków, czyli 28,4 miliona osób. Z kolei 6,6 miliona z nich gra w gry mobilne.
2.57 mln domen z końcówką pl jest utrzymywanych w Polsce
Obecnie gracze najchętniej  wykorzystują podczas gamingu komputery PC (ponad 80%), jednak badanie AVM pokazuje bardzo szybki rozwój i wzrost zainteresowania grami na urządzeniach mobilnych. 
Z raportu BSA Global Software Survey opublikowanego w 2014 roku wynika, że 51 proc. oprogramowania zainstalowanego w Polsce w poprzednim roku nie miało licencji, w porównaniu z 43 proc. w skali ...
Z najnowszych badań przeprowadzonych na próbie ponad 600 tys. serwisów WWW wynika, że 41% z nich odwiedzanych jest spoza terytorium Polski
Rynek aplikacji i gier mobilnych w 2016 roku będzie wart 44,8 mld dolarów i ponad 80 mld w 2020 roku Rynek aplikacji i gier mobilnych w 2016 roku będzie wart 44,8 mld dolarów i ponad 80 mld w 2020 roku
Według najnowszych prognoz Newzoo, rynek gier i aplikacji mobilnych wygeneruje w 2016 roku przychód na poziomie 44,8 mld dolarów a w 2020 ponad 80 miliardów dolarów.
Obecnie, zgodnie ze statystykami podawanymi przez Newzoo, gry są rozrywką już dla przeszło 2,2 miliarda osób, które tylko w zeszłym roku wygenerowały przychód na poziomie 110 miliardów dolarów

Kalendarz

Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

Podziel się ze mną swoimi uwagami na temat mojego bloga, co Ci się podoba, co Ci się nie podoba, jakie recenzje chciałbyś tu zobaczyć itp.

Kliknij mnie

 

Wszyscy znamy jpeg-i. Najpopularniejszy format plików graficznych, które znamy od lad 80-tych ubiegłego wieku. Standard opisany normą w 1993 roku, jest już wiekowy, dlatego co poniektórym zamarzył się nowy format, który będzie uwzględniał najnowsze technologie kompresowania. Ma nim być BPG (Better Portable Graphics).

Według pomysłodawców, nowe pliki graficzne mogą zajmować o połowę mniej miejsca niż ich odpowiedniki w formacie JPEG. Jednak do zbudowania standardu droga jest daleka. Wystarczy wspomnieć, że prace nad standardem JPEG rozpoczęły się w 1983 roku, a dopiero w 1991 opublikowano jego pierwszą wersję.
Do tej pory podjęto już kilka prób detronizacji JPEG-a - Google wprowadzało WebP, Mozzila Mozijpg, ale JPEG nie odpuścił i trzymał się swojej pozycji. Czy BPG się to uda? Ma spore szanse, bo nie dość, że korzysta z wydajniejszego kodeka X265 to jeszcze oferuje funkcje, jakich JPEG nie miał. Umożliwia np renderowanie grafiki w 14 bitach na kanał, podczas gdy JPEG pozwalał skorzystać tylko z 8 bitów. Dodatkowo BGP można dekodować sprzętowo na urządzeniach obsługujących taką funkcję dla formatu H.265.
Problem w tym, że na razie BGP jjest formatem, którego nikt nie obsługuje. Żaden system i żadna przeglądarka nie rozpoznają takiego formatu. Co prawda przygotowano go na zasadach open source, każdy producent może więc z niego skorzystać, ale minie trochę czasu zanim wejdzie on do powszechnego użytku. O ile wejdzie.

 

Komentarze zostały wyłączone

Znajdziesz mnie:

Sign in with Google+ Subscribe on YouTube